Pitääkö keskenmenosta mennä lääkäriin?
Mulla parhaillaan keskenmeno rv 7 ja mietin pitäisikö mennä lääkäriin. Vuotoa on ja kipuja, mutta ei sietämätöntä.
Kommentit (9)
silloin tehdään ultra ja katsotaan kuinka paljon kaikkea kohdussa on. Mulla tuli keskenmeno 12 viikolla ja ultrassa lääkäri tutki vuodanko rauhassa mutta oli jo niin pitkällä että sain lääkkeet ja raskaustesti 2 vkon päästä jotta tietää että kaikki ovat tulleet pois.
Ilman tätä on tulehduksen vaara olemassa.
Keskenmeno tuli keskiviikkona, tiedän tarkalleen mitä käyt nyt läpi. Voimia !
samoilla viikoilla ja ihan samanlainen, 99% varma siis olen.
Meinaan, täytyy olla tietty määrä keskenmenoja, jotta pääset lapsettomuus/ hyytymätekijä ym. tutkimuksiin kunnallisella.
Vielähän et tiedä jääkö tämä sun elämän viimeiseksi keskenmenoksi vai ei.
Voi olla että noin varhaisesssa vaiheessa kaikki kohdun sisältö poistuu vuodon myötä. Mutta ehkä jonkinlainen jälkitarkastus on kuitenkin paikallaan ettei tule mitään tulehdusta.
Pitää mennä!
Itse sain jotkut viimeistelytyhjennyslääkkeet, kun ultralla katsoi, että istukkaa tai jotain oli jäänyt vielä kohtuun (rv 8.).
Samoin jälkitarkastus, jossa katsotaan kohdun palautuminen ym. on tärkeä.
terveydenhoitajalla, joka oli sitä mieltä että miksi ihmeessä tulit kun asialle ei kuitenkaan voida tehdä mitään. Vasta sitten tarvitsee mennä, jos nousee korkea kuume= tulee tulehdus
joten tutkimuksiin en kunnallisella pääse. Se on tehty selväksi...
...jos vointi on "normaali" eli ei ala erittäin runsaan vuodon vuoksi huimata, ja tuntuu että kohtu todella tyhjenee eli jossain vaiheessa vuoto myös alkaa vähetä.
Itse voi tehdä raskaustestin pari viikkoa vuodon loppumisen jälkeen varmistaakseen, että näyttää todella nollaa eli kohtu tyhjä.
Olen pahoillani puolestasi. Itsellä taustalla neljä keskenmenoa 40+ iässä, sitten kuitenkin onnistunut raskaus.
Minulla ollut myös rv 6 vuotoa ja kovia kipuja. Raskaus jatkuu edelleen.