Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita "modernin selkeä" muka ajaton sisustus ja klassikoiden keräily, artek-tyyli yms.

Vierailija
04.07.2011 |

Mua ärsyttää just tuollainen että ollaan sitten olevinaan niin hienoa, kun jotain artekia ostetaan tai joku design-valaisin jostain Hulluilta Päiviltä tai Askon tarjouksesta.

Ja jotain "selkeää linjaa", kulmikkaita huonekaluja... niitä on kaikki paikat täys.

Tehdään jostain sisustuslehdessä / asuntomessuilla nähtyä tusinakotia.

Itselläkin oli ehkä VÄHÄN sen tyyppistä (tosin kyllä omaakin ideaa seassa), mutta nyt onneksi erilaisessa talossa laitan rauhassa vähän sellaista selkeää, mutta kuitenkin pehmeämpää, hieman "romanttisempaa".

Joku voisi inhota tätäkin, kun on aika paljon valkoista, vaikkei nyt ihan kauheaa uusvanha-maalaisromanttis-piperrystä olekaan.

Jotenkin vaan mua ärsyttää jo sellaiset ihmisetkin, joitten kotien pitää näyttää joltain design-kodeilta; kaikki ketä tunnen, on aika epämiellyttäviä pyrkyri-luonteita.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei missään nimessä ärsytä. Mutta näissä Artek-kodeissa on mielestäni "liikaa tavaraa samasta katalogista". Siis omaan silmääni nämä sisustukset ovat ihan kivoja, mutta on hieman turhan triviaaleja ja tylsiä.

Näitä on kaksi koulukuntaa:

Artek pöydät, tuolit, valaisimet, nojatuolit+ vaalet tekstiilit.

Artel pöydät, tuolit, lokkivalaisin + marimekon tekstiilit.

Vierailija
22/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 09:21"]

Jotenkin tosi absurdi ketju. Tässä ollaan nyt taas sellaisten asioiden äärellä, joista ei Afrikan aids-orpojen tarvitse huolehtia. Hieman suhteellisuudentajua, kiitos.

[/quote]

Voi luoja mikä vara-Jeesus! :D Onneksi palstalla on kaltaisiasi pyhimyksiä, jotka ojentavat meidät takaisin Oikeiden Asioiden ääreen. Paras siis suunnata keskustelemaan niistä palstan aids-orpoja koskettavista aiheista. Kuten vaikka ikuisuusaiheesta rämemajava vs. posliini.

P.s. Jos nyt totta puhutaan, niin jokseenkin oksettavaa ratsastaa av:lla viattomilla aids-orvoilla...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma tykkaan funkkiksesta tyylina, ja lisaksi tykkaan suuresti siita etta se on ajatonta, ei tarvitse koko ajan olla huonekaluja vaihtelemassa. Maalaisromantiikka on minusta, anteeksi vaan, todella aikaan sidottua, ja (myos siksi) hankalaa. Meilla on funkkiksen lisaksi antiikkihuonekaluja, miehen suvusta tulleita lahinna. Mulle ihan sama mita muut ajattelee, meilla kay niin harvoin vieraitakin etta ihan itsellemme tama on sisustettu, ei muille.

Vierailija
24/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"maalaisromanttinen" sisustus. Ei sisustuslehteä, jossa ei olis näytillä pikkusievä valkoinen "pitsikoti".

Mutta kukin tyylillään, tietysti.

Vierailija
25/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne eivät ole omassa kodissani.

Mutta muutoin siitä selkeästä ja modrnista tulee mieleen 70-luvun arkkitehtuuri ja muotokieli. En tosiaan kaipaa sitä takaisin.

Vierailija
26/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään designista ja klassikoista. Jos olisi vara, niin kaikki huonekalumme olisivat moderneja ja laadukkaita. Eipä ole.

Vierailija
27/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ne joissa 95 % huonekaluista yms. on vähintään 80 v vanhoja. Sellaisessa usein tulee olo kuin olisi museossa!

Eniten tykkään siitä kun sekoitetaan uutta ja vanhaa, mutta se ei ole aina ihan helppoa.

Vierailija
28/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sisustaa mielensä mukaan. Onneksi meillä on valinnan vapaus. Itsekään en ole kovin skandinaavisen sistuksen kannalla, mutta ei tosiaan ärsytä:)

Mä käytän energiani muuhun, kun toisten mieltymyksistä ärsyyntymiseen...

Mukavia sisustushetkia omalla tyylilläsi ap!

Vierailija
29/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin suvaisevainen muiden sisustuksen suhteen. Jokainen laittakoon omalla tyylillään. Ja sä omallasi.

Se mua ärsyttäis jos joku tulisi minulle neuvomaan millainen minun kotini pitää olla.

Vierailija
30/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kadehdin. Tykkään selkeydestä ja askeettisuudesta.

Vierailija
31/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin mitä kliinisemmältä kämppä näyttää, sen enemmän ärsyttää.

Ja just se, että tuo on se "oikea" tapa sisustaa tällä hetkellä ja se on kaikille just niin "oma" juttu... plaah. Ihme laumasieluisuutta.

Vierailija
32/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sikäli niinkään ärsytä mikään, laitoin tän ketjun vähän vastavetona sille, kun haukuttiin sellainen valkosävyinen "White on White" -tyyli tuolla toisessa ketjussa.

Ja koen sen kyllä vähän "hassuna", kun esim. yksi kaverini aina vouhaa jonkun artekkien ja designtuotteiden perään, vaikka kuvittelisin että etenkää heidän tuloilla ei juuri voisi ostella mitään niin kalliitta juttuja, vaikka miten pitkäikäisiä olisivatkin.

Kyllä niissä silti siitä brändistä maksetaan myös ekstraa.

ap

Vierailija
33/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa meillä on selkeä "less is more" -tyylinen koti, designia löytyy lampuissa ja muutamissa huonekaluissa.

Mitään, mistä en oikeasti pidä, en osta. Meillä ei ole kotona mikään design -näyttely tai steriili tunnelma, vaan mukana on myös pehmeämpää, kuten torkkupeittoja, tyynyjä ja ripaus uusvanhaa rikkomassa kokonaisuutta.

Vierailija
34/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tietääkin, ettei itsellä ole siihen varaa?

Sitä omaa makua joutuu toki sovittamaan todellisuuden kanssa, mutta ettäkö mistään kalliista ei edes saisi tykätäkään jos ei ole varakas?

Vierailija
35/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä modernin selkeästä tyylistä, mutta ei se minua ärsytäkään.

Eikä ärsytä mikään muukaan sisustutyyli :)

Omassa tyylissäni moderni selkeys yhdistyy romanttiseen tyyliin. Eikä minua haittaa vaikka siitä eivät muut pitäisi ollenkaan. Tärkeintä on että se miellyttää minua.

Vierailija
36/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ap:n tyyliin tulee, niin ei kuulosta yhtään sen persoonallisemmalta kuin skandi/design tyylikään :D

Vierailija
37/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustus on tumma puu antiikkikruusauksin. Pieni kerrostalokotikin tungetaan sellaista täyteen. Maalausket on sitten jotain koukerokehyksisisiä rumia öljyvärimaalauksia.

Tämän tyylin sisustajille vähänkin moderniin vivahtava on kauhistus.

Vierailija
38/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tavallaan, eikä sekään ärsytä jos joku ei sisusta ollenkaan.

Itse sisustan ihan mielijohteen mukaan ja pidän siitä että kotona on erilaisia ja erityylisiä näkymiä. On askeettista näkymää, mutta myös rikkaampaa yksityiskohtaa eri tilassa, joku huone on "kotikutoinen" jne. Ainoa mitä ei taida meiltä löytyä juurikaan on romantiikka. Desing on ok jos se sopii omasta mielestäni johonkin kohtaan ja jos sellaisen jostain sopivaan hintaan saa. Tällä erää en näe kuitenkaan syytä sijoittaa erityisesti rahaa desing-tuotteisiin tai taiteeseen, sillä asuntolainaakin vielä on. Sitten joskus voin sijoitella enemmänkin jos on ns. ylimääräistä rahaa. Nyt on vielä pienet lapsetkin, joten tavaraa menee rikki, likaantuu niin ettei puhtaaksi saa jne. ja arvostan tällä hetkellä huolettomuutta.

Vierailija
39/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en viihdy ap:n kuvaileman tyylisessä sisustuksessa.

Vierailija
40/45 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kuitenkaan tunne kovin suurta "sielunsisaruutta" sellaisia ihmisiä kohtaan, joille sisustus on elämän ykkösasia.. siis jos siitä pitää jatkuvasti tehdä valtaisa numero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi