Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Univelkako tekee läskin?

Vierailija
05.07.2011 |

Iltalehti uutisoi että univelka kerryttää vatsamakkaroita. Eikös tällä logiikalla sitten jokaisen alle kouluikäisen lapsen äidin pitäisi olla ylipainoinen? Tuli mieleen, olisko sittenkin syynä enemmän sekaisin olevan unirytmin lieveilmiöt, eli vähäinen liikunta (kun ei jaksa) ja huono ravinto (napsiminen, välipalat...). Vai onko tässä taas yksi hyvä syy lisää selitellä painoaan...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri sitähän se tarkoittaa, että ei jaksa liikkua ja syö enemmän ja siksi paino nousee..

Vierailija
2/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu elimistön stressitason noususta jolloin hormonitoiminta muuttuu,enhän mä nyt enää niitä hormonien nimiä yms muista.Sama ilmiö on todettu vuorotyöläisillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ruokatavat, itselle kävi nä'in kun työ muuttui.

Vierailija
4/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuomio sille.

Vierailija
5/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet on jääny viimeaikoina vähiin ja painokin on noussut kesän aikana ällöttävästi.

Mutta mä en suostu uskomaan tätä, koska en vain suostu.

Vierailija
6/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän oli tutkittu että valvoneena elimistö kuluttaa vähemmän energiaa samoissakin fyysisissä jutuissa kuin nukkuneena kuluttaa enemmän.

Vierailija
7/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonituotannossa joka saa aikaan makean- ja rasvanhimon jolloin ihminen syö enemmän ja lihottavampaa kamaa, sekä tietty tuo ettei jaksa liikkua ja puuhailla samalla tavalla kuin täysissä sielun ja ruumiin voimissa.

Olen tämän itse huomannut käytännössä.

Vierailija
8/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla "vauvavuoden" jälkeen, parempien yöunien tultua mukaan kuvioihin, lähtenyt paino tippumaan helpommin.

Aiemmin vain nousi koko ajan eikä "normi"dietilläkään lähtenyt tippumaan (eli että söi vähemmän). Sitten kunnon yöunia kehiin ja nyt on paljon keveämpi olo!

Ja vaakakin näyttää 20kg vähemmän.. =)

Vierailija
9/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmat jopa osaa nukkua ihan hyvin vauva-ajan jälkeen. Ja osa vauvoistakin nukkuu kuin unelma, kuten tää meidän kolmas lapsi nyt 3-kuisena. Minä saan nukkua vähintäänkin riittävästi, ellen itse valitse valvoa illalla.

Vierailija
10/10 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole ylipainoinen 170cm/62kg.

Mutta olen huomannut että kun väliin on jaksoja että nukkuu pitkään huonosti niin olo on paljon turvonneempi. Väsyttää eikä jaksa liikkua.

Varsinkin nyt kun on ollut helteitä ja kämppä kuumenee niin unet vähenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä