Siis nukkuuko monetkin teini-ikäiset kesällä yli puolenpäivän?
Mulla ei vielä tämänikäisiä lapsia, mutta siis kyselen et nukkuuko ne kun olen tälläiseen törmännyt? Mä en itse toivo tällaista kesää lapsilleni. Ehkä nekin sit haluaa tulevaisuudessa....? Ei kai??!
Kommentit (99)
Meidän 14-vuotias hengaa kavereiden kanssa n. 00-01 asti. (joskus nukkumaan vasta 3.00) ja heräillään sitten n. 14.00. Ei se mitään kun kavereillakin tuntuu olevan ihan sama aikataulu. Siinä on sitten totuttelemista koulun arkeen.
Miksei saisi nukkua, jos ei ole muutakaan. Minä olen ihan aikuinen ja jos on sellainen vapaapäivä, jolloin ei ole mitään ohjelmaa, nukun hyvinkin puolillepäivin ja ylikin.
Voi että olen iloinen tästä ketjusta, kun lomaa on jäljellä niin minulla kuin teineillänikin vielä kolmisen viikkoa. Teinini kanssa tehtiin perustavanlaatuinen sopimus kesäkuussa, että ei saa nukkua yli kymmeneen koska mummot ja ukit ei tykkää, eikä se muutenkaan ole kohteliasta tai soveliasta.
Huomenna on meillä vakavan keskustelun paikka. Teinilleni annan luvan loppulomallaan nukkua niin pitkään kuin ikinä haluaa,. mummot, ukit ja anopit sanokoot ihan mitä vaan.
Kyllä av on ihana paikka vielä meille teinien äideillekin!
Miksei? Nukkuminen on ihanaa. Itse olen 40-vuotias ja nautin kovasti siitä, että saan nukkua puolillepäivin. Sitten voikin lähteä etsimään hyvää lounaspaikkaa. Eihän nyt kuitenkaan eletä missään maatalousyhteiskunnassa, jossas pitäisi herätä sianpieremän aikaan.
mä ainakin nukun nyt vielä aikuisena helposti yli puoleen päivään lomalla :) joskus menee jopa kolmeen asti iltapäivällä.
mitäs jos tekee yötyötä? pakotatteko silloinkin heräämään kymmeneltä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 00:57"]
mitäs jos tekee yötyötä? pakotatteko silloinkin heräämään kymmeneltä?
[/quote]
Tuosta nyt ei ollut kysymyskään..
Meillä herää 9-10 aikoihin 17v poika. Sen jälkeen ei oikein voi nukkua, kun 12 on päiväruoka, kolmelta kahvi, viiden-kuuden aikaan toinen ruoka. Tietysti noissa väleissä ehkä ehtisi nukkumaan, mutta mitä olen huoneessaan käynyt, istuu koneella tai lueskelee kirjaa. Päivärytmin pitäminen on mielestäni tärkein asia elmässä pärjäämiseksi.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 01:07"]
Meillä herää 9-10 aikoihin 17v poika. Sen jälkeen ei oikein voi nukkua, kun 12 on päiväruoka, kolmelta kahvi, viiden-kuuden aikaan toinen ruoka. Tietysti noissa väleissä ehkä ehtisi nukkumaan, mutta mitä olen huoneessaan käynyt, istuu koneella tai lueskelee kirjaa. Päivärytmin pitäminen on mielestäni tärkein asia elmässä pärjäämiseksi.
[/quote]
aha :D
mitä jos tekee jatkuvaa yövuoroa? voisi pojallasi olla hieman vaikeaa esim olla neljä kuukautta yövuorossa.
Mitä teidän teinit sitten valveillaoloajan puuhaa, jos menevät nukkumaan vasta aamuyöllä ja nousevat iltapäivällä?
Mitä teidän teinit sitten valveillaoloajan puuhaa, jos menevät nukkumaan vasta aamuyöllä ja nousevat iltapäivällä?
No mitä sun teinit puuhaa? :) Jotain, mikä on pakko tehdä aamupäivällä?
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 01:51"]
[/quote]
Ei meillä ainakaan saa imuroida, pestä pyykkiä tai tyhjentää astianpesukonetta öisin. Siinä heräisi naapuritkin.
t.57
Mä muistan kuinka just teini-iässä nukutti ihan armottomasti, ja vanhemmat armollisia Kaj antoi nukkua puoleenpäivään. Kouluun tietysti piti herätä aikaisin. Mutta just kesällä sai nukkua miten halusi. Kaiken lisäksi maalaistalossa jossa oli töiden huhkimista vaikka kuinka paljon. Niitä töitäkin joutui tosissan huhkimaan mutta harvoin revittiin väkisin sängystä.
(Sen takia kai kun koko talven heräsi tosi aikaisin koulumatkalle.)
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 01:51"]
[/quote]
Ei meillä ainakaan saa imuroida, pestä pyykkiä tai tyhjentää astianpesukonetta öisin. Siinä heräisi naapuritkin.
t.57
[/quote]
korjaan 97
Itse olen ollut kersasta saakka yöihminen. Saatan vieläkin nukkua iltaan saakka jos huvittaa ja on tilaisuus. Ja hyvin olen elämässä pärjännyt, tehnyt töitä nuoresta saakka ja nykyisin hyvässä ammatissa. Aina välillä saattaa lipsahtaa arki vähillä unilla ja viikonloppuisin sitä sitten paikkaa. Tämä yhteiskunta pyörii vielä valitettavan paljon 8-16.
Mitä teineihin tulee niin miten ihmeessä voi olla kotihommia niin paljon, että niihin menis yhden tai useamman ajasta tuntitolkulla päivittäin. Niin paljon, ettö teinin olisi pakko nousta tekemään niitä jo aamusta? Ei itselläni ja miehellä ainakaan mene kuin puolisen tuntia per päivä pakollisiin askareisiin. Mankeloitteko kalsareita :P
Aamusta se päivä alkaa. Ei muuta kun herättäkää teininne kahdeksalta. Hommia löytyy kotonakin. Illasta sitten nukkumaan viimeistään 23