Huh huh, tänään eräs äiti kertoi käyttävänsä SUPPOA 4-vuotiaalla!
Kommentit (41)
Lapselle ei sais laittaa suppoa pyllyyn, mut omaan perseeseen saa mies panna...ja se muka ei oo nöyryyttävää tai oksettavaa...
Vierailija:
Vierailija:
Juuri tänä aamuna olin apteekissa ja edelleenkään en nähnyt muita suun kautta otettavia kun panadolia????Suun kauttahan ne kapselit/tabletitkin otetaan...
Vierailija:
Joku tuolla väitti, että suppoja käytetään vain jos oksentelee tai pulauttelee...joo...Itse käytän tälläkin hetkellä suppoja leikkauksen jälkeisen kivun hoitoon ja sen takia, että ne eivät ärsytä jo muutenkin sekaisin olevaa vatsaraukkaani!
Eli suppoja todellakin käytetään kaikenikäisillä enkä näe siinä olevan mitään sen kummallisempaa...? Pääasia kai on, että kipu/kuume/tulehdus saadaan hallintaan, eikö vain?
1-vuotiaalle voi antaa imeskeltäviä tabletteja. Mikstuuraa siihen asti.
täytyy aina muistaa ettei kannata uskoa kaikkea ihan niin sinisilmäisesti ;)
Pronaxen on nestemäistä ja se on tulehduskipulääke ja korvaa siis Buranan. se on reseptilääke. Sen saa heti, jos tajuaa pyytää.
Meillä käytössä Pronaxen ja Pamol F -imeskeltävä tabletti.
Joten meillä on suppo paras ja mukavin vaihtoehto!!
Jos suppoja, niin sitten Buranaa.
että jätähään ne supot seuraavaa vauvaa odottamaan (en ollut raskaana, sivuhuom), eivät auta enää yli 4kkn ikäisillä säännöllisesti. Kirjoitti nestemäistä kipu- ja kuumelääkettä
Nestemäistä voi antaa ihan tarkan määrän, joka sopii esim 3,5-kiloiselle.
mutta ei tietenkään kouristuksen AIKANA mitään suuhun laiteta. Saavathan epilepsiaa sairastavatkin lääkkeensä suun kautta. Ja kouristuksen laukaiseva lääke on useimmiten peräsuoleen laitettava stesolid täällä suomessa, jenkeissä käytetään diastat-nimistä lääkettä, jota on myös suun kautta annettavassa muodossa (kielen alle)
muistan pitäneeni sitä alistavana toimenpiteenä. Näin siitä huolimatta ettei siitä mitenkään " vauhkottu"
ei seksileikkejä ja supon laittamista ihan voi rinnastaa
niin kouristelevalle lapselle ei voi esim antaa suuhun lääkettä. Tai jos lapsi oksentaa (tai migreenipotilas) suppo on helppo vaihtoehto.
Kätilö antoi sen takia supon, että vaikuttaa nopeammin. Mutta kipu jatkui vain, tutkittiin kohdunsuun tilanne ja sitten mentiinkin jo synnytyssaliin.
Peräaukon repeämän vuoksi olen itselleni laittanut muutaman peräpuikon siitä peräpukamiin tarkoitetusta paketista.
Äidin laiskuutta ja mukavuudenhalua, ja jotain kummallista " näin on meillä aina äiti ja mummokin tehnyt" meininkiä noi SUPOT! Yöks. Lääkkeet suun kautta vauvaiän jälkeen!!!
särkylääkesuppo, että saan mennä ite laittamaan. Kun ihmettelin, että miksi suppo, mulle selitettiin, että vaikuttaa nopeammin ja aikuisillakin hyvä vaihtoehto joissakin tilanteissa.
suun kautta otettu lääke auttaa nopeempaan,vastoin monen tietoa suppo ei auta nopeempaa kuumeen laskuun tai kipuun.
Vierailija:
Suun kauttahan ne kapselit/tabletitkin otetaan...