Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ekalla neuvolakäynnillä tapahtuu?

Vierailija
22.11.2005 |

Etenkin mitä asioita siellä kysytään, johon ei välttämättä osaa suoraan vastata tms? Vai voiko sinne mennä ihan valmistautumatta. Aikaa varatessa ei kysytty/sanottut mitään muuta kuin että sopiiko paremmin aamu- vai iltapäivä. Kerroin kyllä aikaa varatessa, että ensimmäinen raskaus kyseessä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eka kerralla otetaan ylös kaikki perustiedot äidistä, mitataan hemoglobiini ja verenpaine sekä paino. Kysytään alkoholin käytöt ja tupakoinnit ja sen sellaiset. Lisäksi kysellään äidin ja isän mahdolliset sairaudet sekä suvun sairaudet (diabetes, veritulpat jne jne). Sitten ne antavat kaikkea lehtistä terveellisestä ravinnosta ja liikunnan merkityksestä jne. Höm. Mitäs vielä? Niin joo, sydänääniä EI kannata odottaa kuulevansa! Mulle oli pettymys, kun ei kuunneltu ollenkaan, mutta oli viikkoja niin vähän, että neuvolatäti sanoi, että enempi sitä pettyy ja hätääntyy, mikäli niitä ei vielä kuulukaan. Myöhemmin sitten, toisella tai kolmannella käynnillä, viikoista riippuen. Voi olla, että jossain paikoissa kuunnellaankin, mutta mulla ei kuunneltu.

Mikä mua hämmensi kanssa, oli se, ettei raskaustestiä tehty. Olisin halunnut vielä varmistuksen varmennuksen asiaan. Kaiken kaikkiaan eka käynti on aika tylsä, täytyy myöntää.

Onneksi olkoon sinulle, tuleva äiti!! Mistäpäin olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi