AV mamma vihaa amerikkalaisia, silti yrittää kokata niiden ruokia
Kommentit (94)
Eli kyllä Kanadallakin on saman tyylinen historia kuin USA:lla. Eli siirtolaiset on luoneet sen nyky Kanadan, minkä ihmiset tuntee.
Mua jaksaa aina naurattaa nämä USA ketjut täällä, kun ihmiset jaksaa jauhaa paskaa pelkällä mututiedolla ja sekin tulee jostain telkkari sarjasta tai leffasta.
Kun USA on ihan oikeasti kiehtova maa, jos jaksaa ottaa selvää asiasta.
että täällä saatetaan provosoida sua? Esim. itse olen kirjoittanut tähän ketjuun 6 viestiä, jotka kaikki on kirjoitettu sulle ihan puhtaasti ärsytystarkoituksessa. Ja sä olet nielaissut ne kaikki, siimaakin meni niin perkeleesti sun mahaasi!! :D
mitkä viestit on kirjoittamamiani ja mitkä ei
pitkassa juoksussa (huvittavin vaara kaannos) ja 24/7 suomalaista kulttuuria? Fiilistellanko syoden Key Lime Pie'ta?
Kovasti nayttaa jurppivan etta USAssa on kaikki parempaa ja isompaa kuin Suomessa ja sita kaikkea kopioidaan minka ehditaan.
Meilla on huomenna Itsenaisyyspaiva jota vietetaan paraatein, ilotulituksin ja grillijuhlin.
Suomalainen itsenaisyyspaiva on kuin joku surujuhla, pari kynttilaa ikkunalaudalla. Taitaa olla ikava Venajan ja Ruotsin valtaa.
pitkassa juoksussa (huvittavin vaara kaannos) ja 24/7 suomalaista kulttuuria? Fiilistellanko syoden Key Lime Pie'ta?
Kovasti nayttaa jurppivan etta USAssa on kaikki parempaa ja isompaa kuin Suomessa ja sita kaikkea kopioidaan minka ehditaan.
Meilla on huomenna Itsenaisyyspaiva jota vietetaan paraatein, ilotulituksin ja grillijuhlin.
Suomalainen itsenaisyyspaiva on kuin joku surujuhla, pari kynttilaa ikkunalaudalla. Taitaa olla ikava Venajan ja Ruotsin valtaa.
Jos sä tosiaan olet tätä mieltä maiden historiasta ja kulttuurista, niin on ehkä parempi että pysyt siellä jenkeissä, etkä tule enää takaisin. Voisit luopua jo näistä suomalaisista keskustelupalstoistakin, siirry amerikkalaisille, niin saat keskustella oman tasosi mukaisesti. Unohda Suomi, ja juuresi. Olet sitten yhtä juureton, kuin ne kaikki muutkin siellä.
Tää on niin hauskaa luettavaa. Itse olen asunut puolet elämästäni siellä ameriikan yhdysvalloissa ja puolet täällä. Molempi parempi ja ihania safkoja molemmissa.
T. täti 42v., jota tää keskustelu suuresti huvittaa
Namiruokia riittää ympäri maailmaa, ihan lyhyemmällä tai pitemmällä historialla ja globaalilla sekamelskalla.
pitkassa juoksussa (huvittavin vaara kaannos) ja 24/7 suomalaista kulttuuria? Fiilistellanko syoden Key Lime Pie'ta? Kovasti nayttaa jurppivan etta USAssa on kaikki parempaa ja isompaa kuin Suomessa ja sita kaikkea kopioidaan minka ehditaan. Meilla on huomenna Itsenaisyyspaiva jota vietetaan paraatein, ilotulituksin ja grillijuhlin. Suomalainen itsenaisyyspaiva on kuin joku surujuhla, pari kynttilaa ikkunalaudalla. Taitaa olla ikava Venajan ja Ruotsin valtaa.
Jos sä tosiaan olet tätä mieltä maiden historiasta ja kulttuurista, niin on ehkä parempi että pysyt siellä jenkeissä, etkä tule enää takaisin. Voisit luopua jo näistä suomalaisista keskustelupalstoistakin, siirry amerikkalaisille, niin saat keskustella oman tasosi mukaisesti. Unohda Suomi, ja juuresi. Olet sitten yhtä juureton, kuin ne kaikki muutkin siellä.
Sinulle voisi tehda hyvaa lukea mita tapahtui japanilaisille merimiehille joiden laiva hukkui myrskyssa 1800-luvulla. Jos he pelastettiin amerikkalaiseen kalastaja-alukseen niin ei ollut paluuta kotiin. Ne jotka yrittivat paasivet paastaan koska olivat maistaneet ulkomaista hapatusta.
Samanlaista ulkomaalaisvihaa on Suomessa v.2011.
Meilla on huomenna Itsenaisyyspaiva jota vietetaan paraatein, ilotulituksin ja grillijuhlin. Suomalainen itsenaisyyspaiva on kuin joku surujuhla, pari kynttilaa ikkunalaudalla. Taitaa olla ikava Venajan ja Ruotsin valtaa.
Ei niitä kynttilöitä polteta surun takia vaan itsenäisyyspäivän kynttilät viestivät turvaa, kotia ja muistamista.
Suomen sodan (1808-1809) aikana siitä kehittyi merkki kapinallisille suomalaissotilaille: tästä talosta on turvallista pyytää yösijaa.
Tuo perinne syntyi jo ennen itsenäisyyttämme, vainon vuosina. Kynttilä oli vainoa pakeneville merkkinä turvapaikasta.
Ennen itsenäistymistä kaksi kynttilää oli myös fennomaanien tunnus: venäjän vallan aikana itsenäistä Suomea kannattavat ihmiset polttivat kahta kynttilää ikkunalla, osoittaakseen hiljaista kapinaansa Venäjän valtaa vastaan.
jätän sen homman ammattilaisille :D
mikä sieltä päin maailmaa yrittää levitä tännekin. Rakastan suomalaista tapaa juhlia hillitysti ja tyylikkäästi esim itsenäisyyspäivää ja joulua. Ei ikiniä mun talooni mitään vilkkuvia valoja joilla koko talo on vuorattu tai vilkkuva joulukuusi joka niin täynnä eri värisiä mauttomia koristeita ettei se itse puu edes näy. Jouluna parasta on hämyisä tunnelma, vain muutama pieni valontuikku siellä täällä, pari lyhtyä pihassa ja kaunis valkoinen hanki. Joulukuusessakin saa olla vain hillityt valot ja muutama koriste...en vaan tykkää Ameriikan meiningistä missä kaikki on niin älyttömän ylitsepursuavan liioiteltua ja teennäistä....sori vaan jenkkimammulit!
suomalaiskommentteja... Jenkeissa syodaan VAIN hampurilaisia ja kaikkea epaterveellista koko ajan. Hohhoijaa...
olen asunut taalla vuosia ja ruokavalio onkylla ihan muuta. Asun lansirannikolla ja syon paivittain paljon luomuvihanneksia ja -hedelmia, kalaa, sushia ja muita etnisia ruokia jne. Paljon parempaa JA terveellisempaa ruokaa kuin ikina Suomessa asuessa.
Kannattais esim. kerran elamssaan kaydan jenkeissa ennenku suoltaa tota ennakkoluulosta tekstia saarioisten roiskelappaa toisessa suupielessa,,.
Itse rakastan ja suosin Välimeren ruokavaliota karppihengessä.
Amerikkalaisilla taitaa olla vaan nuo Mäkkärit ja hiilarimätöt? Huoh!
Okei, palstalla on tässäkin aiheessa pari, joilla menee pahasti yli, mutta tämä pätee kaikkiin ketjuihin. Sen sijaan en ymmärrä lainkaan, mitä tekemistä yhteiskuntakritiikillä ja ruoanlaitolla on keskenään. Miksi USA:ta ei saisi tarkastella kriittisesti? Miksi siitä nostetaan aina ihan hillitön meteli? Ihan yhtä lailla siellä on ongelmakohtia kuin Suomessa, Ranskassa tai Irlannissakin. Ja jos tätä tervettä kriittisyyttä harrastaa, niin ei saisi olla kiinnostunut toisen maan ruokakulttuurista? Mitä ihmettä?
Av-mamman logiikalla minulle ei jäisi mitään syötävää. Onneksi olen pitänyt järjen päässä, joten voin nauttia eri maiden ruoka- ja muustakin kulttuurista, mutta silti pitää silmäni auki ko. valtion epäkohdille.
Varmasti siksi etta av-mammat eivat tieda naista maista yhtaan mitaan ja Amerikastakin vain mutu-tietoa.