Minä käytän tuoksuvia pyykinpesu- ja huuhtelutaineita. Näytä olevan ainoa tällä palstalla
Kommentit (76)
En ymmärrä miksi huuhteluaineita pitää käyttää ollenkaan. Tietysti joillekin erityisvaatteille, mutta että joku käyttää sitä aina. Sehän jää vaatteeseen ja siten koskee ihoon kun vaatetta pitää päällä. Lisää kemikaalialtistusta!
Pesuaineiden tuoksutkin ovat turhia ja haitallisia. En ymmärrä miksi niitäkään pitää käyttää.
Eikö kaikkien tulisi pyrkiä pois turhien kemikaalien käyttämisestä niin pyykinpesussa kuin vaikka meikkaamisessakin.
Ja halveksun pesuaineelta haisevia ihmisiä, halpamaista ja mautonta.
Halveksukaa ihan rauhassa vaan =)
Mä laitan hajusteellista huuhteluainetta tipan kaikkiin muihin, paitsi vauvan pyykkeihin..
Se määrä, jonka pyykkeihini käytän, on murto-osa ohjeen neuvomasta määrästä.
Eikä edes astmaattinen siskoni ole saanut niistä mitään reaktiota, toisin kuin esim. parfyymissa itseään liottavista ihmisistä...
Ehdoton on liinavaatepyykkiin vihreän omenan tuoksuinen huuhteluaine. :)
Musta pyykki tuntuu likaiselta, jos siihen on pantu huuhteluainetta.
Joka pestiin lomalla toisen ihmisen pesuaineilla. Se huuhteluaineen haju pintty vaatteeseen siinä määrin ettei useasta pesusta huolimatta lähtenyt pois. Minulla se haju kävi nenään.
Jotain mietoa huuhteluainetta saatan joskus käyttää pyyhkeisiin ja petivaatteisiin, mutta aniharvoin enää niitäkään. Ulkoa saa vaatteisiin parhaimman tuoksun.
Minä en missään tapauksessa halveksi ketään heidän omien mieltymysten vuoksi.
Minä olen hajusteita vastaan siitä syystä, että minä tulen niistä sairaaksi, tai siis niistä vahvimmista.
Kieltämättä tulee joskus mieleen, että hajusteen tarkoitus on peittää lian haju, kun pestään niin "ekologisesti" ilman vettä ja melkein kylmässä, että eivät puhdistu kunnolla.
Hajusteet ja kemialliset väriaineet
Kaikki pitävät miellyttävistä tuoksuista ja pehmeistä persikan, vaaleanpunaisen ja sinisen sävyistä ihovoiteissamme, mutta sekä hajusteet että houkuttelevat väriaineet ovat haitallisia ihmisille. Kemialliset hajusteet ovat toiseksi yleisin allergioita aiheuttava aine. Monet pesuaineiden käyttämät kemialliset väriaineet ovat myös karsinogeenisia (syöpää aiheuttavia) tai ihoa ärsyttäviä. Nämä aineet aiheuttavat allergioita ja ihottumia. Kosmetiikkatuotteissa käytetään 29 eri pigmenttiä, jotka ovat keinotekoisia ja sen takia uhka turvalliselle ja terveelliselle ihonhoidolle. Yhteenvetona voidaankin todeta, että kemialliset hajusteet ja väriaineet eivät edistä ihon terveyttä millään tavalla, eli niiden käyttöä tulisi välttää.
Tuoksukaapa vain luomut hieltä. Ja niinhän te tuoksuttekin.
tarjonnasta. Ja kyllä, kyllä käytän huuhteluainetta. Hajusteettomalla pestyt vaatteet haisee ummehtuneelle, jos ei ole kuivattu ulkona.
Se on muuten myös totta, että suomalaiset on maailman pahimpia rutisijoita. Muualla maailmassa sitä pyykit vasta hajustetaankin. Munkin kaltainen hajustefriikki hämmentyi Thaimaassa pesulasta tulleista vaatteista, koska ne ihan oikeasti haisi voimakkaasti. Mä en käsitä vaan, miten Suomi on täynnä kaikkia allergisia kitisijöitä. Siivouspalvelutkin mainostaa hajusteettomia siivouksia. Miksi? Musta lievä pesuaineen haju on parasta siivouksen jälkeen.
Ja tosiaan, eipä niitä kaupoissa olisi hyllytolkulla tarjolla, ellei niille olisi kysyntää.
Luulen, että tällä palstalla muutenkin monessa asiassa jylläävät hyvin marginaaliset, kovaääniset ryhmät.
Tuoksukaapa vain luomut hieltä. Ja niinhän te tuoksuttekin.
Mieluummin tuoksun pelkältä hieltä, kuin hieltä JA huuhteluaineelta. Se on meinaan niin tunkkainen ja ummehtunut hajuyhdistelmä, että ei mitään rajaa.
minä en ainakaan halua olla täysin hajuton tyyppi. ja ilman huuhteluainetta pyykki jää koppuraksi - ei kiitos!
Kyllähän joka ketjussa joku tulee niitä löyhkäaineita hehkuttamaan. Tuntuu kuitenkin, että yhä useampi luopuu hajusteiden käytöstä, eikä mikään ihme, kun monet allergisoituvat niille.
Äitini on lopettanut hajupesuaineiden käytön viimeisen vuoden sisällä ja siirtynyt Ecoveriin. Oltiin koko perheen voimin käymässä mökillä, ja äiti antoi mulle mökkilakanat, jotka oli pessyt hyvän aikaa sitten hajusteellisella pesuaineella. Hän päivitteli hajun määrää ja kysyi, pystytäänkö nukkua niillä.
Itse olen käyttänyt miedosti hajustettuja ja hajusteettomia ekologisia pesuaineita jo vuosia.