Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin odottaja

Vierailija
02.07.2011 |

Hei! Olisiko muita yksin odottajia, kaipaisin kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voin sanoa, että kärsivällisyys palkitaan! kannattaa jo raskausaikana alkaa keräämään sosiaalista verkostoa eli mummeja kummeja kavereita kaimoja jotka tulevat kyläilemään vauvan synnyttyä. Eka vuosi on yksinäisin kun ei pääse puistoilemaan. Leikkipuistoissa taaperon kanssa kyllä löytyy seuraa, eikä nykysuomessa ole tavatonta olla yh. Miehenkin voi aivan hyvin löytää vaikka olet äiti, hyvät miehet rakastavat toisen miehen lasta aivan kuin omaansa. Elämä tarjoaa yllätyksiä, myös iloisia:) Nauti odotuksesta!

Vierailija
2/4 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista kun rupesin odottamaan niin ex-mieheni ja minä erosimme jo raskauden alussa. Eli odotin yksin ja synnytin yksin. Miestä kun ei sittenkään jaksanut kiinnostaa lapsi. Mielensä muutti kun ei saanut mua takaisin.

Synnytys ja raskaus onneksi sujuivat hyvin, ja mulla oli kuitenkin siskoni tukemassa raskauden aikana viikottain.

Synnytykseen en edes tahtonut ketään. Yksin odottaminen oli raskasta mutta raskaampaa olisi jos lapsen isä olisi tuonnut siihen lisää tressiä. Olin kuitenkin 24.v. joten en ihan kakara enää.

Aviomieheeni tutustuin lapseni ollessa 3 kk ja se oli heti molemminpuolista varmuutta että tässä on oikea ihminen mulle. Tänä päivänä ollaan oltu naimisissa 5-vuotta ja meillä on nyt yhteensä 2 lasta, eli hän on isä myös esikoiselle, ollut alusta saakka.

Toinen raskaus oli ihan erilainen, oli ihanaa kun ei tarvinnut yksin odottaa vaikkakin itse raskaus oli 10 kertaa rankempi kuin ensimmäinen, myös synnytys oli huonompi kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin yksin odottaja kolme vuotta sitten. Kannattaa hoitaa tukiverkostot kuntoon jo ennen vauvan syntymää, helpottaa elämää kummasti. Vauvan kanssa pääsee helposti liikkumaan kaupoilla, kahviloissa ja perhekerhoissa. Rohkeasti vain liikkeelle.

En ole koskaan kokenut totaaliyhärinä olemista erityisen rankkana. Saat itse tehdä kaikki päätökset vauvaa koskien, ei tarvitse neuvotella mistään, eikä kukaan paheksu likaista kotia vaikka olet ollut koko päivän kotona. Toki kannat myös yksin vastuun.

Vierailija
4/4 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykseen kannattaa pyytää mukaan äiti, sisko tai kaveri mukaan. Yksinkin pärjää, mutta on mukavaa kun on joku pitämässä seuraa ja jakamassa onni syntyneestä vauvasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi