Ärsyttääkö muita "modernin selkeä" muka ajaton sisustus ja klassikoiden keräily, artek-tyyli yms.
Mua ärsyttää just tuollainen että ollaan sitten olevinaan niin hienoa, kun jotain artekia ostetaan tai joku design-valaisin jostain Hulluilta Päiviltä tai Askon tarjouksesta.
Ja jotain "selkeää linjaa", kulmikkaita huonekaluja... niitä on kaikki paikat täys.
Tehdään jostain sisustuslehdessä / asuntomessuilla nähtyä tusinakotia.
Itselläkin oli ehkä VÄHÄN sen tyyppistä (tosin kyllä omaakin ideaa seassa), mutta nyt onneksi erilaisessa talossa laitan rauhassa vähän sellaista selkeää, mutta kuitenkin pehmeämpää, hieman "romanttisempaa".
Joku voisi inhota tätäkin, kun on aika paljon valkoista, vaikkei nyt ihan kauheaa uusvanha-maalaisromanttis-piperrystä olekaan.
Jotenkin vaan mua ärsyttää jo sellaiset ihmisetkin, joitten kotien pitää näyttää joltain design-kodeilta; kaikki ketä tunnen, on aika epämiellyttäviä pyrkyri-luonteita.
Kommentit (45)
Enemmän ärsyttää tällaiset aloitukset.
Miksi pitäisi ärsyyntyä jostakin toisen sisustuksesta?!
Kai sitä saa kotiinsa laittaa vaikka trukkilavoja jos tykkää.
Tee sinä ihan miten lystää ja me muut sitten toisella tapaa. JOOKO?
Kylläpä sulla on paljon aikaa ja energiaa kun muiden ihmisten kodit sua ärsyttää. Miksi kuvittelet, että ihmiset "ovat olevinaan" kun sisustavat kotinsa tavalla, joka on toinen kuin sinun?
Minua ei ärsytä kenenkään tuntemani ihmisen sisustus. Käyn yleensä ystävieni kodeissa (harvemmin ventovieraiden). Pidän ystävistäni ja heidän kotinsa heijastavat heidän luonteitaan ja historiaansa. Näin on myös meidän kodissa.
Hyvä muotoilu ja suunnittelu miellyttää silmää eli todellakin ottaisin design-huonekaluja jos minulla olisi varaa niihin. toki design-huonekaluissa ja muissa tuotteissa on paljon sellaista, mitä en omaan kotiini ottaisi, mutta jos sais valita niin mielluummin laatua kuin jotain halpis Sotka-kalusteita.
...mahtoiko ap tarkoittaa kysymyksellä enemmänkin sitä kun jotkut eivät luota omaan makuunsa, vaan haluaisivat että makunsa olisi muidenkin mielestä ns. "hyvä". ikäänkuin mausta nyt voisi virallisesti todeta jotain totuutta siitä onko jonkun maku hyvä tai toistansa parempi. Nämä maustaan epävarmat ehkä sitten jäljittelevät sisustuslehtien tyylejä tai näkemiään ystävien asuntoja jne. ja tuovat sitten aktiivisesti omaa sisustusharrastuneisuuttaan ja makuaan kovasti esiin.
Minullakin on yksi tuttu, joka tuo jatkuvasti esiin juuri sisutusmakuaan ja pukeutumismakuaan ja molemmat on kuin jostain katalogista reväisty. Eli otetaan se "virallisoikea" malli sellaisenaan oman maun edustajaksi kun oma maku on joko vähän epävarma, mutta sillä halutaan päteä tai sitten oma maku on vasta kehittymässä ja tuo asenne voi kyllä pitääkin oman maun vielä pitkään kehittymättömänä.
Sellainen on vähän huvittavaa ja sellaista puolisäälittävääkin. Avoimesti kuitenkin ihastelen ja koitan erityisesti tukea ja pönkittää jos kyseinen ystävä on oikeasti keksinyt jotain itse ja muutenkin, sillä asia on selvästi hänelle tärkeä ja hän haluaisi tukea siitä että hänen makunsa on hyvä ja tyylikäs.
Mainittakoon vielä että ideoiden poimiminen muotikatalogeista niin asunnon kui nasujen osalta on mielestäni hyvin eri asia, kuin kokonaisten kokonaisuuksien, näkymien tai tyylien jäljittely. Eri ideoiden poimiminen ja yhdistely uusin tavoin omiin juttuihinhan on juuri se pointti, jossa luovuus näillä sisustus- ja pukeutumisasioissa tulee esiin.