Mitä järkeä on kesähelteillä matkustaa etelän kuumuuteen?
Kommentit (13)
kun täällä Suomessa se on kiellettyä säteilyvaaran vuoksi.
(Sorry, oli pakko ;-))
Moni tuttu lähtee nyt heinäkuussa Turkkiin läkähtymään,mua ei sinne saisi mistään hinnasta :)
Ei ruuanlaittoa, joku muu siivoo, shoppailu, pois kotoa... Takuuvarma lämpö.
mahdollisuutta olla pois töistä kuin kesä- ja joululoman aikana. Haluamme nähdä maailmaa, lämmön vuoksi emme lähde, vaikka toki esimerkiksi se välimeri on luksusta pohjanlahteen verrattuna... Tänä kesänä ollaan poissa 3 viikkoa, viikko lomasta Suomessa. Lähtö 2 vko kuluttua. :)
a) ainoa tapa päästä oikeasti lomalle
b) päästä puolison kanssa kaksin laatuaika lomalle
c) ilmasto
Lisään kohtaan a, että siellä ei ole nettiä ei kännykkää, ei kukaan rimputtamasssa ovikelloa.
Pääsee tosiaan ansaistulle lomalle iloman työhälinää ja toisinaan ilman lapsia.
Ainoa hetki, jolloin koko perhe voi lähteä jonnekin.
Ei noita koululaisia voi ottaa pois koulusta eikä meillä vanhemmilla ole mahdollisuutta ottaa lomaa muulloin kuin kesällä.
ruoanlaittoa, siivousta, pyykkäystä, näkee uusia paikkoja, vaihtelua arkeen... Ei se lämpö ole todellakaan ainoa syy miksi sinne mennään.
Ja kivempihan se on helteellä olla ilmastoidussa hotellissa, jonka joku muu siivoaa ja istuskella merenrantaravintolassa maisemia sen sijaan, että grillaisi takapihan teraasilla ja korjaisi itse jäljet.
vaan:
-Meri (upea, turkoosinsininen, ihanat rannat)
-Uudet paikat ylipäätään, (historia, nähtävyydet)
-Ruoka (jonkun muun tekemä, erilainen, uusilla mauilla)
-Rentoilu (kukaan ei takuuvarmasti tunge kylään, puhelimen voi pitää kiinni, tehdään juttuja yhdessä)
että lapset voi rauhassa pulikoida ilman että tulee kylmä). Mua miellyttää se, että ei tarvi tehdä kotitöitä ja näkee uusia paikkoja. Me ollaan kyllä pyritty matkustamaan vasta syksyllä mutta koululaisten kanssa se alkaa olla vähän hankalaa :(
ilo kuin matkustaa talvella alpeille, lunta ja kylmää molemmissa paikoissa, mutta onko se ihan sama olla siellä omalla takapihalla?
Joillakin on mahdollisuus pitää lomaa vain kesällä, lapsiakaan ei saisi ottaa kesken lukuvuoden pariksi viikoksi pois koulusta eikä niitä kotiinkaan voi jättää keskenään. Onhan näitä syitä...
ja halu nähdä muutakin maailmaa.