Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Kuvaile tilanne, jossa joku käyttäytyi rasistisesti?

Vierailija
02.07.2011 |

Minkälaisia tilanteita olette olleet todistamassa?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kauoan kassajonossa ja takaani tunki suoraan eteeni 3-4 ulkomaalaista nuorta aikuista. Kansallisuutta en tiedä, ei kuitenkaan ehkä somaleita, Turkki,Iran tms. Yleensäkin pidän puoleni, mutta erityisesi silloin kun mukana on väsynyt ja rähjäävä 2-vuotias, joten aivan asiallisesti sanoi, että "Meidän takana on jonon pää". Ennen kuin ehdin suutani sulkea, olin saanut kuulla olevan "V*tun rasisti!"

tämä provo kun sanot "ei kuitenkaan ehkä somaleita, Turkki, Iran tms"? Ei ole kovin vaikea erottaa noita toisistaan... Ehkä sana lienee hieman turha, vai halusitko välttämättä tuoda somalit esiin kommentissasi?

Vierailija
42/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tappeluita ja riitoja, joissa ei ollut mitään järkeä. Itseä on haukuttu ohimennen lukemattomia kertoja. Baarissa suomalaiset miehet ovat pari kertaa käyneet repimään ja haukkumaan. Kerran yksi pariskunta alkoi vuorotellen kysellä, ovatko lapseni minun omia vai adoptoituja yms. Vastasin ihan ystävällisesti, että omia ovat. Enpä arvannut, että sieltä alkaa tulla tivaamista, enkö ymmärrä, miten olen aiheuttamassa Suomen tuhoa olemalla halpa n***** huora, miten voin olla niin tyhmä, kyllä "noin kaunis nainen" olisi oikean suomalaisenkin miehen saanut, nyt koirakin kusee päälleni jne.

Minusta tuo on todella tyhmää mennä sekoittamaan rotuja. Luoja on luonut neljä rotua maailmaan, valkoiset, mustat, aasialaiset, australialaiset. Mulatti ei olee mikään rotu. On ihan aiheellista kysyä miksi joku nainen synnyttää mulatin, jolle siitä, ettei kuulu mihinkään, tulee olemaan pelkkää haittaa elämänsä aikana, koulukiusausta, syrjintää sekä isän että äidin maassa, terveydellsisiä ongelmia jne.

kovin paljon opiskella. Ihmiskuntahan on kehittynyt afrikkalaisista esi-isistä ja juuri on tutkimus siitä kuinka pientä eri rotujen välinen vaihtelu on. Kulttuuri aiheuttaa enemmän erilaisuutta kuin se biologinen perimä. Sitten kun noin parinkymmenen vuoden kuluttuz löytyy sitä maapallon ulkopuolista elämää ehkä nämä nykyiset rasistitkin tajuavat kuinka samanlaisia ihmiset keskenään ovat riippmatta rotuluokituksista.

suurin osa näistäkin huutelijoista ei osaa mitään muuta kuin huudella täällä. Pelkureita on suurin osa.

Kannattaa laajentaa reviriiään oman pömpelinsä ulkopuolelle ja tutustua oikeasti ihmisiin. Voi yllättyä, että nehän on ihan tavallisia ihmisiä omine ongelmineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tappeluita ja riitoja, joissa ei ollut mitään järkeä. Itseä on haukuttu ohimennen lukemattomia kertoja. Baarissa suomalaiset miehet ovat pari kertaa käyneet repimään ja haukkumaan.

Kerran yksi pariskunta alkoi vuorotellen kysellä, ovatko lapseni minun omia vai adoptoituja yms. Vastasin ihan ystävällisesti, että omia ovat. Enpä arvannut, että sieltä alkaa tulla tivaamista, enkö ymmärrä, miten olen aiheuttamassa Suomen tuhoa olemalla halpa n***** huora, miten voin olla niin tyhmä, kyllä "noin kaunis nainen" olisi oikean suomalaisenkin miehen saanut, nyt koirakin kusee päälleni jne.

Minusta tuo on todella tyhmää mennä sekoittamaan rotuja. Luoja on luonut neljä rotua maailmaan, valkoiset, mustat, aasialaiset, australialaiset. Mulatti ei olee mikään rotu. On ihan aiheellista kysyä miksi joku nainen synnyttää mulatin, jolle siitä, ettei kuulu mihinkään, tulee olemaan pelkkää haittaa elämänsä aikana, koulukiusausta, syrjintää sekä isän että äidin maassa, terveydellsisiä ongelmia jne.

Eikä muittenkaan luonnossa itsestään kehittyneitten lajien keskuudessa. Niissä on vaan lajeja, tai lajeista eriytyneitä alalajeja.

Ihminen on tehnyt kaikki olemassa olevat rodut, ja niitähän on vain kesyissä eläinlajeissa.

Koska ihminen on muokannut niitten geenipohjaa ja luonut itse ne rodut.

Rodut ovat ihmisen keinotekoisesti tekemiä.

Siksi ei ole olemassa ihmisrotuja.

Vierailija
44/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin kauoan kassajonossa ja takaani tunki suoraan eteeni 3-4 ulkomaalaista nuorta aikuista. Kansallisuutta en tiedä, ei kuitenkaan ehkä somaleita, Turkki,Iran tms. Yleensäkin pidän puoleni, mutta erityisesi silloin kun mukana on väsynyt ja rähjäävä 2-vuotias, joten aivan asiallisesti sanoi, että "Meidän takana on jonon pää". Ennen kuin ehdin suutani sulkea, olin saanut kuulla olevan "V*tun rasisti!"

tämä provo kun sanot "ei kuitenkaan ehkä somaleita, Turkki, Iran tms"? Ei ole kovin vaikea erottaa noita toisistaan... Ehkä sana lienee hieman turha, vai halusitko välttämättä tuoda somalit esiin kommentissasi?

ihan fakta...Tosi usein mielestäni kaikki yleistetään sanalla "somali", siksi siis sanon noin. En osaa itsekään eritellä, mistä kukakin on kotoisin, mutta meidän kaupungissa on paljon somaliasta tulleita, joten heidät ehkä jotenkuten pystyn erottamaan. Mutta asian kannaltahan tällä ei ole merkitystä.

Vierailija
45/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tappeluita ja riitoja, joissa ei ollut mitään järkeä. Itseä on haukuttu ohimennen lukemattomia kertoja. Baarissa suomalaiset miehet ovat pari kertaa käyneet repimään ja haukkumaan.

Kerran yksi pariskunta alkoi vuorotellen kysellä, ovatko lapseni minun omia vai adoptoituja yms. Vastasin ihan ystävällisesti, että omia ovat. Enpä arvannut, että sieltä alkaa tulla tivaamista, enkö ymmärrä, miten olen aiheuttamassa Suomen tuhoa olemalla halpa n***** huora, miten voin olla niin tyhmä, kyllä "noin kaunis nainen" olisi oikean suomalaisenkin miehen saanut, nyt koirakin kusee päälleni jne.

Mikä ihmeen "rotu" on austraalialaiset? Tarkoitatko aboriginaaleja? Toinen juttu on se, että ihmisrotuja ei ole olemassakaan. Ja väri nyt on vaan pigmenttiä.

Ihmiset ovat ihmisiä ja vapaita pariutumaan kenen kanssa haluaa.

Ai niin: jumala ei ole mitään rotuja luonut. Ihminen on evoluution tulos ja ihonväri on vain sopeutumaa erilaisiin oloihin. Me kaikki polveudumme afrikan mantereelta.

Vierailija
46/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni meni pari vuotta sitten Varissuolle Turkuun pubiin kun siellä opiskeli. Oli ruvennut vonkaamaan paria tyttöä ja paikka oli ilmeisesti ns kosovolaisten aluetta, jotka päättivät sitten hakata serkkuni sairaalaan. Isolla porukalla potkivat päähän ja ympäri kehoa niin, että serkku ei tiennyt edes missä asui kun makasi sairaalassa.

Tuo ei ole rasistinen rikos, vaan perus kapakkatappelu.

tai edes somalia tms, kyllä siinä oli määräävänä tekijänä suomalaisuus.

Vierailija
47/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
48/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pitäisi olla, ettei varmsti joutuisi kokemaan esim. kiusausta?! Itse lapsena olin ihan tavis, vaalea ja sinisilmäinen, MUTTA hyvä koulussa, joten minua kiusattiin jatkuvasti.

Lapseni ovat terveitä, vahvoja, hyviä koulussa, urheilussa, heillä on ystäviä, rakastava perhe/suku isänsä kotimaassa vain Suomessa minun sukulaiseni eivät heitä hyväksy, mutta eipä me siinä mitään menetetä! Lapseni kuuluvat sekä Suomeen, että toiseen kotimaahamme, mitä pahaa siinä on?! Ei kaltaisesti typerykset pysty määrittää heidän elämän suuntaansa, itse he elämänsä rakentavat, siinä missä muutkin.

Oletko vähän yksinkertainen. Jos sinäkin olet joutunt kiusatuksi niin etkö ymmärrä että mulatti joutuu varmasti, sekä koulussa että myös työelämässä.

Entäs heidän isä, mikä on hänen äo? Tiedät että älykkyys periytyy. Mikä oli kannustimesi tehdä lapsi tyhmän kanssa? Tuo lapsesi pärjäävät peruskoulussa ei kerro älykkyydestä vielä mitään.

Vierailija
49/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"white bussy, white bussy" Hoki vaan kun yritti kaataa maahan väkisin.

Ajattelisit edes niitä, jotka ovat oikeasti raiskattu kun tällaisia väsäilet.

Elä sinä haavemaailmassasi, mulle kävi oikeasti noin vuosi sitten! Miksi valehtelisin moisella asialla? HÄH? Luuletko että nautin siitä tilanteesta? Luuletko että se ei ole mielessäni jatkuvasti? Ainoa ero että en olisi kertonut siitä TÄSSÄ ketjussa olisi vain se jos tekijä olisi ollut valkoinen suomalainen! Mielestäni teko oli raistinen koska musta mies yritti raiskata mut ja tahtoi nimenomaan valkoista!!!

SIis ei voi kun itkeä kun kaikki kuvittelevat ettei tummat voisi tehdä rikoksia!!!!

Outoja fantasioita rasistinaisilla... btw. se on pussy. Seuraavaa provoasi ajatellen oikaisin erheesi.

kun noin toista kiusaat

Vierailija
50/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kauhalla voi pyytää kun lusikalla on anettu

Älä sitten kommentoi.

Vierailija
51/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni meni pari vuotta sitten Varissuolle Turkuun pubiin kun siellä opiskeli. Oli ruvennut vonkaamaan paria tyttöä ja paikka oli ilmeisesti ns kosovolaisten aluetta, jotka päättivät sitten hakata serkkuni sairaalaan. Isolla porukalla potkivat päähän ja ympäri kehoa niin, että serkku ei tiennyt edes missä asui kun makasi sairaalassa.

Tuo ei ole rasistinen rikos, vaan perus kapakkatappelu.

tai edes somalia tms, kyllä siinä oli määräävänä tekijänä suomalaisuus.

Niitten ihmisten.

Ei voi yleistää, että jokainen kosovolainen olisi tollainen kusipää.

Jos se olisi tapahtunut toistepäin, ei varmaan voitaisi yleistää, että jokainen suomalainenkaan olisi sellainen

idioottimainen paskiainen, joka vaan haluaisi hakata kaikki ulkomaalaiset?

Ihmiset ovat yksilöitä.

Noi ovat munkin mielestäni täydellisiä kusipäitä.

Mutta yksittäisinä ihmisinä.

Eivät ne edusta kaikkia kosovolaisia kansakuntana, muista se.

Vierailija
52/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkennus: tämä kommentti tarkoitettu yllä olevan teksitn kirjoittajalle.

Ei tuon sinukaan kommentin kirjoittamiseen juuri älyä käytetty.

Vierailija
53/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän yksinkertainen. Jos sinäkin olet joutunt kiusatuksi niin etkö ymmärrä että mulatti joutuu varmasti, sekä koulussa että myös työelämässä.

Entäs heidän isä, mikä on hänen äo? Tiedät että älykkyys periytyy. Mikä oli kannustimesi tehdä lapsi tyhmän kanssa? Tuo lapsesi pärjäävät peruskoulussa ei kerro älykkyydestä vielä mitään.

Kukahan tässä on yksinkertainen! Katsopa peiliin! Mistä tiedät,että lasteni isä on tyhmä? Ainakin huomattavasti viisaampi kuin sinä, kuten jo totesin, lapsenikin ovat viisaampia kuin tuollaiset!

Vierailija
54/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa elämäni parhaan luennon piti vieraileva jenkkiproffa. Musta. Meidän perheen lempilastenlääkäri on afrikkalainen ja pikimusta. Kansainvälisessä yrityksessä työskentelevän mieheni ylin esimies on mulatti. Yhdysvaltain presidentti on mulatti. Kyllä on niin tyhmää väkeä, että eivät pisaraakaan välittäisi siitä, että joku wt-suomirouva pitää heitä tyhmänä. ;)

Ovatko nämä tietyt suomalaiset ihan sokeita?!? :D Maailma on täynnä kuuluisia ja rikkaista mustia( ja kaiken värisiä & näköisiä ihmisiä!!), jotka ovat pärjänneet ties millä alalla. Nämä älykääpiöt hokevat täällä koko ajan "musta/mulatti =tyhmä, kakkosluokankansalainen yms". Käsittämätöntä! ;)

Vierailija
55/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa ei kiusata Afrikasta adoptoituja ollenkaan, mutta mulatteja kyllä.

Vierailija
56/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas..mitäs te vanhemmat olette tehneet tämän loppumiseksi?

Eihän se kiusaaminen ole rasismia, koska mulatti ei ole rotu. Koulu käsittelee normaalina kiusaamisena. Toki rasistiseen kiusaamiseen puuttuisimme, mutta sellaista ei meidän koulussa esiinny

Vierailija
57/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas..mitäs te vanhemmat olette tehneet tämän loppumiseksi?

Eihän se kiusaaminen ole rasismia, koska mulatti ei ole rotu. Koulu käsittelee normaalina kiusaamisena. Toki rasistiseen kiusaamiseen puuttuisimme, mutta sellaista ei meidän koulussa esiinny

Siis koulu käsittelee "normaalina kiusaamisena". Niinhän kaikki kiusaamiset pitäisikin käsitellä.

Vai haluatko, että sun lapsesi jotenkin rotueroteltaisiin? Tai muuten "eroteltaisiin"? Siksi kun ne on mulatteja. Siksi kun ne on muslimeja. Siksi kun ne on rillipäitä. Siksi kun ne on aspergereita. Siksi kun ne on lihavia.

Tää just on pahinta erottelua. Oletko vähän tyhmä.

Vierailija
58/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ollut todistamassa tätä ketjua. Joka on uskomattoman rasistinen.

Vierailija
59/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/94 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasistisuuden lisäksi täynnä aivan sairaita kommentteja. Jos ei usko, että tummaihoinen voi olla hyvä lääkäri, ei ole kaikki ihan kotona siinä pienessä päässä. Tai sitten ei tosiaan ole koskaan yhtäkään lehteä lukenut tai kertaakaan uutisia katsonut. Mutta tämä rasistihan sivuuttaa kaikki kommentit jossa hänen väitteensä kyseenalaistetaan. Hän vain vaahtoaa lisää mustan ihmisen tyhmyydestä. Se kertoo jo ihan tarpeeksi.

Jos lääkäri on se älyn riemuvoitto mihin musta kykenee, niin siitä ei vielä kannata ilmaan hyppiä.

Ei lääkäri ole mikään älykkyyden päätepiste.

Kysymyshän oli siitä onko mustat tyhmempiä, ja joku mamupatja alkoi perustella että hänen lastenlääkärinsä on musta. Ei tosin suostunut edes kertomaan missä tämä huippuälykäs ihminen on opiskellut