Mies juo joka päivä kaljaa n. 1-2 litraa
Hänen mielestään se ei ole mikään ongelma, koska hän pystyy käymään töissä ja ajamaan autolla joka aamu. Mä oon ihan kyllästynyt siihen, että joka paikka pursuaa kaljatölkkejä ja meneehän tohon juomiseen sievoinen summa rahaakin joka päivä.
Miehen mielestä intoilen ihan turhaan. Hänellä ei kuulemma ole ongelmaa. Oletteko samaa mieltä?
Kommentit (28)
niin enempi tuo asia on ongelma sulle ja se tietysti vaikuttaa teidän parisuhteeseen.
Mua ärsyttää ihan tosi paljon! Mies puuhaa kaikki illat jotain yleishyödyllistä autotallilla, jotta saa juoda multa salassa. Kun huomautan, että vois olla meidänkin kanssa, on sitä mieltä, että miksen tule hänen kanssaan hommiin.
Ap
eli 8 euroa ilta kerrottuna 30:llä tekee kuussa helposti monta sataa, kun tietenkin vapailla sitä kaljaa menee ainakin tuplaten. Mutta toi hinta nyt oli sivuseikka eli lisä-ärsytys ton varsinaisen ongelman päälle.
Ap
hauska kokeilla ite joskus vähän vastaavaa, eli olla päivällä kotona kännissä ja tehdä kaikkea mitä nyt sattuu mieleen juolahtamaan. Ehkä mies sitten ymmärtäisi miten ärsyttävää on ku toinen on jurrissa, mitään järkevää ei voida puhua tai sopia, mitään ei saada yhdessä tehtyä mitään ei voi velvoittaa tekemään koska toinen on kännissä.
Jotenkin mies on saatava ymmärtämään että se juominen on melko turhaa. ONko se humalassa sitten? Entä jos itse hankkisit jokapäivä jotain asiaa samalla rahalla ja ksekittäisit kaiken aikasi siihen, esim elokuvia tai mitä se nyt voisi ollakaan.
Antaisin luuserille kenkää. En tajua näitä naisia, jotka tätäkin ymmärtää. Yksikään mies ei noin paljoa ole suvussani juonut varsinkaan joka päivä. Jopa isäni pitäisi täytenä alkkiksena.
Niin ongelma on molempien.
Itseltä meinas lähteä jokunen vuosi sitten lapasesta ja voin sanoa suoraan ettei sitä meinaa huomata koska se ei vaikuta juuri työntekoon mutta pidemmässä ajassa se voi vaikuttaa ja minulla vaikutti todella paljon jaksamiseen tehdä päivätyön lisäksi mitään kotitöitä ja harrastaa ja vaimon ikäväksi myös mieskuntoon.
Tuossahan ei ole mitään epäselvää koska päivittäinen käyttö ei saisi olla enempää kuin kaksi annosta eli olutta päivässä. Hyvä tapa selvittää onko miehesi alkoholinkäyttö lähtenyt lapasesta on tehdä testi pystyykö hän olla juomatta 30 tai 60 päivää. Ei meinaan ole kuukausikaan helppo tapa juojalle. Viikon sinnittelee helposti mutta parin kolmen viikon jälkeen väitän että monet käy vetää salaa.
Muistakaa naiset että suoranainen nalkutus asiasta pistää lähinnä juomaan lisää vitutukseen ja antaa lisää "oikeutusta" juomiselle. Kyllä se pitäisi keskustelemalla saada mies itse tajuamaan jos siellä päässä vielä liikkuu jotain järkeviä ajatuksia.
Terveisin entinen tissuttelija isä
tuolla määrällä ( jos ei enempää koskaan juo) riskejä on pienimuotoisesti.
http://www.paihdelinkki.fi/cgi-bin/testan/testi1n_annuo_p.pl
viikossa menee yli 40 annosta. Alkaa terveys kärsiä, menee maksa, munuaiset, älli päästä. Jossakin vaiheessa alkaa saada haimatulehduksia ja maksakirroosin. Alkoholi lisää myös mahasyövän riskiä kovasti.
Mulla tulee pöhnä olo seuraavana aamuna jos juo vaikka litran olutta illalla.tykkään oluesta varsinkin liikuntajanon sammuttajana mutta vain pe ja lauantaina
Tää on taas tämä perus aihe AVllä. Mene salille etsimään seuraava mies
Onko miehesi muuten terve? Liikkuuko hän säännöllisesti ja syökö terveellisesti? Mikäli ei, on hänelle tiedossa vakavia terveydellisiä ongelmia. Kroppa ei vaan kestä. Haluatko jäädä sairaan juopon omahoitajaksi? Mieti sitä ja toimi sen mukaan.
Onko se pulska? Litra olutta päivässä tekee laskennallisesti 20 kg vuodessa. Siihen vielä ylimääräinen syöminen, kun kalja nälättää.
Tosi paha ja ikävä asia. Kokonaismäärä viikossa järkyttävä. Yksi kaverini sai aivoinfarktin ja lääkäri oli sanonut että runsas kaljan juonti merkittävä syy.
Alkoholisti. Hänen ongelmansa. Mieti, mitä haluat itse tehdä
Al- anon omaisille tms.
Vierailija kirjoitti:
viikossa menee yli 40 annosta. Alkaa terveys kärsiä, menee maksa, munuaiset, älli päästä. Jossakin vaiheessa alkaa saada haimatulehduksia ja maksakirroosin. Alkoholi lisää myös mahasyövän riskiä kovasti.
Vielä kun join, niin tuo oli kahden päivän määrä... (Kori illassa ja aamulla töihin.)
Vierailija kirjoitti:
Hänen mielestään se ei ole mikään ongelma, koska hän pystyy käymään töissä ja ajamaan autolla joka aamu. Mä oon ihan kyllästynyt siihen, että joka paikka pursuaa kaljatölkkejä ja meneehän tohon juomiseen sievoinen summa rahaakin joka päivä.
Miehen mielestä intoilen ihan turhaan. Hänellä ei kuulemma ole ongelmaa. Oletteko samaa mieltä?
Eihän tolla lähe ees darra.
"sievoinen summa"...3-vajaa6€ päivä. Edes röökimies ei pääse noin alhaisiin kuluihin. Naisväki ei käy edes kampaajalla verrattuna kahen viikon kulutukseen. Mä luulen, että sun meikkeihin ja muuhun penslaamiseen menee enemmän rahaa kuussa ku ukon bisseen? Anna ukon rentoutua. tuskin se ainakaan kännissä 3-6 purkulla päivässä riehuu?
on liikaa. Olen jo yrittänyt huomauttaa asiasta mutta ei vaikutusta... Ärsyttävää!!!