Oudoin työhaastattelu, jossa olet ollut?
Kerron omani. Aika kauan sitten hain virastoon töihin stadissa. Kaikki meni hyvin kunnes haastattelija, vanhempi mies, kysyi suhteestani alkoholiin. Iloisena ilmoitin, että en käytä ollenkaan.
Mies alkoi köhiä vaivautuneena. No mutta kun...meillä on tapana lähteä töiden jälkeen parille...
En saanut paikkaa.
Kommentit (9)
Mulle suositeltiin kerran hakeutumista kirkon työhön xD en kuulu kirkkoon.
Olin palkkaamassa uutta työntekijää ja kaikki oli jo valmista ja työnhakija kysyisee vielä: millaisia asiakkaita? Sanoin, että yksityisasiakkaita. Kaveri ärähti: no en mä sitten saatana. Mä en oo mikään asiakaspalvelija!! 😳
Vierailija kirjoitti:
Sehän olsi rasismia jos sua ei sen takia palkattaisi että et kuulu kirkkoon...
Ei liity töihin mutta kerron kuitenkin. Etsin asuntoa ja eräs vuokraemäntä esitteli OKT-talon yläkertaa. Kysyi esittelyn jälkeen horoskooppia. Vastasin, että Kalat. Seuraava kysymys olikin, että millainen alkoholiongelma sulla on?
Korona-ajan lomautuksen vuoksi hain töihin isoon ruokakauppaan ja pääsin ryhmähaastatteluun. Meitä oli n. 30 henkilöä pienessä huoneessa, jossa kaikille ei löytynyt edes istumapaikkaa. Noh, kaikkien tuli sitten esitellä itsensä. Onnekkaana sain istumapaikan pöydästä, mutta oli jotenkin kiusallista kun toinen joutuu esitellä itsensä istuen patterin päällä. Kaiken lisäksi esittelyn päätteeksi piti kertoa vanhempien ammatit? En vieläkään ymmärrä miten sen tiedon antaminen liittyy ruokakaupan myyjän työtehtäviin valitsemiseen. :D
Lopuksi kauppias kertoi pikku "piloista" joita työyhteisössä on harjoitettu. Laitettu mm. uusi työntekijä etsimään asiaa, jota ei ole edes olemassa tai että työkaveri on lukittu kylmäkaappiin. Totesi vielä, että nykyään kukaan ei ymmärrä huumoria.
Koko haastattelutilanne oli niin junttimainen ja kiusallinen, olisin livahtanut paikalta jos olisin mahtunut, mutta kirjaimellisesti 30 ihmistä tungettuna pieneen neuvotteluhuoneeseen, oli poistumistie tukittu.
Hain keittiökaappi myyjäksi. Haastattelussa mies kesken haastattelun laittoin nuuskaan huuleensa. Minua ei valittu tehtävvän.
Vierailija kirjoitti:
Korona-ajan lomautuksen vuoksi hain töihin isoon ruokakauppaan ja pääsin ryhmähaastatteluun. Meitä oli n. 30 henkilöä pienessä huoneessa, jossa kaikille ei löytynyt edes istumapaikkaa. Noh, kaikkien tuli sitten esitellä itsensä. Onnekkaana sain istumapaikan pöydästä, mutta oli jotenkin kiusallista kun toinen joutuu esitellä itsensä istuen patterin päällä. Kaiken lisäksi esittelyn päätteeksi piti kertoa vanhempien ammatit? En vieläkään ymmärrä miten sen tiedon antaminen liittyy ruokakaupan myyjän työtehtäviin valitsemiseen. :D
Lopuksi kauppias kertoi pikku "piloista" joita työyhteisössä on harjoitettu. Laitettu mm. uusi työntekijä etsimään asiaa, jota ei ole edes olemassa tai että työkaveri on lukittu kylmäkaappiin. Totesi vielä, että nykyään kukaan ei ymmärrä huumoria.
Koko haastattelutilanne oli niin junttimainen ja kiusallinen, olisin livahtanut paikalta jos olisin mahtunut, mutta kirja
Korona-aikana 30 ihmistä tungettiin pieneen koppiin. Sehän kuulosti varsin järkevältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän olsi rasismia jos sua ei sen takia palkattaisi että et kuulu kirkkoon...
Et taida tajuta jutun pointtia ollenkaan. Kirkkoon kuulumattomalle työ tarjous on kaikkein pahin mahdollinen paikka olla töissä. Mutta minkä sille voi ettet ymmärrä, kun taidat olla niitä lampaita jotka ylistää jumalaa kaikkivoipana jota se huru/ukko ei ole koskaan ollut.
Turun seudulla kaikki työhaastattelut olleet outoja! Siitä huolimatta, mikä oli haastattelun tulos...