Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka haluaisit minun palvelevan sinua kassalla? T: Myyjä

Vierailija
05.07.2011 |

Nopeasti mutta kuitenkin asiallisesti asiallisesti vaiko kenties hitaammin ja perusteellisemmin?

Saako myyjä lörpötellä niitä näitä tai kommentoida ostoksia vai pelkät perus "vuorosanat" hei/kiitos/ole hyvä?

Haluatko vaihtorahat ja ostokset saadessasi myyjän sanovan vaihtorahan määrän (esim 15,30 takaisin olkaa hyvä) vai riittääkö pelkkä "ja näin olkaa hyvä" vaiko kenties ihan vaan "ja näin" tms?

Tuleeko sinua teititellä vai sinutella?

Olen siis myyjänä töissä ja jatkuvasti saan paskaa niskaan siitä kuinka palvelen "väärin". Ajattelin nyt tehdä sen kyselyn, katotaan vaikka miten suurin osa haluaisi itseään palveltavan niin tiedän teenkö tosiaan jotain väärin :D

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, ette tervehdit minua ja myös yksin asioivaa lastani!

Vastaan aina iloisesti sinulle.

Odotan, että sanot kiitos ja ole hyvä. Ja ehkä hyvää päivänjatkoa. That's it.

En halua teitittelyä.

Olen N40+

Vierailija
2/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi palveluammatissa tilannetajun kehittyvän, et tunnistaa mitä asiakas odottaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi koskaan miellyttää kaikkia, valitettavasti!

Vierailija
4/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan et naama mutrulla ole :)

Kyllä itse ainakin saatan höpöttääkin myyjien kanssa, mutta myös voin olla höpöttämättä ja vaihtaa vain perusvuorosanat myyjän kanssa.

Teitittelyä ja sinuttelua en ole edes ajatellut. Miten vain itse tykkäät :)

Tosiaan, kunhan et hapanta naamaa näytä ja viskaa niitä vaihtorahoja niin hyvä on :)

Vierailija
5/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan vaikka vaatteita tai jotain astioita, en tee sitä kiireessä ja on ihan kiva rupatella joko aiheesta tai säistä. Kunhan olet tilannetajuinen, ja lopetat kohteliaasti, jos näytän siltä, että haluan jo mennä (pakkaan kamoja, katselen muualle). Teen itsekin samoin, jos huomaan jonkun muun haluavan kassalle maksamaan tai jos, kassa näyttää siltä, että ei ehdi juttelemaan.

Jossain prisman kassalla asiallinen ja ystävällinen peruspalvelu on paras. Katse ja moikkaus, kiitos/ole hyvä ja vastaus siihen, kun sanon heippa.

Vierailija
6/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä saisi sanoa "hei" mielummin kuin "päivää" heti kun saadaan katsekontakti.

Saa jutella niitänäitä, se on aina piristävää, mutta ei haittaa jos ei juttele. Kerran yksi myyjä halusi kertoa millaisen telkkarin oli ostanut äskettäin kun näki meillä monitoripaketin (jonka olin ostanut toisesta kaupasta). Edelliselle asiakkaalle hän jutteli Victorian ja Danielin äskettäisistä häistä. Oli puhelias tyyppi siis, jäi mieleen ja hymyilytti.

Reipas "kiitos" kun annan rahat tai kortin. "Tarvitsetko kuitin" jos ostos on ihan pieni. "Kas näin" kun antaa vaihtorahat.

Saa teititellä mutta mielummin ei. Olen 40+ mutten teitittelykulttuurin parista ollenkaan, mitä yritänkin viestiä kun vastaan "päivääseen" "moilla".

En ole kyllä koskaan vetänyt hernettä nenään yhdenkään kaupan kassahenkilön käyttäytymisestä. Kaikki kelpaa.

Vierailija
7/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takana on jonoa, niin sitten ei lörpötellä jne.

Lähtökohtaisesti asiakkaita on aina hyvä teititellä. "Otatsä vielä jotain muuta" tms. kuulostaa vähän hassulta.

Vierailija
8/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas tekee aloitteen, voi keskustella muutakin kuin perusvuorosanat. Jos asiakas tekee aloitteen vaikka säästä puhumiseen, älä vain hymähdä saati tuhahda vastaukseksi vaan keksi jotain sanottavaa. En siis yleensä itse halua jutella myyjän kanssa, mutta tulee paha mieli jos vaikka vanhuksen keskustrlunavaukseen ei reagoida.

Ei tarvitse teititellä, mutta en välitä vaikka niin tehtäisiinkin.

Vierailija
9/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei minua haittaa vaikka sanoisit muutakin, kuin hei, kiitos ja hyvää päivänjatkoa, mutta jos olet kaupankassalla, niin ensisijaisesti toivon sinun vetävän niitä hintakoodeja rivakkaasti. On eminaa jonkin verran tuskaista taas kesällä käydä isossa marketissa ostoksilla, kun kesätyöntekijät hiiitaaastiii ottavat paketin..kääntelevät sitä oikien päin..työntävät paketin eteenpäin. Ja jotenkin minä aina valitsen sen kaikkein hitaimman vätyksen siinä kassalla. Raivostuttavaa. Toki vaateliikkeessäkin, jos on ruuhkaa, niin siinä mitään turhia tarvitse ajatella, mutta jos on leppoisa hetkin, niin kyllä mulle saa höpistä :).

Vierailija
10/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas tekee aloitteen, voi keskustella muutakin kuin perusvuorosanat. Jos asiakas tekee aloitteen vaikka säästä puhumiseen, älä vain hymähdä saati tuhahda vastaukseksi vaan keksi jotain sanottavaa. En siis yleensä itse halua jutella myyjän kanssa, mutta tulee paha mieli jos vaikka vanhuksen keskustrlunavaukseen ei reagoida.

Ei tarvitse teititellä, mutta en välitä vaikka niin tehtäisiinkin.

Näin kävi juuri erääsäs H&M:n liikkeessä jokin aika sitten, kun ihan nauraen kysyin myyjältä, että milloinkas teidän valikoimasta nämä Hello Kittyt lähtee pois, kun niitä on meillä kaapit pullollaan ja koskaan ei tytölle vaan riitä. Tämä oli siis todellakin hyvässä hengessä heitetty juttu ja nauroin päälle. Joo, myyjällä ei ilmekään värähtänyt, eikä sanonut mitään muuta, kuin summan jonka olen velkaa. Tiedä sitten oliko muunmaalainen eikä oikein ymmärtänyt sarkasmiani.

Vierailija
11/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että yksi inhottavimpia asioita vaatekaupassa on kun myyjä oikoo vaatetta hitaaaasti, nyppii irtohiuksen pois, kommentoi vaatevalintaa (aaargghhh) ja sitten alkaa viikkaamaan tuotetta etanan vauhdilla. Kassakoneen käyttökin on kuin hidastetusta filmistä. En tykkää shoppailusta, aina on hiki ja ahdistus päällä. Jos on vaikka kolme asiakastakin niin kassaruuhka on valmis. Joo ja tiedän, mun kannattaa jatkossakin tilata vaan suoraan netistä.

Eli hitaus ja ostosten kommentointi on minusta kaupassa kuin kaupassa ne ärsyttävimmät. Vaikka olisi töykeäkin myyjä, niin se ei niin haittaa.

Vierailija
12/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa lörpötellä niitä näitä, mutta olen tyytyväinen perusvuorosanoihinkin, jos ne tulee ystävällisesti. Ei kannata turhaan miettiä sanavalintoja, sanot mikä hyvältä tuntuu. Ruokakaupan kassalla nopeammin, jossain pikkuputiikissa saa olla perusteellisempi. Sinutellen.

MEillä on kaksi lähiruokakauppaa, joista toisessa on iloiset lörpöttelijäkassat ja toisessa tylyt jurottajat, sieltä ei saa edes hymyä. En jälkimmäiseen mene kuin pakon edestä.

Vierailija
13/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman vaki-markettini kassat ovat todella hyviä. He ovat hyväntuulisia ja ystävällisiä, kyselevät kuulumisia, juttelevat jos ei ole jonoa. Jos taas on jono ja kiire, vaihdamme vain nopeat tervehdykset. Jos joku on unohtanut punnita jonkun tuotteen he eivät hermostu, ärry tai huokaile. Satunnainen juoppo ördääjä saa kärsivällisen ja yhtä ystävällisen palvelun kuin kaikki muutkin. Siitä tulee hyvä mieli, samoin siitä, että kassahenkilöt kunnioittavat lapsia.

Yllättävissä tilanteissa (kortti ei toimi, käteinen ei riitä tms), joissa panikoidun, kassat ovat aivan cool, ottavat yhden asian kerrallaan ja tilanne selviää.

Olen itse myös ystävällinen kassoille, tietenkin.

Vierailija
14/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtorahaa antaessa on hyvä mielestäni kertoa paljon saa takaisin.

Tervehtiminen kuuluu kyllä hyviin tapoihin.

Vierailija
15/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivakkaa palvelua, perusvuorosanat ja vaihtorahojen summa ääneen, kiitos. Mieluummin teitittelyä. Haluan ajatella, että kassa on koneen jatke, ei velvoite sosiaaliseen kanssakäymiseen.

n33

Vierailija
16/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että yksi inhottavimpia asioita vaatekaupassa on kun myyjä oikoo vaatetta hitaaaasti, nyppii irtohiuksen pois, kommentoi vaatevalintaa (aaargghhh) ja sitten alkaa viikkaamaan tuotetta etanan vauhdilla. Kassakoneen käyttökin on kuin hidastetusta filmistä. En tykkää shoppailusta, aina on hiki ja ahdistus päällä. Jos on vaikka kolme asiakastakin niin kassaruuhka on valmis. Joo ja tiedän, mun kannattaa jatkossakin tilata vaan suoraan netistä.

Eli hitaus ja ostosten kommentointi on minusta kaupassa kuin kaupassa ne ärsyttävimmät. Vaikka olisi töykeäkin myyjä, niin se ei niin haittaa.

Tosi kivaa sekin, kun läskiosaston hehtohousuja oikein nostellaan ilmaan, että kaikki varmasti näkevät miltä se koko 50 oikein näyttikään. :) Ja tietysti vielä kommentoidaan valintaa jotenkin, vaikka itse on ostanut sen ainoan lainapeitteen, joka meni päälle. :(

Vierailija
17/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit palvella minua nopeasti jos näet että olen vihaisen näköinen, mutta jos hymyilen, voit palvella hitaammin ja jopa jutella, jos vain minä teen aloitteen. Mutta älä arvostelee ostoksia jos ne on ruokaa. Vaatteita tai tavaraa voit arvostella mutta positiiviseen sävyyn. Ei mitään sellaista _voi jestas, ostaa isompaa kokoa tai ihan kauhee väri!

Olen 29 v, minua ei tarvitsella teititellä, mutta jos olisin 50 ja enemmän, odottaisin myös arvostusta .

Vaihtorahan suhteen, ihan sama :) kunhan katsot silmiin.

Mutta ÄLÄ koskaan puhu puhelimessa tai toisen myyjän kanssa EI TYÖASIOISTA, kun palvelet minua.

Olen ollut aina myyjille kohtelias ja kärsivällinen, eikä vielä kertakaan tarvinnut antaa huonoa palautetta. Ei teilläkään mikään helppo työ ole. Kiitos

Vierailija
18/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso perhe ja käyn kaupassa kaksi kertaa viikossa. Tosi ärsyttävä on sellainen kassa, joka antaa sen kassahihnan pyöriä koko ajan. Ostokset hajoaa ja survoontuu ennen kuin niitä ehtii pakkaamaan.

sitten kun kassalle asiasta huomauttaa niin saa vain mulkaisun takaisin.

Toinen älyttömyys on se, että kassa päättää ystävällisesti alkaa latomaan niitä ostoksia myös siihen toiselle puolelle. Eli tällöin otan käyttöön koko kassan ja seuraava asiakas joutuu odottamaan, että saan edes toisen puolen tyhjäksi.

Vierailija
19/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi sitä hihnaa pitää pyörittää kokoajan kiivi- ja tomaattipussien alla. Itselleni ei ole ikinä käynyt niin, että olisi "annettu" ottaa käyttöön myös kassan toinen puoli, mutta mielestäni se taas ei ole välttämättä kovin tyhmää. Ajattelen, että jos ostan suurelle perheelle ruokaa 200 eurolla, minulla on "oikeus" viedä kassan aikaa enemmän kuin joku, jolla on 9 euron ostos. Toki yritän olla ripeä aina.

Joskus joku superfiksu kassa on laittanut perääni "kassa suljettu" -kyltin, niin että on saanut rauhassa pakata enimmät ennen kuin homma jatkuu ja ruuhkautuu...

Vierailija
20/46 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus tahtia ei hidastelua eikä hillitön kiirettä pitäen,toki ymmärrän ruuhka ajat jolloin ei oikein muuta voi kun pitää kiirettä.

Toivon että kassa tervehtii hymyillen ja iloisesti minulle riittää moi mutta toivoisin vanhuksille "päivää".

Lörpötelläkin saa ja se on minusta hyvää palveluakin,on toki eri juttu alkaa arvostelemaan "ai sä sitten ostit taas tätä ja tätä"

Kiitos ja ole hyvä on ehdottomia sanoja kassa neidin suusta.

En ole kyllä koskaan miettinyt pitääkö summa sanoa vai ei...kai se ainakin vanhuksille olisi suotavaa.

Minua ei tarvitse teititellä,saa jos haluaa mutta ei ole pakko,vanhuksia täytyy teititellä elleivät toisin pyydä.

Mutta reipas hyvän tuulinen kassa osaa asiansa ja on hyvä työssään.Ei saa kuitenkaan olla yli pirteä virtapiiri kassan takana.

Niin ja meinasi unohtua,mä haluan kuulla kuinka paljon ostokset maksavat,enkä sellaista epämäärästä mutinaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan