45 euroa rahaa, palkka tulee vasta 10 päivän päästä. En jaksa enää.
Viimeisein vuoden aikana tuntuu olleen koettelmuksia liian paljon kestettäväksi.
Meillä on miehen kanssa kummallakin puhtaat luottotiedot, ei olla missään velkakierteessä. Asutaan "normaalisti", vuokralla. Mies töissä. Minä opiskelen, olen nyt ns. kesälomalla, vaikka olen erään yrityksen listalla keikkatyöläisenä. Kutsuja töihin on ollut vain muutamia, eli palkkatulo hyvin vähäinen.
Nyt tilanne tämä, että laskujen maksun jälkeen rahaa jäi käytettäväksi vajaa 200e. Kävimme kaupassa ja mielestäni ostimme vain tarpeellista - vaippoja, ruokaa, tarjousjogurttia, siteitä mnulle, ei hedelmiä tms.
Vielä pakkasessa 2pkt jauhelihaa, kaapissa leipää ja maitoa, liekkeleitä, tänään tehtyä makaronilaatikkoa.
Pärjätäänkö palkkapäivään? Meillä on 2 alle 4v lasta. Ystävä pyysi jumppaan, 8e, ja valehtelin että muuta menoa, kun ei vain ole rahaa mihinkään ylimääräiseen!
Antakaa neuvoa, kannustakaa, jotain. Äsken huokaisin miehelle että on paha olla (kaikkien asioiden takia), mutta ilmeisesti se olikin jo nukahtanut, vaikka vasta päänsä tyynyyn asetti...
:(
Kommentit (7)
mutta te olette terveitä, teillä on 2 ihanaa lasta ja kaikki muu on hyvin. Raha tuo stressiä mutta nyt ei auta kuin sitkutella vaan. Sitten se helpottaa taas.
Voisko jostain lainata vaikka 100€ niin saisit ressiä vähemmäksi?
Meillä on nyt opiskelut opiskeltu, mies on hyvässä työssä ja rahaa on säästöönkin asti mutta empä tiedä onko tämä sen "kummempaa".
tsemppiä. (=
Mutta 10 päivää pärjäätte oikein hyvin! Tee laatikkoruokia, keittoja, leivo vaikka sämpylöitä? Katso että lapsille on tarpeeksi kaikkea; vaippoja esim. Peruna ja vihannekset ovat halpoja ja niistä saa jo paljon aikaiseksi. Katso tuotteet joissa on päiväys menossa ja heitä pakkaseen. Vallan mainioisti pärjäätte tuolla rahalla 10 päivä.
Eipä tässä muuta kai voi sanoa kuin, että voimia. Eikö toimeentulotukea saisi? Olette tietysti jo selvittäneet vai oletteko? Tukien mahdollisuudet ylipäänsä.
Puuroa, porkkanoita ... Kyllä vielä helpottaa.
Nuoremman sitteri ja siisti turvakaukalo. Vois mennä kaupaksi?
Toimeentulotuesta en kyllä yhtään tiedä nyt tämän hetkisillä tuloilla, haimme sitä viimeksi 3v sitten kun olin kotihoidontuella ja mies töissä, emmekä saaneet.
Normaalisti pärjäämme ihan hyvin, mutta nyt sattui kasa laskuja jotka oli pakko maksaa, autovakuutuksia ja muutamia pienempiä laskuja, jotka söi tiliä.
Vaippoja löytyy kyllä, laatikkoa teinkin tänään reilusti ja esim. porkkanoita ostin että saa raastetta, jotain kasvista edes.
Masentavaa, vaikka tämä onkin melko ainutlaatuinen juttu, niin tuntuu että kaiken muun epäonnen vuoksi tämäkin paisuu äärettömäksi huoleksi. :( Milloin elämä helpottaa ja kantaa? :(
aloittaja
pitkään n. 200 eur/kk. Sen piti riittää ruokaan, hygienia tarvikkeisiin, lääkkeisiin, vaatteisiin jne.. 2 aikuista, 2 lasta ja 2 koiraa. Koskaan ei ole nälkää nähty vaikka tiukkaa olikin. Ostettiin aina halvinta sekä tein paljon itse.
Nykyään jää 400 eur/kk ja tuntuu että on ihan luksusta. Kun meillä oli lapset vaippaikäisiä, niin kotona olivat AINA ilman vaippaa, ihan vauvanakin. Säästyy vaippoja.
Mun selviytymiskeino on myydä tavaraa pois. Laita huuto.nettiin (vaikka Osta heti -hinnalla, niin saan nopeammin rahaa), vie kirpparille tavaraa... Onks teillä varastossa jotain, mitä ette ihan välttämättä tarvii?