Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vinot hampaat

Vierailija
05.07.2011 |

joo, elikkä vinot hampaat vaivaavat. muuten suorat hammasrivit, mutta etuhampaiden välissä on pieni rako ja toinen hammas on vinossa. alahampaat ovat ihan vinksinvonksin, neljä ensimmäistä silleen edessä-takana-edessä-takana, muuten alahampaat suorat. aaargh.. olen joutunut koko pienen ikäni kärsimään hampaistani, ja niiden vinous on vaikuttanut itsetuntoonikin aika merkittävästi. jotenkin häpeän itseäni, vaikka muuten olen mielestäni ihan ok. en tykkää olla kuvattavana, ja näen usein kamalia kuvia joissa suu sattuu olemaan auki ja hampaani näkyvät. HÄPEÄN niitä, ja tekisi mieli tehdä asialle jotain, mutta se tuntuu olevan aika kallista.

lapsuudessa minulla oli monetkin raudat, ja nyt aikuisempana olen alkanut miettimään että miksihän noita ei oiottu ihan näteiksi?!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, eli usein tunnen olevani tosi ruma hampaideni takia, ja todella epävarma itsestäni. hammashymy olisi kaunis, mutta minulla niin ruma ettei puhettakaan että voisin hymyillä niin vaikka kameralle. asiaa ei yhtään helpota se, että joskus vaikka pikkulapsi on saattanut sanoa että "sulla on yksi hammas tolleen edessä" ... :/ auttakaa. muilla samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
2/4 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin oikomishoidon läpi sitten aikuisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin myös oikomishoito nyt aikuisena ja olen hyvin onnellinen siitä. Juuri tuohon itsetuntoon vaikuttaa niin hurjasti ja nyt ekaa kertaa on kiva hymyillä. Nykyään on onneksi kehittynyt paljon systeemit, minulle tehtiin Inman Aligner oikomishoito ja se kesti vain 3kk. Hyvä puoli siinä oli myös se, että sen kojeen sai tarvittaessa pois (esim. kiva kun menin juhliin)! Normaalien hammasrautojen kanssa voi kai mennä vuosiakin ennen kuin oikominen tehty jos näin olen ymmärtänyt. Noin pari tonnia siihen meni, mutta oli sen arvoista :) Kiitos Paulille Aboadentiin

Vierailija
4/4 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin myös oikomishoito nyt aikuisena ja olen hyvin onnellinen siitä. Juuri tuohon itsetuntoon vaikuttaa niin hurjasti ja nyt ekaa kertaa on kiva hymyillä. Nykyään on onneksi kehittynyt paljon systeemit, minulle tehtiin Inman Aligner oikomishoito ja se kesti vain 3kk. Hyvä puoli siinä oli myös se, että sen kojeen sai tarvittaessa pois (esim. kiva kun menin juhliin)! Normaalien hammasrautojen kanssa voi kai mennä vuosiakin ennen kuin oikominen tehty jos näin olen ymmärtänyt. Noin pari tonnia siihen meni, mutta oli sen arvoista :) Kiitos Paulille Aboadentiin!