Poikaystävä suuttuu kun otan puheeksi sen että se on velkaa mulle?
Ollaan siis oltu muutama vuotta yhdessä eli tiedän ettei ole pelkkä siipeilijä. Mies tarjoaa myös mulle välillä ja esimerkiksi kuljettaa mua autollaan pitkiäkin matkoja pyytämättä bensarahaa.
Puolisen vuotta sitten mies oli pidemmän aikavälin työtön jonka aikana lainasin hänelle paljon rahaa. Varmaan parisen tuhatta yhteensä. Lisäksi varmaan melkeen viikottain tarjoan hänelle vaikka ruoan jossain ravintolassa. Eli velkaa on kertynyt. Tähän mennessä hän on maksanut noin tonnin, mutta tästäkin on aikaa.
Koitin äsken ihan ystävällisesti ottaa velat puheeksi ja mies suuttui. Ei kuulemma ole ajatellut asiaa ja häntä ahdistaa kun minä "valitan ettei ole rahaa". Mutta ihan tottahan se on, mulla on vähän tiukkaa ja auttaisi todella jos mies maksaisi.
Tuntuu vaan että kaikki mikä sille tulee ni myös menee heti. Mikä avuksi?
Kommentit (4)
mun mies on samanlainen. Olen oppinut, että mitään en enää maksa kiltteyttäni, enkä lainaa ilman velkakirjaa. Ikävä juttu, mutta jotkut vaan ei a) hallitse raha-asioitaan b) ymmärrä vastavuoroisuuden periaatetta ja sitä, että lainat on maksettava.
Meillä on myös riidelty tsiljoona kertaa raha-asioista. Mies on kasvanut perheessä, jossa kaikesta on kilpailtu, ja periaate on ollut "se on tyhmä, joka ei käytä toista hyväkseen, jos se on mahdollista". Hänen mielestään on siis ihan ok maksattaa menonsa minulla niin kauan, kuin minä maksan.
Mies on muuten ihan ok, hänellä on vaan todella outo suhtautuminen rahaan. Ja tosiaan suuttuu, jos huomautan, että olen muuten maksanut kaikki kauppalaskut puolen vuoden ajan tms. Mies yrittää vedättää myös muita, eli ajattelee, että jos joku ei kysele rahojensa perään, se ei niitä halua.
Eli laitat kovan kovaa vastaan. Vaadit lainaamiasi rahoja takaisin HETI, ja vaadit, vaikka kyse olisi 10 eurosta.
JOs lasket velkoihisi mukaan myös viikottain tarjoamasi ravintolaruuat (tietääkö hän että nekin on lainaa?) niin tottakai vähennät velkasaldosta sitten hänen tarjoamat jutut.
Eikä mies saanut työttömyyskorvausta? Miksi jouduit lainaamaan rahaa, pyysikö hän vai onko nekin lainat sellaisia, että ei hän ymmärtänyt niitä lainoiksi. Esim lainasit rahaa jotta hän voi tankata auton viedäkseen sinut keski-suomeen?
en osaa neuvoa kylla..