Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis voiko pph:lla oikeasti olla 3alle 2v hoidossa + yks vähän isompi?

Vierailija
08.07.2011 |

Aloitan siis tuossa vajaan parin kuukauden päästä perhepäivähoitajan työn ja sain tietää lasten iät ym, jotka tulevat minulle hoitoon. Nyt kyllä mietityttää, että aloitanko kuitenkaan.

Minulle on siis tulossa yksi 10kk ikäinen, joka ei kävele (liikkuu kontaten), yksi 1v 2kk joka ei myöskään kävele, yksi 1,5v joka kävelee ja näiden lisäksi tulee vielä 3,5v lapsi. Kaikki pienimmät ovat vielä vaipoissa ja jo ajatuksenakin tuntuu mahdottomalta hoitaa noita.

Sanoin tästä myös esimiehelleni ja ilmeisesti tilanne ei olisi ihan pysyvä vaan yksi lapsista siirtyisi 2-3kk päästä toiselle hoitajalle/päiväkotiin ja tämän tilalle tulisi sitten jossain vaiheessa isompi lapsi.

Onko siis ihan oikeasti laillista laittaa yhdelle hoitajalle noin monta pientä???

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ongelmallista, mutta kyl siina tulee henkinen ja fyysinen jaksaminen vastaan jossain vaiheessa. Mutta lapsiryhmasta riippuen voi menna tosi hyvinkin! PPh:t yleensakin menee pk rytmin mukaan, kuten ylempi kirjoitti,juuri noin mennaan.

Vierailija
22/25 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan täällä on sääntö, että vain 2 alle 2-vuotiasta saa olla yhdellä hoitajalla. Muut kaksi ovat sitten isompia. Ja lisäksi täällä ei ole noita puolikkaita lapsia ollenkaan.

Meidän lapsi on ollut jo kolme vuotta pph:ssa. On nyt 4-vuotias ja tällä hetkellä ryhmässä on toinen 4-vuotias ja kaksi melkein 3-vuotiasta lasta. Aika kiva tilanne pph:lle! Kukaan ei ole ollut vuoteen enää edes vaipoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voimme olla tarvittaessa ihan vaan pihalla tai sitten mennä läheiseen puistoon, joka on arviolta 700m päässä. Liikkuminen kauemmas on kyllä aika hankalaa noiden pienten kanssa.

Kirjoitinkin jo, että työpäiväni alkavat 5:30-8:30 ja lapset tulevat kaikki tuossa välissä joka päivä, tuloaika siis vaihtelee jokaisella lapsella, lähtevät myös eri aikoihin, koska hoitopäivien pituus ei heillä ole sama, kuitenkin niin, että jos työni alkaa 5:30 niin se loppuu viimeistään 15:00, joskus mahdollisesti jopa 14:00 tai vähän aiemmin. Jos päiväni alkaa jo 5:30 niin päiväruoka on sitten oltava jo 10:30, jotta saan lapset päiväunille ja annettua välipalan ja mentyä ulos ennen kun heidät haetaan.

Kaksi nuorinta nukkuvat luultavasti vielä hoitoon tullessaankin kahdet päikkärit ja olen ainakin alkuun luvannut antaa heidän nukkua kahdet päikkärit ja pikkuhiljaa siirrytään yksiin päikkäreihin.

ap

Aloitan siis tuossa vajaan parin kuukauden päästä perhepäivähoitajan työn ja sain tietää lasten iät ym, jotka tulevat minulle hoitoon. Nyt kyllä mietityttää, että aloitanko kuitenkaan.

Minulle on siis tulossa yksi 10kk ikäinen, joka ei kävele (liikkuu kontaten), yksi 1v 2kk joka ei myöskään kävele, yksi 1,5v joka kävelee ja näiden lisäksi tulee vielä 3,5v lapsi. Kaikki pienimmät ovat vielä vaipoissa ja jo ajatuksenakin tuntuu mahdottomalta hoitaa noita.

Sanoin tästä myös esimiehelleni ja ilmeisesti tilanne ei olisi ihan pysyvä vaan yksi lapsista siirtyisi 2-3kk päästä toiselle hoitajalle/päiväkotiin ja tämän tilalle tulisi sitten jossain vaiheessa isompi lapsi.

Onko siis ihan oikeasti laillista laittaa yhdelle hoitajalle noin monta pientä???

Tekisin näin:

Aamulla ottaisin lapset vastaan, leikittäisin leikkihuoneessa aamiaiseen saakka ja sitten syöttäisin.

Aamupalan jälkeen antaisin taas leikkiä leikkihuoneessa, valmistelisin lounaan, sitten vessattaisin ja vaihtaisin vaipat, pukisin lapset (iso pukee toki itse) ja veisin ulos.

Sitten tulee se hankala paikka: jos on vain yhdet kaksosrattaat, niin miten saat kolme noin pientä vietyä leikkipuistoon? Iso tietenkin kävelee rattaiden vierellä. Onko matka niin lyhyt, että se 1,5v jaksaa kävellä? Jos ei, niin ehkä rinkka tai kantoliina sille pienimmälle.

Ulkoilua leikkipuistossa klo 10.45 asti (tai itse tietysti suunnittelet ajankäytön lasten päikkärirytmin mukaan, voihan olla että pienin nukkuu vielä kahdet päikkärit), sitten kotiin, riisut ja annat leikkiä sen aikaa kun lämmität ruoan.

Sitten syötät, vessatat ja viet päiväunille. Kun kaikki nukkuu, voit vaikka valmistaa seuraavan päivän ruoat valmiiksi (niin pitkälle kuin mahdollista). Pidät paussin.

Lapset heräilevät päiväunilta eri aikoihin,vessatus, rauhallisia leikkejä sen aikaa kun muut vielä nukkuvat. Kirjanlukua jne.

Kahden maissa välipalaa, sitten leikittämistä, pukeminen ja pihalle.

Vierailija
24/25 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisiä lapsia minulla tulee olemaan. Parhaani teen, mutta aivan varmasti se on myöskin raskasta niin henkisesti kuin varmasti fyysisestikin.

ap

antaisi lastani tuohon sakkiin hoitoon.jopa yhden 1veen kanssa saa olla silmät selässä.varmaan se laillista on. mitähän mieltä ne vanhemmat?

Vierailija
25/25 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siinakin mielessa hyva kun kaikki lapset nukkuvat paikkarit 12-14, pienempi joskus pitempaankin. Ja 5-vuotiaskin nukkuu, joskus jopa joutuu herattelemaan! En kylla pakota olemaan kahteen asti sangyssa, mutta kylla lapsenkin kannalta ainakin tunteroisen paikkarit hyvat, pitka paiva kuitenkin ja hoitopaiva on lapsille tyopaiva, vaikka oliskin pph:lla jossa rauhallisempaa.

Itseani nyt mietityttaa kun saan maaliskussa vauvan, etta kuinkahan raskaaksi pukeminen ja kaikki kay alkuvuodesta. Kun hoitolapset ei ole omia lapsia ja ihan todellista tyotahan tuo on.. Jaan varmaan varhennetulle aitiyslomalle eli 50pv ennen laskettua aikaa.

Saisitko muuten ap omasta lapsestasi palkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän