Kysymyksiä karppaajille/hiilaritietoisille:
Lasketko kaloreita? Montako kiloa haluaisit laihtua? Uskotko onnistuvasi?
Ap:n 3 kilos pitäis saada pois...
Kommentit (7)
Olen kuitenkin muuttanut ruokavaliotani aika radikaalisesti tässä tämän vuoden aikana ja laihtunut 15kg (alkupaino 75kg ja nyt 60kg). Ruokavalioni muutos on nimenomaan hiilaritietoiseen päin. Tiedän siis jo onnistuneeni. :)
En ole laskenut kaloreita vaan olen laihduttanut ns. "jutta dieetillä". Tai no oikeastaan tämä on ollut minulle elinikäinen ruokailutapojen muutos. Olen kyllä laskenut kalorini huvikseen muutaman kerran ja näyttää siltä että varsinaisella laiharivaiheella kalorini olivat n. 1300kcal/pvä ja nyt ylläpitovaiheessa n. 1600-1700kcal/pvä.
Eli mitä muuttui entiseen verrattuna? Leipä on jäänyt aika lailla kokonaan pois. Varsinkin vehnäleipä. Pastaa ja perunaa syön mutta vähäisiä määriä. Pastaa (raakapaino) n. 30g tai perunaa (raakapaino) n. 100g per ateria (ihan esimerkiksi normaali pastan per henkilö annosraakapaino on paketissa 65g). Ja perunaa/riisiä/pastaa en syö joka aterialla. Syön sen sijaan vähähiilarisia kasviksia todela isoja määriä per ateria (300g ateria). Proteiinia joka aterialla mutta järjvät määrät (1006 per pääateria). Nälkä ei ole ollut.
Mukavinta on se että olen saanut nyt ylläpidettyä tätä painoa jo 2kk ihan ilman ongelmaa. Ei tee mieli edes näin kesällä herkutella ihmeemmin ja jos herkuttelen niin tiedän pitää itseni muuten ruodussa. Minulle tämä sopii, jollekin toiselle varmaan ei.
Proteiinia joka aterialla mutta järjvät määrät (1006 per pääateria).
Aikaisemmin meni 150-200g per ateria.
Niin ja hyvien rasvojen saannin määrä on ollut hyvin tärkeä osa tässä laiharissani. Syön (ja olen syönyt) suht. paljon rypsiöljyä tässä laiharini aikana.
4
on lähes rasvaton, mun on saatava rasvaa ja paljon, muuten sorrun sokeriin. En myöskään syö mitään viljaa ja hedelmiäkin vain max 1 per päivä.
ap, joka ei enää aio olla nälässä laihtumisen takia, mutta haluaa silti laihtua vaivaiset 3 kg!!!
on lähes rasvaton, mun on saatava rasvaa ja paljon, muuten sorrun sokeriin. En myöskään syö mitään viljaa ja hedelmiäkin vain max 1 per päivä. ap, joka ei enää aio olla nälässä laihtumisen takia, mutta haluaa silti laihtua vaivaiset 3 kg!!!
Yhteensä rasvoja tulee jo rypsiöljystä 20g/pvä ja siihen päälle soijalesitiinistä 20g/pvä. Soijalesitiinin rasvan voi korvata samalla määrällä rypsiöljyä. Jos jollekin ei 40g puhdasta rasvaa riitä per päivä niin johan on kumma! :D
;-)
Täysin höpölöpöä että pitää syödä paljon rasvaa jotta ei tekisi mieli sokeria. Tosin voihan se olla siinä mielessä totta että kun mässää rasvaa niin ei ole tarve mässätä sokeria. Mässäystä se on kuitenkin. Laihtuminen vaatii itsekuria ja välillä kieltäytymistä. Muutenhan me kaikki olisimme laihoja.
Homoseksi auttaa!