Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperheen ongelmat

Vierailija
08.07.2011 |

Etin netistä apua mutta sitten tuli mieleen nämä sivut ja että täältä saa varmaan ns.apua...

Olemme mieheni kanssa seurusteelleet kohta 3 v ja asuneet yhdessä reilu 2v.Mieheni pojat ovat 17 ja 18 v.Vanhin poika muutti äidilleen asumaan helmikuussa 2011 kun mitta tuli kuulemma täyteen minua(pahaa äitipuolta)Poika ei kestänyt sitä, että komensin heitä.Esim. jos ruokailuvälineitä ei saatu astianpesukoneeseen,tyhjät maitotölkit loju omalla koulupöydällä.Tällästä perusjuttua yritin saada pojille päähän.Sitä ennen olivat saaneet elää ja olla miten itse halusivat.Mieheni harvoin heitä komensi.Mutta nyt tilanne on mennyt siihen pisteeseen ettei poika käy meillä ollenkaan eikä halua olla missään tekemisissä kanssani kun olen niin hirveä.Rakastan miestäni yli kaiken mutta nyt miheni on tehnyt valinnan ja haluaa elää pojalleen ja minä saan kenkää ja lähdön meidän yhteisestä kodista.Auttakaa kohtalotoverit jos teitä on...mikä neuvoksi???

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaan 50 vuotiaan isäni taloon muutti muutama vuosi sitten nainen, joka on täysin persaukinen. Eli isäni on yksin maksanut talon ja kaikki elektroniikat/tarvikkeet. Näihin nainen ei ole koskaan osallistunut vaan tuo nykyään vain osansa ruokakuluihin.

Jos joku pummi muuttaa oman vanhemman taloon niin tuskin lapset sitä kovin paljon kunnioittaa vaikka yrittäisi komennella. Siksi minunkaan veljeni eivät todellakaan lotkauta korvaansa ko. naiselle, koska isämme talo nyt ei vain ole oikeasti hänen kotinsa eikä hän ole meidän - eli isäni lasten perhettä. Ei joku random nainen kuulu meidän perheeseemme vaikka isäni ottaa sen kanssaan asumaan ja tuskin tuon ikäiset 17 ja 18 vuotiaat alkavat enää leikkimään, että joku iskän tyttöystävä on heidän "uusi äitipuolensa".

Vierailija
22/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on niin hullu että lähtee teini ikäisen pojan mielihaluja seurailemaan niin anna mennä... lapset ovat tärkeitä mutta lapsiin pitää suhtautua lapsina... kaikkea ei voi aina saada. Jos mies tahtoo heittää oman elämänsä hukkaan se on hänen typeryytensä. noin epävarmaan suhteeseen en itse jäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teinien kotkotuksia seurataan ja lapset saa kaiken minkä haluaa... mihin tää maailma on menossa.. ei mua kyllä ole noin kasvatettu. hirveetä saibaa toi sun koko komentti :D

Vierailija
24/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

räksyroolin toisten lapsista! Ette selvästikään olleet keskustelleet asioista ennen perheen perustamista! Olisko kannattanut olla kaverina pojille eikä kasvattajana?

Vierailija
25/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden tuntemisen jälkeen?

Vierailija
26/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehelläsi on muitakin syitä lähtöön ja käyttää tekosyynä tuota teinin juttua. Olisiko käynti parisuhdeterapeutilla paikallaan? Aika omituista "haluaa elää" noin vanhalle lapselle, joka muutenkin jo kohta lähtisi kotoa.

Komentelusi ei mielestäni kuulosta ollenkaan liialliselta (jos nyt kerroit asioista totuudenmukaisesti), tuohan on aivan perusjuttua missä tahansa perheessä. Mutta jos tuohon ikään asti pojat ovat saaneet olla miten haluavat niin aika vaikea on enää kääntää suuntaa.

Vierailija
27/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin kuukauden jälkeen jonkun miehen ja kahden teinipojan huusholliin - ja sitten alkanut siellä äkseerata keskustelematta isän kanssa selkeästi noista kasvatuslinjoista.

Sitä on taas syöksytty ja ajelehdittu.

Vierailija
28/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan kasvatus mennyt peffalleen jos tuon ikäiset nuoret elää kuin porsaat vatukossa. No sä voit naureskella sitten, kun ne asuvat keskenään ja hukkuvat paskaan. Sinuna kyllä nostaisin kytkintä ja etsisin fiksumman miehen.

Vierailija
29/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheessä kyllä olen asunut jo 16 vuotta. Minun lapset ja minun ja miehen yhteiset.

Mieheni on aina pitänyt myös minun poikia kuin omiaan. Samalla tavalla komentanu ja kasvattanu kaikkia.

Tietyssä vaiheessa nämä teini-ikäset on melko sotkusta sakkia. Meillä onneks ollu lastenhuoneet yläkerrassa, niin ei ole tarvinnu olla niitä katsomassa. Kerran kuussa olen yläkerran raivannut. Ja kieltämättä aina vähän huutanutkin siinä samalla :D Mutta en usko, että jatkuvasta päivittäisestä motkotuksesta olisi ollut hyötyä. Ennemmin ehkä vain pahentaisi tilannetta. Ja kyllä nuo pojat on yläkerran itsekin siivonneet, kun olen sanonut, että nyt hommiin. Tosin siivoustaso ei ole sama kuin minulla..

Mutta jos teillä on jatkuvasti kasvatuksellisesti sukset ristissä, niin kannattaa tosiaan harkita kannattaakko yhteiseloa koittaa edes jatkaa.

Vierailija
30/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

prinsessoja. Käyvät meillä mielellään, mutta eivät muuttaisi meille, sillä meillä joutuu jokainen tekemään kotitöitä, myös teinit. Me emme mieheni kanssa pyöritä mitään ilmaista majataloa.

Ihan oikeastiko ihmiset nykyään antavat teinejensä elää kuin jossain sikolätissä ilman mitään velvollisuuksia?? Tai anteeksi siat, sikahan on siisti eläin.. Ei ihmekään, ettei työelämä suju monella nuorella tänä päivänä.

Nämä mieheni teinirinsessat saisivat mun puolesta muuttaa meille jos haluaisivat ( eivät tule äitinsä kanssa toimeen ja toinen asuu tällä hetkellä kaverillaan ), mutta kun voi voi, meillä ei vaan saa olla kuin pellossa. No mikäs siinä sitten, en puutu asiaan. Mutta jos meille muuttavat, niin meillä on sääntöjä, mitä ei kotonsa ole.

Vierailija
31/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempia, jotka eivät käske lastensa tehdä kotitöitä. Miten joku kakara voi edes vetää herneet nenäänsä siitä, että joutuu laittamaan roskat roskiin tai astiat tiskikoneeseen?? Kuuluu ihan tavallisiin tapoihin. Uusperheessä asiat tietysti helposti kärjistyvät, jos poika ei ole alunperinkään juuri sinusta pitänyt, mutta jotain rajaa silti... Kyllä pitää aikuisen ihmisen eli tämän pojan osata siivota jälkensä!

Miehessä et menetä mitään, jos tuollaisen takia heittää sinut pihalle.

Vierailija
32/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

räksyroolin toisten lapsista! Ette selvästikään olleet keskustelleet asioista ennen perheen perustamista! Olisko kannattanut olla kaverina pojille eikä kasvattajana?

jos ei poika itse? Mies tuskin ainakaan. Pitäiskö antaa kämpän haista ja olla kuin tunkio?

- ei ap

Vierailija
33/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä johdu uusperheestä.

Miehesi toimii ihan väärin. Sinä et saisi komentaa, mutta hän kyllä saa komentaa sinun poikaasi. Omiansa ei ilmeisesti kuitenkaan komenna? Miksiköhän miehesi on aikoinaan eronnut?

Ette ole tasa-arvoisessa suhteessa.

Muuta pois ja tee elämästäsi haluamasi.

Samassa asunnossa asuvalla aikuisella on oikeus huolehtia kiinteistön kunnosta. Homehtuvat maito- ja mehutölkit on riski.

Vierailija
34/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan ivallisesti miehen teiniprinsessoista ja ei pidetä ilmaista majataloa.

Onneksi saa elää ydinperheessä. Uusioperheet pitäisi kieltää. Juuri tällaisia ne on. Ei kotia miehen lapsille vaan majatalo ja ivallista vittuilua teiniprinsessoista.

Uusioperheelliset on kyllä luusereita.

prinsessoja. Käyvät meillä mielellään, mutta eivät muuttaisi meille, sillä meillä joutuu jokainen tekemään kotitöitä, myös teinit. Me emme mieheni kanssa pyöritä mitään ilmaista majataloa.

Ihan oikeastiko ihmiset nykyään antavat teinejensä elää kuin jossain sikolätissä ilman mitään velvollisuuksia?? Tai anteeksi siat, sikahan on siisti eläin.. Ei ihmekään, ettei työelämä suju monella nuorella tänä päivänä.

Nämä mieheni teinirinsessat saisivat mun puolesta muuttaa meille jos haluaisivat ( eivät tule äitinsä kanssa toimeen ja toinen asuu tällä hetkellä kaverillaan ), mutta kun voi voi, meillä ei vaan saa olla kuin pellossa. No mikäs siinä sitten, en puutu asiaan. Mutta jos meille muuttavat, niin meillä on sääntöjä, mitä ei kotonsa ole.

Vierailija
35/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit rakastaa miestä joka seisoo selkäsi takana vahtimassa kun puhut ja kohtelee omaa lastasi epäoikeudenmukaisesti?

Mieti nyt vähän mikä oikeasti on tärkeää.

Vierailija
36/37 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli menit heidän reviirilleen ja ryhdyit komentelemaan? Ei ihme, että siellä ollaan karvat pystyssä ja valmiina hyökkäykseen, koska olet astunut alueelle, joka ei sinulle kuulu.

Mies ja poikansa eivät välttämättä halua asua komennossasi, vaikka mies haluaa elää kanssasi. Heillä on omat tapansa, sinulla omasi, ja jos muuti luokseen, ei sinulla ole oikeutta ikääsi tms. vedoten väittää, että sinua pitää totella.

Toivon, että muutat pois ja annat miehelle ja lapsilleen kotinsa takaisin sellaisena kuin he sitä haluavat elää. Jos olet siisteyspoliisi ja nalkuttaja, en ymmärrä, miksi kukaan sellaista joutuisi sietämään.

Vierailija
37/37 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani puolestasi, mutta ehkä on lopulta kaikille osapuolille parempi, että eroatte (ap viestistä sain käsityksen, että miehesi haluaa nyt eron?). Ei kuulosta hyvältä, että miehesi komentelee "kovasti" sinun pienempää lastasi, ja lisäksi päällä on jonkinlainen, anteeksi vain, ihmissuhdekatastrofi teinien kanssa. Voisitteko asua erillään ja jatkaa seurustelua?

edellinen

Niin unohdin mainita sen, että mieheni kyllä komentaa poikaani.Ja äänensävy on silloin "kova",mutta aivan toiseen äänensävyyn puhuu pojilleen.Ja jos minulla on asiaa...siis oikein asiaa heille niin mies on heti kyttäämässä/kuuntelemassa vieressä et mitä puhun...en kai vaan nyt sano mitään pahaa hänen pojileen.Ja se että 18 v poika piiloutuu vanhempiensa selän taakse ja vanhemmat sitten ottavat minuun kontaksia.Eikö jo tuon ikäisen pitäisi kantaa oma vastuu sanoistaan ja teoistaan????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi