Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh huh, tänään eräs äiti kertoi käyttävänsä SUPPOA 4-vuotiaalla!

Vierailija
31.10.2005 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullu traumoja.

Vierailija
2/41 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jostain syystä lapsi yökkää aina esim. nestemäisen panadolin jälkeen, minkä vuoksi käytän suppoa. Käytetään niitä kuule aikuisillekin.... Oletko sellaista kuullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä äidin joka laittaa supon 9-vuotiaallekin.

Vierailija
4/41 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin sairaanhoitaja.

Vierailija
5/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan mitenkään sitä ykkösvalinnaksi ottaisi

Vierailija
6/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sehän on vielä makeutettuakin, HYIHYI)

Vierailija
7/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli käymässä poikaystävänsä luona Ranskassa ja oli kuulemma hölmistyneitä ilmeitä, kun aikoi ottaa migreenilääkkeen - olohuoneessa ;) Siis ihan aikuisetkin.

Vierailija
8/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibiootitkin oli ihania banaaninmakuisia litkuja. Mutta ei supoista kukaan puhunut. Mut ehkä mä oon niin vanha, yli 30v...ja olin ranskassa lapsena...

Vierailija
9/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

antibiootitkin oli ihania banaaninmakuisia litkuja. Mutta ei supoista kukaan puhunut. Mut ehkä mä oon niin vanha, yli 30v...ja olin ranskassa lapsena...

Jotain perää siinä täytyy olla kuitenkin :)

Mulle on pääasia että kipu lievittyy, jos lapsella sellaista on. Lääkekaapissa on sekä suppoja että nestemäistä panadolia. Tilanteen mukaan katsotaan kumpi parempi.

Vierailija
10/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän ensisijaisena mikstuuraa, suppoa vaan jos on pakko

Vierailija
11/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin pahoista migreenikohtauksista, ja kohtauksen aikana kaikki suun kautta otetut lääkkeet tulee minuutissa ulos. Parin sairaalakeikan jälkeen lääkäri määräsin migreenilääkkeet suppoina, jottei tarttisi joka kerta lähteä sairaalaan.

Eli siis ikää oli ehkä 22 kun tähän ratkaisuun päädyttiin. Suppojen laittaminen on hirmu yksilöllistä hommaa, toisille se sujuu hyvin, ja toisille se on paljon vaikeampaa. Joskus kuitenkin ehdottomasti se oikea ja nopein tapa lääkitä...

Vierailija
12/41 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että ammattilaisetkin vielä luulee, että supot vaikuttaa nopeammin kuin suun kautta annetut. Kauan sitten on jo todettu, että supot vaikuttaa hitaammin ja koko lopputulos on epävarmaa. Älkää rääkätkö lapsianne turhaan, kun vaikutuksestakaan ei ole varmuutta.

Suun kautta annettavia on mikstuuran lisäksi Pamol F eli suussa sulava tabletti, jonka voi antaa suoraan suuhun tai liuottaa tilkkaan vettä.

Vierailija
13/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti tekee asiasta jotenkin kummallisen, vaikuttaahan se tietysti lapseenkin negatiivisesti.

Vierailija
14/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutus parempi, pepusta ei tiedä, miten hyvin on imeytynyt ja tuleeko heti kakka.

1-vuotiaasta voi antaa Pamol F -imeskelysärkylääkkeen. Sen ikäinen osaa yleensä jo imeskellä. Jos ei osaa, sen voi liottaa vesilusikalliseen.

Vierailija
15/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuolla väitti, että suppoja käytetään vain jos oksentelee tai pulauttelee...joo...

Itse käytän tälläkin hetkellä suppoja leikkauksen jälkeisen kivun hoitoon ja sen takia, että ne eivät ärsytä jo muutenkin sekaisin olevaa vatsaraukkaani!

Eli suppoja todellakin käytetään kaikenikäisillä enkä näe siinä olevan mitään sen kummallisempaa...? Pääasia kai on, että kipu/kuume/tulehdus saadaan hallintaan, eikö vain?

Vierailija
16/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tajua, miksi suppoja pitäisi antaa, jos ei ole oksentelua. Suun kautta otettava lääke vaikuttaa nopeammin, näin on.

Vierailija
17/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ihmetyttää, miten vähän vanhemmat tietävät perusasioita lastensa hoitamisesta.

Vierailija
18/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Äidin laiskuutta ja mukavuudenhalua, ja jotain kummallista " näin on meillä aina äiti ja mummokin tehnyt" meininkiä noi SUPOT! Yöks. Lääkkeet suun kautta vauvaiän jälkeen!!!

Kun se panadol on kuumelääke, burana tulehduskipulääke.Niillä hoidetaan eri asioita.

Juuri tänä aamuna olin apteekissa ja edelleenkään en nähnyt muita suun kautta otettavia kun panadolia????

Vierailija
19/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaakin, niissä on eri aine vaikuttavana, joten kuume laskee paremmin kunkäyttää vuorotellen. Toisinaan kuume ei pysy yhtään alhaalla ja panadolia saa antaa 6h välein, joten pakko laittaa välissä suppo.

Vierailija
20/41 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lääkeaineen imeytyminen on kuitenkin peräsuolesta monesti hitaampaa ja vähäisempää kuin suun kautta, ja lisäksi imeytyminen verenkiertoon voi olla epäsäännöllistä ja vaihtelevaa."

Eli suunkautta otettuna lääkeaine imeytyy nopeampaa, eritoten jos se nautitaan nestemäisessä muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan