Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, jotka vaativat etuoikeuksia sen vuoksi, että on lapsi.

Vierailija
04.07.2011 |

Minkätakia törmää äiteihin, jotka esim. kaupassa ei voi koskaan kiertää, eikä oikee tunnu tietävän,että on muitakin ihmisiä kuin hän ja lapsensa. Ollaan vaatimassa etuoikeuksia, esim. vuorotyössä sanotaan syyksi perhe-elämä. Pitäiskö muiden sitten uhrata oma elämä sen takia,että pitäis tehdä äidin esim. iltavuorot, koska muillahan ei sitten saaa eikä pidä olla omaa elämää ja aikaa?

Ei kenenkään onneksi pidä suostua edes sellaiseen. Kun lasta viitataan syyksi kaikkeen. Muillakin on elämää ja perhe voi olla myös sitä että nuorella parilla on esim. lemmikkejä, ei sitä kukaan määrittele.

Sitten vielä se,että äidit vaatii muilta ihmisiltä suvaitsevaisuutta ja siitä, että muiden pitäis tykätä heidän lapsista, tai muuten on lapsivihaaja jos ei tykkää.

On lapsen ylikorostamista, jos vaaditaa tykkäämään sen vuoksi,että on lapsi. Ihminen se on missä muutkin ja jokaisesta ikäluokasta löytyy niitä mukavia ja ei-niin-mukavia ihmisiä.

Sama pätee lapsiin, harva ihminen oikeesti tykkää kaikista lapsista, varsinki jos vanhemmat ei oo mitää kuria pitäny ja luulevat olevansa maailman omistajia.

Joskus äiditkin vois miettiä,että muiden elämä ei pyöri heidän ympärillä ja se, että ei ole vielä perhettä on ihan yhtälailla nautinnollista elämää se, että saa elää suhteessa ja ei tarvitse mennä kenenkään ehdoilla. Minkätakia kaikkien pitäisi tehdä lapset nuorena, jos ei halua nuoruudesta ja vapaudesta vielä luopua.

Äitiys ei ole syy olla itsekeskeinen ja se, että oman lapsen nojalla vaatii etuoikeuksia ja muilta suvaitsevaisuutta. Työpaikoilla kaikki tasavertaisia, ja jos ollaan missä vaan ni lastakin on hyvä opettaa ja kasvattaa siihen,että eivät ole ainoita maan päällä, eikä välttämättä kaikki ihmiset heistä tykkää, vaikka olisivatkin lapsia. Se ei tarkoita lapsi-vihaa vaan sitä että keskittyy omaan elämään eikä siihen,että pitäis hymyillä äidille ja sen lapselleen, ihan ku he olisivat maailman napoja.

Junassakin oli kerran hyvä esimerkki, kun parivuotias tenava tuli kokoajan meidän koiraa silittelemään. No ykski kerta olis riittäny, mutta vanhemamt istui jossain siellä eikä edes tullu hakemaan pois. Eikö he todella tajua sitä, että ei meitä hirveesti sen tenavan viihdytys tai hymyily sen lässytykselle siinä kiinnostanu. meitä kiinnostaa toisemme ja koiramme hyvin vointi, ei tuntemattomien penska, joka vaeltelee toisten eläimiä rutistelemassa ilman vanhempien valvontaa. meidän tehtävä ei ole valvoa tai jotenki kiinnostua muiden tenavista. meillä myös oikeus matkustaa rauhassa ja yks silitys nyt ei haittaa, mutta se, että ravataan kokoajan ni häiritsee meitä. vanhemmat vois välillä miettiä, että jos he rakastaa lastaan, ei muiden elämä tarvi jonkun toisen lapsen ympärillä pyöriä. hyvin itsekästä olettaa näin.

Vois lisää olla sellaisia äitejä, jotka puhuu muustakin kun heidän lapsestaan, olis kiva ku äiti olis joskus kiinnostunut muidenkin asioista ku itsestään ja lapsestaan ja eläis myös naisena. Terveellinen kuulumisten kertominen on hyvä, mutta itsekeskeinen kertominen on vähä oma-navan tuijotusta. Sellainen äiti, joka ymmärtää myös muitaki ihmisiä ja on monipuolinen kertomisillaan ja aidosti kiinnostunu myös muiden kuulumisista on mukavaa seuraa :)

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit käyttää oman itsekkyyden ja lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustuksesi että olis lapseton tai katkera jostakin? minkä takia joku olis toisten lapsille kateellinen?!

Minä en ikinä olis kateellinen jatkuvista aamu ja yöherätyksistä, kimittävän penikan huudoista, uhmailuista, taisteluista, oman ajan mitättömyydestä, vapaudettomasta elämästä. Minkä hemmetin takia olisin kateellinen?

joskus kolmikymppisenä voi niitä lapsia tehdä koska sitten voi luopua kaikesta noista. mutta minkä ihmeen takia olisin parikymppisenä nuorena kateellinen äitien kakanhajuisesta elämästä? :D

Noissa suutahtamisviesteissä äideiltä todistaa vaan sen, miten nimenomaan on syy olla itsekäs ja olla julkisilla paikoilla huomioimatta muita ja kävellään ku maailmanomistajat, mutta näitä asioita nää äidit ei nää, koska tosissaan luulevat olevansa parempia ku muut ja vielä luulevat että muut tykkää heidän penikoista :D mikä harhaluulo.

Vierailija
22/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinosa koiraharrastajista on myös perheellisiä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ymmärrän hyvin sen, ettei halua, että oman koiran kimpussa on koko ajan joku vieras lapsi. Koirat kun ovat nääs omia persooniaan eivätkä mitään tunteettomia robotteja. Niitäkin voi käydä rassaamaan, jos joku vaikka riuhtoo niitä karvoista tai kiljuu korvaan. Koirakin haluaa olla välillä rauhassa. Eli aina kun vieras lapsi tulee koiran tykö, niin koiran omistajalla on velvollisuus huolehtia, että tapaaminen sujuu hyvin. Eli sitä pitää olla sitten koko ajan varpaisillaan. Ja mitä sitten, jos sattuu jotain? Lisäksi minusta on omituista, että annetaan oman lapsen huidella missä sattuu eikä mennä perään. Ei oo kyllä normaalia. Vaikka itsellänikin on lapsi ja olen melkein neljäkymppinen, niin mielestäni tuo kirjoitus ei ollut yhtään lapsellinen. Mut siis jos ihminen on ajattelematon niin uskon, että hän on sitä ilmankin lapsia.

Vierailija
24/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinosa koiraharrastajista on myös perheellisiä ;)

facebook-kaverini. Sinkkuja ovat, -ja sinkkuina pysyvät elleivät löydä jotain yhtä kahjua miestä rinnalleen.

Vierailija
25/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh itse en mielestäni lukeudu niihin äiteihin jotka jaksaa ja puhuu vain lapsistaan, päinvastoin mua kiinnostaa jutella kaikesta maan ja taivaan välillä, enkä itsekkään jaksa vaan lapsistaan puhuvien äitien seuraa.

mutta mulla on hyvä ystävä, joka valitettavasti kuuluu nykyisin kaltaisiisi koiraihmisiin... ja voi että kun hän jaksaa vaan jauhaa puppu teki sitä ja poppe teki tätä ja...koirat koirat koirat...

harmi vaan mutta minusta ne koiraihmiset on huuurjan paljon rasittavimpia kuin äidit. Koirista ei niin paljon ja laajasti saa mitään mielenkiintosta keskusteltavaa edes kun lapsista...

Vierailija
26/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet hankikaan lapsia..

Maailmassa on muuten paljon lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä, jotka antaisivat "kaiken" saadakseen lapsen tai lapsia. Se kun ei ole itsestäänselvyys.

Mitä muuten tarkoittaa "lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustukseksi"? Pitäisikö lapsia mielestäsi estää katsomasta mihin haluavat? Tekstisi on epäselvää ja selkeän provosoivaa. Provosoivia ovat toki olleet pari muutakin kirjoitusta tässä ketjussa.

Äidit käyttää oman itsekkyyden ja lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustuksesi että olis lapseton tai katkera jostakin? minkä takia joku olis toisten lapsille kateellinen?!

Minä en ikinä olis kateellinen jatkuvista aamu ja yöherätyksistä, kimittävän penikan huudoista, uhmailuista, taisteluista, oman ajan mitättömyydestä, vapaudettomasta elämästä. Minkä hemmetin takia olisin kateellinen?

joskus kolmikymppisenä voi niitä lapsia tehdä koska sitten voi luopua kaikesta noista. mutta minkä ihmeen takia olisin parikymppisenä nuorena kateellinen äitien kakanhajuisesta elämästä? :D

Noissa suutahtamisviesteissä äideiltä todistaa vaan sen, miten nimenomaan on syy olla itsekäs ja olla julkisilla paikoilla huomioimatta muita ja kävellään ku maailmanomistajat, mutta näitä asioita nää äidit ei nää, koska tosissaan luulevat olevansa parempia ku muut ja vielä luulevat että muut tykkää heidän penikoista :D mikä harhaluulo.

Vierailija
27/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinten keskellä, ovat yleensä eläinrakkaita ja myös eivät aikuisenakaan osaa elää ilman lemmikkiä. Joillekkin lemmikit ovat osa perhettä ja nimenomaan täydentävät perhettä.

Jotkut taas ottavat lemmikin ja kun lapsi syntyy, heivataan se pois.

Tällainen ihminen ei pysty ajattelee eläimen tai lemmikin tunteita, eikä pystynyt ajattelemaan sitä edes silloin, kun lemmikin otti. Tuskin ottai sen takia,että rakastaa eläimiä tai haluaisi antaa hyvän kodin. otti sen takia, että sai seuraa, kunnes vauvaseura tuli, ni voi toisen seuralaisen potkia perseeseen.

Nämä on julmimmista päästä olevia äitien kaltoinkohtelua lemmikkiään kohtaan.

ne jotka ovat eläinrakkaita ja ovat kasvaneet eläinten ympärillä, tietävät ja ymmärtävät lemmikkienkin arvon. Useat lemmikkienomistajat ovat äitejä tai tulevat äidiksi.

Lemmikit ja perhe-elämän voi sovittaa yhteen todella hyvin, mikäli itse oma arvomaailma elävää kohtaan on sen mukainen.

Lapset varmasti kans rakastaa eläimiä yleensä, ellei ole opetettu että niitä likaisia koltiaisia ei kannata haluta.

Eläimet ovat fiksuja ja tuovat perheeseen paljon iloa ja täydennystä.

Monet äidit sanookin, että kun haluaa vähänaikaa päästä tuulettumaan, lähtee koiran kanssa tunnin lenkille. On taas mukava palata kotiin hälinään kun on saanut omaa aikaa tunnin rakkaan eläinystävän seurassa :)

Vierailija
28/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan tyyppiesimerkki suomalaisesta parikymppisestä minäkeskeisestä (koira)ihmisestä.

Sun ekassa kirjoituksessa oli hyviä pointteja, mutta myöhemmillä kommenteillasi nolasit itsesi täysin. Siis noilla "voivoi tota teidän säälittävää räkänokka paskapyllyelämää..., kyl koirat on paljon kivempii, iih..."

Ja jos sun asenne on tuollainen perisuomalainen "lapset ei saa kuulua eikä näkyä"- niin toivon että et omia koskaan hankikaan.

Vierailija
29/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläin perheessä on ihan ok, ja sitä tuskin kukaan kritisoi. Eri asia on koko elämänsä koiraharrastuksille ja näyttelytoiminnalle uhraavat lapsettomat sinkut, tai vastaavasti äitiyteen hurahtavat lässymammat. Niistä tässä nyt lähinnä kai puhuttiin.

Vierailija
30/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä paljastivat auttamatta hänen keskenkasvuisuutensa.

Monet ihmiset muuten ihan oikeasti tykkäävät lapsista, jos se nyt ap:lle yllätyksenä tulee.

Vierailija
31/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noo...koirista vielä...mä taas en ymmärrä sellaisia koiraihmisiä (valitettavasti lähippiriini kuuluu näitä) joiden koirien on ihan pakko saada juosta vapaana ja saada tulla haistelemaan meidän taaperoa, joka on jo kerran pelästynyt niitä isoja koiria niin, että sen jälkeen on alkanut aina itkemään kun iso koira tulee lähellekkään.

jos me käydään harvoin kylässä niin onko se niin paljon vaadittu ettei lapsen tarttis itkeä ja pelätä koko käyntiaikaa...

Vierailija
32/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tälleen kiillotat muiden kuvaa teidän ajatusmaailmasta :D :D

Oothan sä trolli, oothan? Eihän kukaan voi olla noin, öö, tyhmä? Yksinkertainen? Pöljä?

eläinten keskellä, ovat yleensä eläinrakkaita ja myös eivät aikuisenakaan osaa elää ilman lemmikkiä. Joillekkin lemmikit ovat osa perhettä ja nimenomaan täydentävät perhettä.

Jotkut taas ottavat lemmikin ja kun lapsi syntyy, heivataan se pois.

Tällainen ihminen ei pysty ajattelee eläimen tai lemmikin tunteita, eikä pystynyt ajattelemaan sitä edes silloin, kun lemmikin otti. Tuskin ottai sen takia,että rakastaa eläimiä tai haluaisi antaa hyvän kodin. otti sen takia, että sai seuraa, kunnes vauvaseura tuli, ni voi toisen seuralaisen potkia perseeseen.

Nämä on julmimmista päästä olevia äitien kaltoinkohtelua lemmikkiään kohtaan.

ne jotka ovat eläinrakkaita ja ovat kasvaneet eläinten ympärillä, tietävät ja ymmärtävät lemmikkienkin arvon. Useat lemmikkienomistajat ovat äitejä tai tulevat äidiksi.

Lemmikit ja perhe-elämän voi sovittaa yhteen todella hyvin, mikäli itse oma arvomaailma elävää kohtaan on sen mukainen.

Lapset varmasti kans rakastaa eläimiä yleensä, ellei ole opetettu että niitä likaisia koltiaisia ei kannata haluta.

Eläimet ovat fiksuja ja tuovat perheeseen paljon iloa ja täydennystä.

Monet äidit sanookin, että kun haluaa vähänaikaa päästä tuulettumaan, lähtee koiran kanssa tunnin lenkille. On taas mukava palata kotiin hälinään kun on saanut omaa aikaa tunnin rakkaan eläinystävän seurassa :)

Vierailija
33/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä paljastivat auttamatta hänen keskenkasvuisuutensa.

Monet ihmiset muuten ihan oikeasti tykkäävät lapsista, jos se nyt ap:lle yllätyksenä tulee.

Ja moni lapseton (tai jonka lapset ovat jo isoja) ihan oikeasti ymmärtää, että perheelliset haluaa pitää lomansa silloin kun lapset ovat lomalla.

Ei siitä niin kauheen pitkä aika ole kun työpaikoillakin oli "herrasmiessopimus" että ensiksi lomautetaan perheettömät. Esimerkiksi Ranskassa tämä on edelleen varsin yleisesti tapana. Ranska nyt tosin on muutenkin paljon lapsiystävällisempi maa (mm. neuvolat paljon parempia).

Vierailija
34/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olin minä (ja muitakin toki) se, joka teki iltavuoroja, että pienten lasten äidit ehtivät hakemaan lapsensa pk:sta. Samoin tein aikaisia aamuja, että pienten lasten äidit pystyivät viemään lapsensa pk:hon.

Ja mitään valittamista ei ollut!!

Samoin lomat sumplimme yhdessä niin, että pienten lasten äidit pystyivät mahd. paljon lomailemaan heinäkuussa ja esim. kouluja aloittavien lasten äidit elokuussa.

Ja taaskaan ei mitään valittamista!!

Sitten tuli minun vuoroni olla pienen lapsen äiti, ja voi miten tuntuikaan mukavalta, kun työkaverit ihan itse kysyivät, haluanko vaihtaa vuoroja ja milloin haluaisin pitää lomaa, kun minulla on pieni lapsi!

Vierailija
35/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äideistä ja koirista :D

Kyllä on kauhiaa jos lapsi haluaa paijata koiraa ja koira vieläpä tykkää! (eri asia jos koira ei pidä kakaroista).

Ap:n kirjoitus oli kyllä selvästi nuoren ihmisen kirjoittama, todennäköisesti hänen ystävillään on jo lapsia ja hienosti menee ja nyt pitää päästä kirjoittamaan ja lukemaan se itsekin ettei vielä halua sellaista elämää kuin kavereilla.

Ap ei sun tarvi lapsia hankkia! Edes kolmekymmpisenä! Relaa!

Vierailija
36/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai jonkunverran voi joustaa, mutta eikö joustamista sitten kun joku muu tarvii, voisi tulla myös lapsiperheen äidiltä?

tässä yks syy, mikä luulee äidit olevan etuoikeutettu perheensä takia.

toi todistaa vaan sen, että äiti nyt kuvittelee olevansa niin proo, ku on perhe. muut tehkööt vaikka kaikki iltavuorot ja pitäköö lomansa vaikka ruskasyksyssä.

Vierailija
37/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo elämän tosiasioita, mikä sua nyt risoo tossa tekstissä?

sekö, että koirat ja kissat nyt kuuluu elämään ja ne jotka niistä oikeasti välittää, ovatkin hyvässä kodissa niin pitkään ku henki pihisee ja jos ei pakonomaisia esteitä(esim. allergia) tule.

Enemmän halveksisin sellaista, joka eläinten kaltoinkohtelua puolustaa siitä syystä, että on lapsi. Miten lapsi voi olla syy kohdella eläintä ku lahnaa? kerroppa se. anteeksi jos en puolla eläinrääkkäystä, sillä sairaat ihmiset harjoittavat sitä jo ihan liikaa ja moni kohtalo kärsii ja itkee jokapv ku kidutetaan ja tapetaan koko itsetunto niiltä.

Vierailija
38/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet hankikaan lapsia.. Maailmassa on muuten paljon lapsettomuudesta kärsiviä ihmisiä, jotka antaisivat "kaiken" saadakseen lapsen tai lapsia. Se kun ei ole itsestäänselvyys. Mitä muuten tarkoittaa "lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustukseksi"? Pitäisikö lapsia mielestäsi estää katsomasta mihin haluavat? Tekstisi on epäselvää ja selkeän provosoivaa. Provosoivia ovat toki olleet pari muutakin kirjoitusta tässä ketjussa.

Äidit käyttää oman itsekkyyden ja lapsen tuijotuksen yleisillä paikoilla puolustuksesi että olis lapseton tai katkera jostakin? minkä takia joku olis toisten lapsille kateellinen?! Minä en ikinä olis kateellinen jatkuvista aamu ja yöherätyksistä, kimittävän penikan huudoista, uhmailuista, taisteluista, oman ajan mitättömyydestä, vapaudettomasta elämästä. Minkä hemmetin takia olisin kateellinen? joskus kolmikymppisenä voi niitä lapsia tehdä koska sitten voi luopua kaikesta noista. mutta minkä ihmeen takia olisin parikymppisenä nuorena kateellinen äitien kakanhajuisesta elämästä? :D Noissa suutahtamisviesteissä äideiltä todistaa vaan sen, miten nimenomaan on syy olla itsekäs ja olla julkisilla paikoilla huomioimatta muita ja kävellään ku maailmanomistajat, mutta näitä asioita nää äidit ei nää, koska tosissaan luulevat olevansa parempia ku muut ja vielä luulevat että muut tykkää heidän penikoista :D mikä harhaluulo.

tämän lapsettoman tekstiä, mutta siinä olen samaa mieltä, että minulla on muutakin tekemistä kuin hankkia lapsia, siis kärjistetysti sanottuna. Eli siis en halua lapsia ja olen yli kolmekymppinen (tämän kirjoittajan mielestä vissiin ihan ikäloppu ja minulla ei ole mitään elämää enää joten hyvin voisin hankkia lapsia).

Mutta tässä toisessa lainauksessa kiinnitin huomiota lauseeseen: "maailmassa on paljon kärsiviä ihmisiä jotka antaisi mitä tahansa saadakseen lapsen" tjsp. Niin? Mitä sitten? Onko tämä nyt samanlainen lausahdus kun lapsena hoettiin:"kaikki pitää syödä lautaselta pois vaikka olisi kuinka pahaa, maailmassa kun on niin paljon nälkää näkeviä". Hyvänen aika, kyseessä on sentään lapset! Vaikka niin en lapsista pidäkään, minulle on lasten hyvinvointi kuitenkin tärkeää, enkä missään tapauksessa tee lapsia vain sen vuoksi kun maailmassa on niin paljon vanhempia, jotka lasta ei voi saada.

Vierailija
39/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei äidit yleensä luule omistavansa maailmaa tai olevansa lapsettomia tärkeämpiä ihmisiä. Kuitenkin lapsen kanssa eläminen on sen verran paljon haastavampaa kuin ilman lasta, että äidit usein ensinnä kuormittuvat ja toisekseen toivovat muilta joustoa.

Kauppaesimerkki oli sellainen, jossa äidillä (mm. minulla itselläni) osaa olla kädet ja mieli niin täynnä kaikkea, että rattaat saattaa jäädä toisten tielle. En tee niin tahallani, mutta kun säädän samaan aikaan vauvan ja taaperon kulkemisia ja parkuja, mietin mitä kaupasta pitikään ostaa ja työnnän vaunuja ja kannan koria.. on siinä niin paljon hommaa etten aina ehdi kaikkea huomata.

Töissä ei tarvitse kyllä toisten väkipakolla joustaa lapsellisten toiveiden mukaisesti. Niitä toiveita saa silti esittää. Saa sanoa "meillä olisi todellinen tarve saada olla lomalla heinäkuu, koska lapsen päiväkoti on kiinni." Samoin lapseton saa sanoa "minulla olisi pitkästä aikaa tilaisuus lomailla miehen kanssa yhdessä heinäkuu, siksi haluaisin lomani silloin." Sitten on työnantajan homma selvitellä kuka lomansa milloinkin pitää.

Minun on myös ajoittain vaikea löytää lapsiin liittymättömiä puheenaiheita. pahoittelut niille joita se harmittaa. Elämääni kuuluu juuri nyt lähinnä lapset. Välillä on vaikea pitää mielessä omaa nimeäänkään, saati sitten kaikkien ystävien kaikkia asioita ja keksiä niistä jutunjuurta.

Vierailija
40/53 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olin minä (ja muitakin toki) se, joka teki iltavuoroja, että pienten lasten äidit ehtivät hakemaan lapsensa pk:sta. Samoin tein aikaisia aamuja, että pienten lasten äidit pystyivät viemään lapsensa pk:hon. Ja mitään valittamista ei ollut!! Samoin lomat sumplimme yhdessä niin, että pienten lasten äidit pystyivät mahd. paljon lomailemaan heinäkuussa ja esim. kouluja aloittavien lasten äidit elokuussa. Ja taaskaan ei mitään valittamista!! Sitten tuli minun vuoroni olla pienen lapsen äiti, ja voi miten tuntuikaan mukavalta, kun työkaverit ihan itse kysyivät, haluanko vaihtaa vuoroja ja milloin haluaisin pitää lomaa, kun minulla on pieni lapsi!

Ja entäs sitten kun minusta ei koskaan tule pienen lapsen äitiä? Minäkö teen aina ne iltavuorot ja lomailen toukokuussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän