Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka vaativat etuoikeuksia sen vuoksi, että on lapsi.

Vierailija
04.07.2011 |

Minkätakia törmää äiteihin, jotka esim. kaupassa ei voi koskaan kiertää, eikä oikee tunnu tietävän,että on muitakin ihmisiä kuin hän ja lapsensa. Ollaan vaatimassa etuoikeuksia, esim. vuorotyössä sanotaan syyksi perhe-elämä. Pitäiskö muiden sitten uhrata oma elämä sen takia,että pitäis tehdä äidin esim. iltavuorot, koska muillahan ei sitten saaa eikä pidä olla omaa elämää ja aikaa?

Ei kenenkään onneksi pidä suostua edes sellaiseen. Kun lasta viitataan syyksi kaikkeen. Muillakin on elämää ja perhe voi olla myös sitä että nuorella parilla on esim. lemmikkejä, ei sitä kukaan määrittele.

Sitten vielä se,että äidit vaatii muilta ihmisiltä suvaitsevaisuutta ja siitä, että muiden pitäis tykätä heidän lapsista, tai muuten on lapsivihaaja jos ei tykkää.

On lapsen ylikorostamista, jos vaaditaa tykkäämään sen vuoksi,että on lapsi. Ihminen se on missä muutkin ja jokaisesta ikäluokasta löytyy niitä mukavia ja ei-niin-mukavia ihmisiä.

Sama pätee lapsiin, harva ihminen oikeesti tykkää kaikista lapsista, varsinki jos vanhemmat ei oo mitää kuria pitäny ja luulevat olevansa maailman omistajia.

Joskus äiditkin vois miettiä,että muiden elämä ei pyöri heidän ympärillä ja se, että ei ole vielä perhettä on ihan yhtälailla nautinnollista elämää se, että saa elää suhteessa ja ei tarvitse mennä kenenkään ehdoilla. Minkätakia kaikkien pitäisi tehdä lapset nuorena, jos ei halua nuoruudesta ja vapaudesta vielä luopua.

Äitiys ei ole syy olla itsekeskeinen ja se, että oman lapsen nojalla vaatii etuoikeuksia ja muilta suvaitsevaisuutta. Työpaikoilla kaikki tasavertaisia, ja jos ollaan missä vaan ni lastakin on hyvä opettaa ja kasvattaa siihen,että eivät ole ainoita maan päällä, eikä välttämättä kaikki ihmiset heistä tykkää, vaikka olisivatkin lapsia. Se ei tarkoita lapsi-vihaa vaan sitä että keskittyy omaan elämään eikä siihen,että pitäis hymyillä äidille ja sen lapselleen, ihan ku he olisivat maailman napoja.

Junassakin oli kerran hyvä esimerkki, kun parivuotias tenava tuli kokoajan meidän koiraa silittelemään. No ykski kerta olis riittäny, mutta vanhemamt istui jossain siellä eikä edes tullu hakemaan pois. Eikö he todella tajua sitä, että ei meitä hirveesti sen tenavan viihdytys tai hymyily sen lässytykselle siinä kiinnostanu. meitä kiinnostaa toisemme ja koiramme hyvin vointi, ei tuntemattomien penska, joka vaeltelee toisten eläimiä rutistelemassa ilman vanhempien valvontaa. meidän tehtävä ei ole valvoa tai jotenki kiinnostua muiden tenavista. meillä myös oikeus matkustaa rauhassa ja yks silitys nyt ei haittaa, mutta se, että ravataan kokoajan ni häiritsee meitä. vanhemmat vois välillä miettiä, että jos he rakastaa lastaan, ei muiden elämä tarvi jonkun toisen lapsen ympärillä pyöriä. hyvin itsekästä olettaa näin.

Vois lisää olla sellaisia äitejä, jotka puhuu muustakin kun heidän lapsestaan, olis kiva ku äiti olis joskus kiinnostunut muidenkin asioista ku itsestään ja lapsestaan ja eläis myös naisena. Terveellinen kuulumisten kertominen on hyvä, mutta itsekeskeinen kertominen on vähä oma-navan tuijotusta. Sellainen äiti, joka ymmärtää myös muitaki ihmisiä ja on monipuolinen kertomisillaan ja aidosti kiinnostunu myös muiden kuulumisista on mukavaa seuraa :)

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä täysin väärin että joitakin suositaan lomissa ja vapaapäivissä sen vuoksi että on lapsia. Mutta eipä sinun siihen tarvitse suostua. Jos tunnet että sinua kohdellaan väärin, ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. Kaikkia työntekijöitä pitää kohdella tasapuolisesti eikä ketään saa syrjiä. Meillä lomat ja työvuorot jaetaan tasapuolisesti. Toivomuksia saa toki esittää ja ne toteutetaan mahdollsiuuksien mukaan, mutta kukaan ei saa vapautusta ilta- tai yövuoroista lasten takia. Lomat jaetaan niin että kukin vuorotellen saa lomansa heinäkuussa, ei siihen vaikuta lasten määrä tai päiväkotien kiinniolo. Sulla on vain ap paska pomo, ota asia esille töissä, ehkä saat muutosta asiaan.

Vierailija
42/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tässä ole sanonut, että kaikkien tulisi hankkia lapsia! Kuitenkin valtaosa ihmisistä haluaa omia lapsia, osaa saa, osa ei (joko biologisista tai sosiaalisista syistä). Jos lapset olisivat niin kammottavia ja elämän pilaavia kuin ap:n kirjoituksista voi päätellä, tuskin kukaan haluaisia lapsia..

ettet hankikaan lapsia.. Maailmassa on muuten paljon lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä, jotka antaisivat "kaiken" saadakseen lapsen tai lapsia. Se kun ei ole itsestäänselvyys. Mitä muuten tarkoittaa "lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustukseksi"? Pitäisikö lapsia mielestäsi estää katsomasta mihin haluavat? Tekstisi on epäselvää ja selkeän provosoivaa. Provosoivia ovat toki olleet pari muutakin kirjoitusta tässä ketjussa.

Äidit käyttää oman itsekkyyden ja lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustuksesi että olis lapseton tai katkera jostakin? minkä takia joku olis toisten lapsille kateellinen?! Minä en ikinä olis kateellinen jatkuvista aamu ja yöherätyksistä, kimittävän penikan huudoista, uhmailuista, taisteluista, oman ajan mitättömyydestä, vapaudettomasta elämästä. Minkä hemmetin takia olisin kateellinen? joskus kolmikymppisenä voi niitä lapsia tehdä koska sitten voi luopua kaikesta noista. mutta minkä ihmeen takia olisin parikymppisenä nuorena kateellinen äitien kakanhajuisesta elämästä? :D Noissa suutahtamisviesteissä äideiltä todistaa vaan sen, miten nimenomaan on syy olla itsekäs ja olla julkisilla paikoilla huomioimatta muita ja kävellään ku maailmanomistajat, mutta näitä asioita nää äidit ei nää, koska tosissaan luulevat olevansa parempia ku muut ja vielä luulevat että muut tykkää heidän penikoista :D mikä harhaluulo.

tämän lapsettoman tekstiä, mutta siinä olen samaa mieltä, että minulla on muutakin tekemistä kuin hankkia lapsia, siis kärjistetysti sanottuna. Eli siis en halua lapsia ja olen yli kolmekymppinen (tämän kirjoittajan mielestä vissiin ihan ikäloppu ja minulla ei ole mitään elämää enää joten hyvin voisin hankkia lapsia).

Mutta tässä toisessa lainauksessa kiinnitin huomiota lauseeseen: "maailmassa on paljon kärsiviä ihmisiä jotka antaisi mitä tahansa saadakseen lapsen" tjsp. Niin? Mitä sitten? Onko tämä nyt samanlainen lausahdus kun lapsena hoettiin:"kaikki pitää syödä lautaselta pois vaikka olisi kuinka pahaa, maailmassa kun on niin paljon nälkää näkeviä". Hyvänen aika, kyseessä on sentään lapset! Vaikka niin en lapsista pidäkään, minulle on lasten hyvinvointi kuitenkin tärkeää, enkä missään tapauksessa tee lapsia vain sen vuoksi kun maailmassa on niin paljon vanhempia, jotka lasta ei voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olin minä (ja muitakin toki) se, joka teki iltavuoroja, että pienten lasten äidit ehtivät hakemaan lapsensa pk:sta. Samoin tein aikaisia aamuja, että pienten lasten äidit pystyivät viemään lapsensa pk:hon. Ja mitään valittamista ei ollut!! Samoin lomat sumplimme yhdessä niin, että pienten lasten äidit pystyivät mahd. paljon lomailemaan heinäkuussa ja esim. kouluja aloittavien lasten äidit elokuussa. Ja taaskaan ei mitään valittamista!! Sitten tuli minun vuoroni olla pienen lapsen äiti, ja voi miten tuntuikaan mukavalta, kun työkaverit ihan itse kysyivät, haluanko vaihtaa vuoroja ja milloin haluaisin pitää lomaa, kun minulla on pieni lapsi!

Ja entäs sitten kun minusta ei koskaan tule pienen lapsen äitiä? Minäkö teen aina ne iltavuorot ja lomailen toukokuussa?

Vierailija
44/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sinne heinäkuuhun mahtuu myös muita lomailijoita eikä kaikki pienten lastenkaan äidit tarvinneet välttämättä koko heinäkuuta lomaa. Ja elokuussa lomailin myös, aina ei ollut kouluunmenijöitä.

Iltavuoroja tein myös pienen lapsen äitinä, sillä lapsellani on myös isä, mummi ja kummitäti, jotka pystyivät hänet välillä hakemaan. Aikaiset aamuvuorot olivat meillä ainakin suosittuja, eli niistä sitten pienen lapsen äitinä luovuin, koska ne olivat hankalia minulla ja samalla mieluisia toisille.

Meillä oli myös työntekijöitä, jotka eivät olleet eikä heistä koskaan tule pienten lasten äitejä, eikä mitänn ongelmia ollut. He eivät tehneet kaikkia iltavuoroja eivätkä lomailleet aina toukokuussa.

-29

Vierailija
45/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku oiski nii idiootti että uhrautuis tekemään sun iltavuorot ja tekemään ne kaupanpäälle vielä heinäkuussa ku sinä raavit penikkasi kans persettä.

on ne ihmiset niin pahoja, jotka eivät äitiyttä ymmärrä ja jotka eivät äitien anna päättää kaikesta, kato onhan äidit niin maailman peruspilareita joille muiden pitää alistua!

HAHHA

Vierailija
46/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, eikö olekin KARSEAA että jollakin työpaikalla yhteispeli toimii ;)

Mutta minäkin ihmettelen kyllä työpaikkanne lapsettomien joustavuutta tässä tilanteessa! Oletko ihan varma, että kaikki ovat tyytyväisiä työpaikkanne loma- ja työaikajärjestelyihin? Itse en lapsettomana olisi, koska yhtä lailla haluan lomailla perheeni (eli mieheni) kanssa samaan aikaan kuin nekin, joilla on lapsia.

Vierailija
47/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitettu. Vielä enemmän ärsyttää se, että se ei liittynyt mitenkään alkuperäiseen aiheeseen, eikä mihinkään muuhunkaan. Jos olisit halunnut tehdä tästä jonkun "kumpi on parempi ihminen: eläinihminen vai äiti"- keskustelun, olisit heti sanonut, etkä joidenkin sekopäisten aasinsiltojen kautta.

Välillä tuntuu että joidenkin eläinihmisten kanssa keskustelu on samanlaista kun fanaattisten uskovaisten. Argumentit ontuu, asioita vedetään hatusta, suolletaan sekavia sepustuksia jotka eivät liity mihinkään mitenkään (kuten lainaamani komenitit), kaikki on niiin mustavalkoista ja salaliittoteoriat jyllää.

Niin ja FYI: on olemassa paljon lapsiperheitä, joissa on eläimiä, jotka voivat ihan hyvin. Eläimet ja lapset eivät ole mitnkään toisensa poissulkevia asioita.

Itse en tunne yhtäkään perhettä jossa eläimet olisi laitettu pois lapsen syntymän takia. Sen sijaan tunnen/ tiedän muutaman joissa lasten hyvinvointi on laiminlyöty eläintenhoidon vuoksi. Jopa siihen pisteeseen että viranomaisten on pitänyt puuttua. Ja tarkoitukseni ei ole yleistää, kuten sinä teet, vaan vain kertoa että tapahtuu sitä toisinpäinkin.

kertoo elämän tosiasioita, mikä sua nyt risoo tossa tekstissä?

sekö, että koirat ja kissat nyt kuuluu elämään ja ne jotka niistä oikeasti välittää, ovatkin hyvässä kodissa niin pitkään ku henki pihisee ja jos ei pakonomaisia esteitä(esim. allergia) tule.

Enemmän halveksisin sellaista, joka eläinten kaltoinkohtelua puolustaa siitä syystä, että on lapsi. Miten lapsi voi olla syy kohdella eläintä ku lahnaa? kerroppa se. anteeksi jos en puolla eläinrääkkäystä, sillä sairaat ihmiset harjoittavat sitä jo ihan liikaa ja moni kohtalo kärsii ja itkee jokapv ku kidutetaan ja tapetaan koko itsetunto niiltä.

Vierailija
48/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli nyt siitä, että miksi äitiys tekee itsekkään ja vielä vaatien muilta huomiota, erityispalvelua yms sen vuoksi, että on lapsi?

Vielä vaaditaan, että muiden pitää alistua ja palvoa heidän lapsiaan?

Edelleen aihe käsittelee sitä, minkätakia muiden elämä pitäisi äitien mielestä pyöriä heidän ympärillään? oltiimpa kerrostalossa tms.

Kaikilla samat säännöt. oli perheellinen, perheetön, mummo, nuori tms. Kaikilla samat säännöt.

Mitään erikoisvaatimuksia tai suvaitsevaisuuden vaatimista ei äidit vaan voi vaatia,koska eivät ole mitään erikoisia ihmisiä muiden rinnalla.

Vierailija
49/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, eikö olekin KARSEAA että jollakin työpaikalla yhteispeli toimii ;)

Mutta minäkin ihmettelen kyllä työpaikkanne lapsettomien joustavuutta tässä tilanteessa! Oletko ihan varma, että kaikki ovat tyytyväisiä työpaikkanne loma- ja työaikajärjestelyihin? Itse en lapsettomana olisi, koska yhtä lailla haluan lomailla perheeni (eli mieheni) kanssa samaan aikaan kuin nekin, joilla on lapsia.

Mutta minä en ihmettele yhtään. Takuuvarmasti tuollakin työpaikalla jopa äiditkin joustavat. Ei pelkästään lapsettomat. Joillakin työpaikoilla vain (onneksi) sattuu olemaan muitakin kuin minä minä ihmisiä. Sellaisessa työpaikassa itsekin olen ollut ja voi vain sanoa että työ luisti hyvin. Eipä tuo minulta silloin lapsettomana ollut pois että joku äideistä vietti lomansa yhtäaikaa lastensa kanssa :)

Vierailija
50/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku oiski nii idiootti että uhrautuis tekemään sun iltavuorot ja tekemään ne kaupanpäälle vielä heinäkuussa ku sinä raavit penikkasi kans persettä.

on ne ihmiset niin pahoja, jotka eivät äitiyttä ymmärrä ja jotka eivät äitien anna päättää kaikesta, kato onhan äidit niin maailman peruspilareita joille muiden pitää alistua!

HAHHA

äidit eivät ole itsekkäitä siinä vaiheessa kun antavat lapsettomien päättää kaikesta :) Mutta jos äiti erehtyy sanomaan mielipiteensä ja toiveensa, hän on itsekäs paska :)

Vierailija
51/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jotkut ihmiset pudottaa he sieltä pilvilinnoista alas muiden ihmisten sekaan.

Joo eivät todellakaan ole mitään yli-ihmisiä, ihan samalla viivalla ku muutki. lapsi ei ole syy ylpeilyyn tai paremmuuteen ihmisenä.

jokaisella sama ihmisarvo, samat oikeudet ja velvollisuudet.

samat säännöt kaikille, myös lapsiperheille, eikä mitään puolusteluja siitä, että on lapsi.

ei muiden elämä kenenkään lapsen ympärillä tarvi pyöriä sehän on selvää, mutta EI KAIKILLE ÄIDEILLE!

Vierailija
52/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vain sanonut, ettet halua, että lapsi koko ajan ramppaa silittämässä teidän koiraanne? Ehkä vanhemmat ovat olleet tyytyväisiä, kun lapsi on saanut tekemistä ja ihailtavaa teidän koirasta, eivätkä ole huomanneet, että teitä vituttaa?

Tai olisit heti ensimmäisenä sanonut, että ei saa tulla silittämään, kun koira on vihainen lasten kanssa tms.

Ihme valitusta.

Vierailija
53/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan vaatinut mitään erikoiskohtelua äitiyteni takia. Olen kyllä esittänyt esim. toiveita loma-ajankohdista, niin kuin esitin jo aikana ennen lapsia. Pitäisikö äidin jotekin alkaa erityisesti nöyristellä vai? Ei mielestäni.

Mitä tulee "erityispalveluun", toki erilaiset asiakasryhmät kuten lapsiperheet ja vammaiset pitääkin huomioida! Ja työpaikoilla panostetaan työn ja perhe-elämän yhteensovittamisen helpottamiseen, sillä se on myös yritysten etu. Omalla työpaikallani tähän on myös erityisesti panostettu, olen itse töissä henkilöstöhallinossa, ja nämä projektit ovat lisänneet merkittävästi työhyvinvointia KAIKISSA henkilöstöryhmissä.

Kyse oli nyt siitä, että miksi äitiys tekee itsekkään ja vielä vaatien muilta huomiota, erityispalvelua yms sen vuoksi, että on lapsi?

Vielä vaaditaan, että muiden pitää alistua ja palvoa heidän lapsiaan?

Edelleen aihe käsittelee sitä, minkätakia muiden elämä pitäisi äitien mielestä pyöriä heidän ympärillään? oltiimpa kerrostalossa tms.

Kaikilla samat säännöt. oli perheellinen, perheetön, mummo, nuori tms. Kaikilla samat säännöt.

Mitään erikoisvaatimuksia tai suvaitsevaisuuden vaatimista ei äidit vaan voi vaatia,koska eivät ole mitään erikoisia ihmisiä muiden rinnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän