Sheivaatko säärien lisäksi myös reidet, kuten esim. USAssa tehdään?
Asuimme viisi vuotta Floridassa ja siellä jokainen nainen jonka reidet näin, oli sheivannut myös reitensä ja minä suomirouva näytin tosi nastyltä, vaikkakin reisissäni oli ihan ohuen ohuet tuskin huomattavatkaan karvat.
No, maassa maan tavalla kun en halunnut "likainenkaan" olla, niin ryhdyin minäkin reisiäni sheivaamaan ja nyt kun olemme muuttaneet takaisin Suomeen juhannuksena, niin en ole nähnyt kuin kahdella teinillä sheivatut reidet.
Eikös käytäntö edelleen kuitenkin ole ettei reisiä sheivata, ei ainakaan silloin viisi vuotta sitten kun täältä muutimme, vai?
Tosin nyt kun olen itse tämän tavan oppinut, tuntuisi oudolta jättää koko jalka ajelematta ja pelottaa myös olisivatko karvat enää ohuita huomaamattomia. Onko kokemusta kellään tästä?
Kommentit (44)
ole täälläkään reisissä karvan karvaa
Minulla karvoitus on tosi tummaa, ja vaikka reisissä on muutama hassu karva siellä täälllä, kyllä sen huomaa, jos on tarpeeksi lähellä.
Nuorempana en ajellut, kun ei ollut niin sankkaa karvoitusta siellä reisissä, mutta sitten eräissä häissä näin tyylikkään blondin naisen, joka oli ajellut säärikarvansa, mutta polvien yläpuolella kasvoi sankka vaalea nukka, ihan valkoinen suorastaan. Naisen hame ulottui juuri siihen polvien yläpuolelle, joten ero näkyi hiukan kauemmaksikin, vaikka kyse oli siis ihan vaaleasta nukasta, ei varsinaisista karvoista.
mustat reisikarvat, jos en niitä epiloisi. Ja näillä karvoilla näyttäisi tosiaan aika nololta vaikka uimahallissa, jos olisi sellaiset villahousut..
kukapa työntää naamansa toisen jalkaan ja toteaa "hei sulla on reisikarvoja!"
en näe mitään syytä sheivata reisiä:-)
jokaisella oma mielipide!!
Kai te kaikki kuitenkin sheivaatte pimppinne täysin sileiksi?
En ajele. Reisissä on vaan hahtuvaa, joka ei edes näy. Lisäksi reidet näkyy aika harvoin. Ja voin kuvitella miten ilkeältä sänki tuntuisi reisissä. Hyrh.
Epiloin polviin asti ja satunnaisesti sheivaan reisikarvat.
Olen aina sheivannut myös reiteni. Vaikka se onkin hennompaa kuin säärissä, ja vaaleaa. Onhan se ihan eri juttu, onko silkinsileät reidet vai hentokarvaiset reidet.
Sheivaan vaan noin polviin asti, koska reisissä on niin harva, lyhyt ja vaalea karvoitus etteivät näy edes 20 cm päähän. Sama muuten käsivarsissa, multa on joskus kysyttykin miksi sheivaan käsikarvat vaikka kyse on vaan siitä että karvoitus niissä on niin olematonta.
Sen jälkeen kun katsoin Fifty Shades of Grey, oon ajanut myös reisistä. Päänäyttelijättärellä erottui vastavalossa hurja reisikarvoitus.
Joo sheivaan ihan pikkareitten lahjesaumaan asti. Mulla on reisissä karvat tosi vaaleita mutta tuntus hölmöltä jos polviin asti on ihan sileää ja karvatonta ja yhtäkkiä alkaa karvanukka :D Jotenkin tuntuisi tyhmältä jättää reidet sheivaamatta, jos sheivaa sääretkin.
En ole nähnyt kesällä kellään karvareisiä shortsien kanssa, eli ilmeisesti Suomessa useimmat naiset, joilla karvaa reisissä on ajelevat pois. Eli ei ole mikään USA-juttu pelkästään.
Sheivaan reidet ja sääret. Näiden lisäksi kainalot ja bikinirajan. Ei oo koskaan tullut mieleen, et ois jotenkin outoa tämä.
En sheivaa, mutta värjään. Osa on siis aika tummia, mutta vaalennettuina ovat huomaamattomat. En vaan jaksa, enkä myöskään välitä. Tai välitän siis sen verran, että värjään ne, mutten niin paljon, että jaksaisin ajella. Värjäämisestä koituva hyöty on niin paljon pidempikestoinen kuin ajamisesta.
Mun säärikarvat on paksuja ja mustia ja ne ajan, mutta reisissä on huomaamatonta ihokarvoitusta, samanlaista kuin kaikilla on aikalailla kaikkialla ihossa - kuten myös naamassa. En ole koskaan sheivannut sitä. Jos reisissäni kasvaisi samanlaista karvaa kuin säärissä niin sitten olisi eri asia.
Mä oon tummaihoinen nainen ja ihme kyllä mulla on ohuet mustat karvat säärissä ja reisissä. Säärissä karvat pääsee kasvamaan aina melko pitkiksi, niin ne kyllä aina ajelen. Reisiä en ole koskaan ajanut. Ei ole tullut mieleenikään :D Reisissä ne on niin ohuet ja lyhyet, niin en ole kokenut sen olevan tarpeellista.
Mielestäni reisien ajelu on outoa, varsinkin omalla kohdalla. Säärethän on se mihin enemmän kiinnitetään huomiota(?)
Uskoisin myös omalla kohdallani siihen, että jos kerran lähtisin reisiäni ajelemaan, niin sitten reisien alueen karvojen kasvu pahenisi ja leviäisi. Eli sit karvat kasvais takaisin pidempinä ja paksuimpina ja leviäisi varmaan sisäreisiin asti. Ja sit joutuisin ne aina ajelemaan loppuelämäni ajan. Näin ainakin uskoisin.
En ole ajatellut niitä, sillä niitä ei ole helppo nähdä silmällä. Jotenkin sama juttu kuin käsikarvoissakin: ilman niitä on jotenkin luonnottoman karvaton olo. Minusta on ihan kivaa, että ihossani kasvaa pientä väritöntä karvaa. Se on jotenkin herkkää.
Vierailija kirjoitti:
Joo sheivaan ihan pikkareitten lahjesaumaan asti. Mulla on reisissä karvat tosi vaaleita mutta tuntus hölmöltä jos polviin asti on ihan sileää ja karvatonta ja yhtäkkiä alkaa karvanukka :D Jotenkin tuntuisi tyhmältä jättää reidet sheivaamatta, jos sheivaa sääretkin.
En ole nähnyt kesällä kellään karvareisiä shortsien kanssa, eli ilmeisesti Suomessa useimmat naiset, joilla karvaa reisissä on ajelevat pois. Eli ei ole mikään USA-juttu pelkästään.
No mulla kyllä on karvareidet shortsien kanssa, mutta sen nähdäksesi saisit katsoa reisiäni jostain parinkymmenen sentin päästä, kun ei se karvanukka ole sellaista joka näkyisi. Samaa on kaikkialla ihossa. Naamassakin on kaikilla nukkaa.
Todellakin sheivaan reidet (ja sääret, bikinitajan, alavatsan, kainalot)...
Eteläeurooppalaistyyppinen karvankasvu. Mustaa paksua ja pitkää karvaa jos en sheivaa. Myös reiden yläosassa edessä. Leukaan ja kaulalle kasvaa myös muutama satunnainen karva. Viikset ajelen ehkä joka toinen viikko. Nännipihojen reunassa kasvaa jokunen karva. Leuan, kaulan ja nännipihat nypin karvoista puhtaaksi. Viikset ajelen tai vahaan pois.
Ihanaa olla nainen 😁 toivottavasti tämä karvankasvu loppu joskus. Tosin nyt on ostoslistalla sellainen laser/valo karvapoistolaite. Vielä en ole raaskinut ostaa kun kuitenkin maksaa 400-500 euroa.
Piti oikein vetää housut alas ja tarkistaa reisien karvaisuus :D Mulla ei kasva karvan karvaa reisissä, ilmeisesti jokin asia elämässä on munkin kohdalla käynyt onnekkaasti. Nilkoissa oikeastaan ainoastaan kasvaa sheivattavaa karvaa.
naisilla asia onkin ihan eri, yleensähän menopaussin jälkeen alkaa karvat harventua alapäästä.