Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lukio on sivistänyt sinua?

Vierailija
09.07.2011 |

mitä eväitä elämään lukio sinulle tarjosi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en siihen kuulunut!

Kaiken sivistykseni olen oppinut myöhemmin muualla.

Vierailija
2/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä sai helposti tutustuttua esim. psykologiaan. Toki kaiken mitä lukiossa luin olisin voinut oppia muualtakin, mutta en yhtä helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olisin voinut oppia ihan vaikka käymällä kansalaisopiston kurssin...

Ja lukion kävin vain, koska en tiennytm mihin ammattiin haluan lukea.

nimim. hitsarinainen

Vierailija
4/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleissivistystä ja analyyttisen ajattelun taitoa.

Vierailija
5/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti olen kiitollinen siitä mitä opin lukiossa mm. maantiedosta ja biologiasta, psykologiasta, eri uskonnoista ja sain hyvän kielitaidon jolla olen pärjännyt työelämässä. Kuvaamataidossa eri tyylisuuntausten opiskelu avarsi näkemään, että monenlainen taide voi olla kaunista. Liikuntatunneilla tuli kokeiltua lajeja joita ikinä muuten ei olisi tullut kokeiltua. Matematiikassa ylitin rajani ja pinnistelin todella vaikeiden asioiden kimpussa. Haastavuus oli varmaankin hyvä juttu vaikka silloin en oikein osannut sitä arvostaa. Kemian ja fysiikan opiskelustakin on ollut hyötyä monien käytännön asioiden ymmärtämisessä. Historiasta on ollut hyötyä, jotta ymmärtää asioiden syyn ja seurauksen ja yhteiskuntaopista ja lakitiedosta on ollut paljon hyötyä. Mielelläni olisin käynyt vastaavaa yleissivistävää koulua vaikka vielä toisetkin kolme vuotta, mutta kun lukio ei valmista mihinkään ammattiin niin siitä ei olisi taloudellista hyötyä.

Vierailija
6/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä mitä kaikkea en tietäisi jos en olisi käynyt lukiota. aika paljon: matemaattiset taidot, ihan yleistä biologiasta ja historiasta, filosofiasta, kielet olisivt jääneet heikommiksi. maantiede heikommaksi. en usko että missään ammattikoulussa näitä käydään niin perusteellisesti. voi olla että oppiikin, minulle oli ihan ehdoton ja turvallinen kasvuvaihe kun ei tiennyt mitä olisi muuten opiskellut. eli kyllä ollut eliittiä, kaikki mun tutut kävi lukion siihen aikaan..lisäksi kuvaamataidossa sai valokuvata ja tehdä kaikkea erikoista kivaa ja liikunta tunneilla kokeilla kaikkea ampumisesta kiipeilyyn.

Vierailija
7/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantia, ruotsia ja suomea.

Biologiaa, maantietoa, psykologiaa.

Vierailija
8/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en olis mitään oppinutkaan, kasvoin ja viisastuin niinä kolmena vuotena sen verran, että tiesin, mitä elämältäni haluan.

ja kyllä siellä oppi, kieliä, matikkaa, biologiaa, historiaa jne.

voiko typerämpää kysymystä esittää?

ap on tietysti sitä mieltä, että lukio on turha. kaiken sen tiedonhan voi hakea itse ja oppia.

Vierailija
9/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, mitä ei olisi voinut oppia lehtiä ja kirjoja lukemalla kotonakin. Okei, jotkut matikan jutut oli haastavia ja tuskin olisin niitä jaksanut opetella itse. Toisaalta, en ole niitä koskaan tarvinnut (siis tyyliin derivointia tai toisen asteen yhtälöitä) ja olen ne jo suurimmaksi osaksi unohtanutkin.

Tärkein merkitys luokiolla minulle oli se, että se valmisti minut ylipisto-opintoihin. Tai siis lukion jälkeen olin "pätevä" hakemaan yliopistoon. Varsinainen ajattelun kehitys ja "herääminen" tapahtuivat kuitenkin vasta siis yliopistossa.

Vierailija
10/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjatiedot ja innostuksen nykyiseen ammatiin. ja paljon yleissivitystä.

Vierailija
11/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, mitä ei olisi voinut oppia lehtiä ja kirjoja lukemalla kotonakin.

ja viitseliäisyyttä opiskella itsekseen niin laaja-alaisesi kuitenkin kuin lukiossa opetetaan. Kyllä se pakko on aika hyvä motivaattori.

Vierailija
12/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan derivoida ja integroida, sekä osaan soveltaa Gaussin käyrää.

Vierailija
13/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opit biologiasta ja historiasta ja opin englannin, täydensin saksaa ja ruotsia ja opiskelin vielä venäjääkin.

Vierailija
14/14 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hämähäkki ei ole hyönteinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi