Onko teillä vessassa/kylppärissä roskis?
Meillä ei ole kummassakaan enkä oikein keksi syytä, miksi sellainen pitäisi olla..okei, jos naispuolisia vieraita tulee niin varmaan olisi hyvä olla siteitä/tamponeja varten mutta oma väki tuskin sellaista kaipaa.
Kommentit (48)
meillä on vessasta keittiöön kolme metriä, tamponit olen heittänyt vessanpönttön kohta 30v. Osaan kyllä sen kietaista vessapaperiinkin jos on tarvis.
Kivoja sellaiset pikkuroskikset kaapissa jossa lojuu verinen side, eikö se sinnekin laitettaessa tarvitse kietoa vessapaperiin ja tuleeko se roskis tyhjennettyä joka päivä, tuskin. Keittiön roskis sen sijaan tyhjennetään ainakin kerran jos ei kahdesti päivässä.
Jos minulla on menkat niin että joudun vierailulla sidettä tai tamponia vaihtamaan en minä ihmisten kaappeja tongi jos sieltä löytyisi roskista, sievästi kiedon tuotokset vessapaperiin ja laitan omaan kassiini tai taskuun. Samoin kannan vauvanvaipat omaan roskikseen tai ainakin talon piharoskikseen enkä jätä isäntäväen iloksi.
voi vilkaista onko verinen roskis tyhjennetty;)
tuleeko se roskis tyhjennettyä joka päivä, tuskin. Keittiön roskis sen sijaan tyhjennetään ainakin kerran jos ei kahdesti päivässä.
Menkkojen aikaan tulee tyhjennettyä useammin ja vieraiden lähdettyä aina, mutta ei tyhjiä vessapaperirullia tai hammastahnatuubeja tarvitse päivittäin hävittää.
Keittiössä taas kaikki kierrätetään, joten komposti ja muovijäte täyttyy nopeasti, varsinainen roskis saattaa olla viikonkin tyhjentämättä. Mieluummin haisevat juttu jättää sinne vessan kaapin oven taakse kuin ruokailutiloihin.
Kukin tavallaan.
kun sinne ei mahdu. Kylppärissä on kun tila riittää.
Vaikka ei itse sitä tarvisikaan niin onhan se nyt hientotunteisempaa vieraita kohtaan että sellainen löytyy. En minä ainakaan jotain sidettä tai tamponia ala riepottelemaan kylässä, enkä kotonakaan, mihinkään toiseen roskikseen.
Ja kyllä meillä ainakin tulee muutakin roskaa vessassa eli vanupuikkoja jne.
En minä ala kiikuttamaan keittiön roskikseen jokaista pumpulinpalaa. Ja todella noloa vieraallekin kantaa tamponia/sidettä keittiön roskikseen kyllähän sen kaikki näkee :S
Ettekö te hyvät ihmiset käytä kasvovettä=pumpulia? Tai hammaslankaa? Minä käytän päivittäin.
Ettekö te hyvät ihmiset käytä kasvovettä=pumpulia? Tai hammaslankaa? Minä käytän päivittäin.
Mulla on niin ahtaat hammasvälit, että lankaaminen on täyttä tuskaa. Kasvovettä käytän joskus harvoin, mutta käytän sen laittamiseen wc-paperia.
Vaikka ei itse sitä tarvisikaan niin onhan se nyt hientotunteisempaa vieraita kohtaan että sellainen löytyy. En minä ainakaan jotain sidettä tai tamponia ala riepottelemaan kylässä, enkä kotonakaan, mihinkään toiseen roskikseen. Ja kyllä meillä ainakin tulee muutakin roskaa vessassa eli vanupuikkoja jne.
tai noh, kai ne joilla sellainen roskis on tarkistavat sitten aina vieraiden lähdön jälkeen mitä tuotoksia keltäkin on sinne jäänyt.. tai sitten ei, ja veriset mytyt prosessoituvat siellä mukavasti monta päivää. Kiva juttu varsinkin näin hellesäällä :)
Mukavampi kun ei tarvitse raahata siteitä muualle roskiin. Ja kohteliaampaa vieraita kohtaan.
Mulla on niin ahtaat hammasvälit, että lankaaminen on täyttä tuskaa. Kasvovettä käytän joskus harvoin, mutta käytän sen laittamiseen wc-paperia.
puhdistusmaitoon ja kasvoveteen, ne nakkaan yleensä pönttöön, tai sitten keittiön roskiin. Hammaslankaa en juuri käytä ja jos käytänkin niin saan sen kyllä keittiön roskikseen. Vanupuikkoja käytän vain kynsilakan korjaamiseen/poistamiseen yhdestä kynnestä, korviin en sellaista tunge. Siteet vien kääräistynä keittiön roskikseen, tamponit myös.
tai noh, kai ne joilla sellainen roskis on tarkistavat sitten aina vieraiden lähdön jälkeen mitä tuotoksia keltäkin on sinne jäänyt.. tai sitten ei, ja veriset mytyt prosessoituvat siellä mukavasti monta päivää. Kiva juttu varsinkin näin hellesäällä :)
Vaan sellainen sopiva mikä tyhjennetään joka päivä. Ei ala eritteet haisemaan :) Ja voithan se sinäkin kytätä sieltä keittiön roskista mitä vieraat sinne on vienyt ;) Vai onko sellainen kannellinen mihin et pussia laita (hyi hemmetti) jolloin ei tarvitse pussia ottaa kun raahaat vain koko komeuden pihalle tyhjennykseen.
Minä käytän vanulappuja puhdistusmaitoon ja kasvoveteen, ne nakkaan yleensä pönttöön, tai sitten keittiön roskiin. /i]
Mitä te oikein vaahtoatte näistä? Siteitä ei saisi laittaa pönttöön siksi, kun niissä on MUOVIA. Vanulaput ja tamponit menevät kyllä takuuvarmasti alas eikä tukosta tule. Olen joskus siteenkin heittänyt sinne, repäissyt ekana keskeltä kahti. Ei ongelmia.
t. kymmenien vuosien kokemuksella
Vaan sellainen sopiva mikä tyhjennetään joka päivä. Ei ala eritteet haisemaan :) Ja voithan se sinäkin kytätä sieltä keittiön roskista mitä vieraat sinne on vienyt ;) Vai onko sellainen kannellinen mihin et pussia laita (hyi hemmetti) jolloin ei tarvitse pussia ottaa kun raahaat vain koko komeuden pihalle tyhjennykseen.
siinähän se idea just onkin että sieltä ei kenenkään vieraankaan tampaxit pistä silmään kun tavaraa on muutakin. Mun puolesta on ihan ok että sun vessassa on roskis, puutuin nyt vaan tuohon "vessaroskittomuuden junttimaisuuteen" mistä siis olin eri mieltä.
Kyllä saa vanulaput ja tamponit laittaa pönttöön! Mitä te oikein vaahtoatte näistä? Siteitä ei saisi laittaa pönttöön siksi, kun niissä on MUOVIA. Vanulaput ja tamponit menevät kyllä takuuvarmasti alas eikä tukosta tule. Olen joskus siteenkin heittänyt sinne, repäissyt ekana keskeltä kahti. Ei ongelmia.
Jos jätevesihuollosta, niin uskon sua. Mutta kerropa sitten, miksi jätevedenpuhdistamojen yksiselitteinen viesti on se, että pönttöön saa laittaa vain eritteitä ja wc-paperia?
Mitä te oikein vaahtoatte näistä? Siteitä ei saisi laittaa pönttöön siksi, kun niissä on MUOVIA. Vanulaput ja tamponit menevät kyllä takuuvarmasti alas eikä tukosta tule. Olen joskus siteenkin heittänyt sinne, repäissyt ekana keskeltä kahti. Ei ongelmia.
Vanulaput ja muu höttö harsoutuu matkalla viemäreissä, ja nämä harsot tarttuvat putken epätasaisuuksiin. Ja harsoihin taas tarttuu lisää rojua, ja näin tukos vähitellen syntyy.
Jos jätevesihuollosta, niin uskon sua. Mutta kerropa sitten, miksi jätevedenpuhdistamojen yksiselitteinen viesti on se, että pönttöön saa laittaa vain eritteitä ja wc-paperia?
Viemäriin ei kuulu laittaa mitään edellämainittujen lisäksi. Viemäriverkko ei ole jätteenkkuljetusverkko, eikä puhdistuslaitos ole jätteenkäsittelylaitos.
Roskat kuuluvat roskiin, viemäriin eivät kuulu sen enempää tampoonit, siteet kuin ruokajätekään.
paperia meni varmaan puoli rullaa ja heitin vielä tamponinkin pönttöön.
Nytkö sitten odottamaan putkimiestä?
siinähän se idea just onkin että sieltä ei kenenkään vieraankaan tampaxit pistä silmään kun tavaraa on muutakin. Mun puolesta on ihan ok että sun vessassa on roskis, puutuin nyt vaan tuohon "vessaroskittomuuden junttimaisuuteen" mistä siis olin eri mieltä.
Mitäs luulet pistääkö vessan roskiksessa silmään? :) Meneehän sinne muutakin kuin vieraiden tampaxit.Minulla ainakin kuuluu kaveripiiriin niin ujoja, uusia yms. Joten vessassa on roskis. Ei tarvitse kenenkään alkaa raahaamaan verimyttyjä vessasta ulos.
Ja ps. jotkut osaavat tyhjentää roskiksen sitä tarkkaan kyttäämättä ;)
Käytän pumpulia ja hammaslankaa päivittäin enkä viitsi raahata niitä vessasta ulos. Tyhjennän myös hiukset harjasta sinne.