Hilkka, Martta vai Rauha? Tyttövauvalle nimiä mietin.
Toinen nimi on jo päätetty ja se on Inkeri.
Miellyttääkö jokin noista?
Kommentit (31)
Aunuksen Karjalan evakkoja. Nyt oikeesti pliide.
Kaunis, reipas ja kuuluu tarvittaessa kauas =)
Mun mielestä Hilkka Inkeri sopii parhaiten. Muutkin nimet kyllä kivoja.
Tänään lasten (7- ja 13-vuotiaat) kanssa naurettiin kun kaks poikaa, noin 6-vuotiasta tuli vastaan ja toinen huusi: "Oota Tapio"!
Voi että mä ratkesin!!! Ehkä pienempi ei niinkään ymmärtäny mut kas kun ei Jorma tms.
Rauha noista ehkä vähiten mieleeni, mutta vain siitä syystä, että oma tyttöni ei todellakaan voisi luonteensa puolesta olla nimeltään Rauha. Ennemminkin se jonkun ehdottama Justiina. :D
Hilkka Inkeri olisi suosikkini, aivan ihana kokonaisuus! Meidän kolmosesta olisi tullut Inkeri, jos olisi ollut tyttö. Ja Hilkka on nimi, jota olen joskus pyöritellyt niin ensimmäiseksi kuin toiseksikin nimeksi. Marttaakin meillä on mietitty toiseksi nimeksi (meillä on lapsilla kolme etunimeä, eli toiseksi nimeksi sopii hyvin kaksitavuinen).
Suosikkini siis tuo Hilkka Inkeri, sen jälkeen Martta ja Rauha tässä järjestyksessä. "Mummonimet" on ihania... :)
Tänään lasten (7- ja 13-vuotiaat) kanssa naurettiin kun kaks poikaa, noin 6-vuotiasta tuli vastaan ja toinen huusi: "Oota Tapio"! Voi että mä ratkesin!!! Ehkä pienempi ei niinkään ymmärtäny mut kas kun ei Jorma tms.
mikä vika Tapiossa on? Rehellinen suomalainen nimi. Pojallani on Tapio-niminen ystävä eikä kukaan sitä pidä outona. Tympeämpiä nimiä ovat esim Miro tai Luca joita kaveripiirissä on useita kumpaakin.
Kaksi noista nimistä on mummejani ja kaksi isomummejani. Joo, ja inhoan myös syvästi näitä kaikkia nimiä mukaan lukien Martta, Hilkka ja Rauha. Helmi vielä menettelee, samoin tuo Inkeri.
C'mon