Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhoillis-lestadiolaisuus kiehtoo mua hirveesti!

Vierailija
04.07.2011 |

Olen jo useamman vuoden lueskellut aiheesta ja nyt taas katsontu suviseura-sivustoja. Ihan huikeeta. Aika ison kaupungin verran väkeä kokoontuu keekelle peltoa kuulemaan sanaa.

Millaista siellä on? Millaista on kuulua semmoiseen yhteisöön?

En usko, että vaikka myöhäisherännäisenä liittyisi joukkoon, voisi ikinä kunnolla päästä sisään toimintaan.

ja vielä tuossa mietin, että voiko lestadiolainen olla feministi? Toki näin ulkopuolista mietityttää tuo naisen asema ja muutenkin sääntöjen lateleminen. Mutta siitä huolimatta, todella kiehtovaa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhunut myös Antti Pentikäinen, joka on tiettävästi itse lestadiolainen

http://freepathways.wordpress.com/2011/08/19/antti-pentikainen/

Vierailija
42/50 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kuulu mihinkään lahkoon, vaan mulla on aito sydämen usko. Riitäääkö se?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/50 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ne roikkuvat ihan rauhassa narikassa.

mutta yksinkertaisia kun näkee uskon silmillä.

Itse olen vaan äärettömän onnellinen vl tuomasta rauhasta, luottamuksesta, kaikista lapsistani. Rakkaudesta.

Vierailija
45/50 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo yksi rippijuhlakokemus oli todellakin täyttä sontaa.

ja tuo sivusto mikä tänne linkitetään.. aika kärjistettyjä juttuja. itse olen vanhoillislestadiolainen, ja nuo jutut herättävät minussa lähinnä sellasen voi ei taas-fiiliksen. tulee todella väärinymmärretty olo..

tule ihmeessä seuroihin. vain sitä kautta todella voit muodostaa oman käsityksesi..

Vierailija
46/50 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurahdin tuolle "syntilistalle". Väkisin väännettyä :D

Vierailija
47/50 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meitä mihinkään pakoteta eikä sääntöjä laella. se on se väärä käsitys joka osuu monesti kohdalleni. minun asema perhessäni on tasavertainen voin sanoa että minua kohdellaan hyvin ja mieheni rakastaa ja arvostaa minua. olemme ihan tavallisia ihmisiä.. täällä ihmiset alentuvat kirjottamaan pahaa!

Vierailija
48/50 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, muistakaapa tämä! Koska jokaisen usko on omakohtainen, niin jokainen uskoo omalla tavalla, vaikka kuinka olisi vl.

Jotkut eivät koe kortsua tai pillereitä syntinä. Jotkut kokevat jo seksistä kieltäytymisen synniksi. Eli eroja on paljon.

Jotkut noudattavat ja tulkitsee tässäkin asiassa raamattua tiukemmin ja jotkut löysemmin.

En minäkään joka kohdassa noudata raamattua esim. jossain päin raamattua oli jotenkin näin, että tarvittaessa isä yhtyköön tyttöönsä.

Itse en hyväksy tuollaista millään tavoin. Minun mielestä se on rikos, josta pitää rangaista.

Aika moni (kaikki ystäväpiiristäni) katsoo telkkaria.

Jotkut netistä ja jotkut telkkarista. Jokainen päättää mitä katsoo.

Ja jokainen päättää laittaako meikkovoidetta tai ei.

Jotkut ei hyväksy avonaista pukeutumistyyliä, mutta taas itse uskon, että se pukeutuminen ei katso uskomisen määrää ja sitä voi avonaisellaki pukeutumisella päästä taivaaseen.

Vierailija
49/50 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vanhoillislestadiolaisuuden tunnusmerkki.

Säännöt löytyy tästä:

<a href="http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit" alt="http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit">http://scratchpad.wikia.com/wiki/Synnit</a&gt;

melko köyhäksi jää seksielämä.

Vierailija
50/50 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meitä mihinkään pakoteta eikä sääntöjä laella. se on se väärä käsitys joka osuu monesti kohdalleni. minun asema perhessäni on tasavertainen voin sanoa että minua kohdellaan hyvin ja mieheni rakastaa ja arvostaa minua. olemme ihan tavallisia ihmisiä.

Mistä syystä te käytätte lapsia avaimena omaan taivaspaikkaan?

Tuuli Hintsala kirjoitti Päivämiehessä että te ette hanki suurta lapsimäärää siitä syystä että rkastatte ja iloitsette lapsista.

Vaan "uskon tähden".

Tämä on erittäin surullista! lapsi on alistettu uskonnon uskomusten välikappaleeksi, hän ei ole itseisarvoinen. Kuitenkin lapsen arvo pitäisi olal arvo ilman mitään välineellisyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme