Asumme Amerikassa
ja nautimme!
Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna.
Harrastamme tennista ja surffausta.
Kateellinen?
Kommentit (189)
kaviko koskaan oikeasti ilmi kuka ap oli??
kaviko koskaan oikeasti ilmi kuka ap oli??
luin tuota vanhempaa ketjua ja ajattelin josko ap olisi omiakin tuttuja kun asun kaliforniassa :)
nimea ei viitsi laittaa kun voin olla vaarassa
mutta kuullostaa yhdelta rouvalta jonka mies nokialla ja itsekkin han nykyisin toissa kun lapset isompia. omistavat oman talon ja kaikki on muutenkin fiinia :) turusta ovat kai kotoisin
kade, jollen olisi ollut ja asunut siellä ja elänyt samanlaista elämää kuin sinä. Nyt suomessa kolmen lapsen kanssa, voisin sanoa että helpompaa, rennompaa ja turvallisempaa:) täälläkin saa siivojan kotiin, päiväkoti maksaa 3 lapselta 186e /kk ja 6v voivat leikkiä pihalla ja kavereilla turvallisesti ilman pelkoa kidnappauksesta. Sanoisin, että se jos joku on iso ja vissi ero. Olen myös paremmassa työpaikassa suomessa ja asumme tilavammin. Kateellinen ?
Ilmasto riippuu taysin siita missa pain Kaliforniaa asuu. taalla meren rannalla on todella miellyttavaa ympari vuoden. Vetta juomme hanasta, ruoka on paaosin luomua, maanjaristysten varalle on vakuutuksia, ja palvelut ovat kavelymatkan paassa. Julkinen liikenne pelaa ihan kotiovelle.
Parempi olla hiljaa jos ei tieda mista puhuu!!
Helvetillisen kuumaa, SMOG, ei juomakelpoista käyttövettä, kallis sähkö, kananamunat keitettävä kivikoviksi, kalliit asuntomenot, ruuassa paljon torjunta-aineita, ainainen pelko maanjäristyksistä (vakuutus ei korvaa), E-coli, rikollisuus, pitkät etäisyydet kaikkialle, ei julkista liikennettä, Ehec, maastoapaloty jne.
Kuulostaa entiseltä länsi-suomesta kotoisin olevalta touhutadilta, jolla on veikea aksentti!
Usa on liian iso romahtamaan, toisin kuin eu maat
Vastaukset eivät ole a) USA b) Dollari Tuliko yllätyksenä?
Kiina ja RMB
tyypillinen Amerikkaan muuttanut suomalainen muutenhan tassa saa haveta silmat paastaan.
Pikkuisen on maallista mammonaa kertynyt ja siita pitaa noin leveilla.
Koripallo "kenttakin" on, lue: siirettava basketball hoop, alle satasella saa ja semmoinen hakkyra on melkein jokaisella jolla on lapsia.
kuten aika monelle muulle kaliforniassa.
nyt asutte sitten Lausteella?? ;)
kuten aika monelle muulle kaliforniassa. nyt asutte sitten Lausteella?? ;)
Kylla, tuli Nokialta potkut, mutta samalla vuoden palkka pakettina ja miehelle tullut jo 3 tyotarjoustakin.. Nyt matkustetaan koko perheen voimin, ennen kuin miehen palkan tulo lakkaa tammikuussa ja joutuu taas menemaan toihin.
Ulkona muuten aikas natti ilma. Santa Ana puhallellut pari pv ja sellaista +30c lampoa. Kivasti oleskeltu altaalla ja nautiskeltu :)
AP
p.s
En koskaan asuisi Lausteella.. hyh hyh
Kommentoin ja kerroin meistä siis jossain aiemmassa/aiemmissa viesteissä. Asumme siis myöskin Kaliforniassa, mutta määräaikaisesti. Piti vaan tulla sanomaan se että mä en ole koskaan halunnut muuttaa Kaliforniaan, oon halunnut tulla käymään tänne ja katsomaan millaista on mutta en muuttaa. Ja miten kävi, nyt olen jo vuoden täällä asunut. Ja siis ei täällä asumisessa mitään vikaa ole, ei meillä asunut sukulaisia Suomessakaan samalla paikkakunnalla missä viimeksi asuimme.
Me olemme expaatteja ja lomat ja työtunnit pariaatteessa menevät Suomen mukaan. Lomaa taitaa olla yht jotain 7-8 vko vuodessa. Myönnän että mies tekee palkattomia ylityötunteja välillä.
Kaikista huvittavinta tässä ketjussa on joidenkin ihmisten olettamukset. Miksi muka hanavesi ei olisi juomakelpoista. Kun ekan kerran olin Kaliforniassa join vettä hanasta, en syönyt yhtään maitohappobakteereja ja ei tullut maha kipeäksi.
Täältä saa paljon helpommin hankittua esim. luomulihaa kun suurimmassa osassa Suomen kaupunkeja. Ja arvatkaapa mitä, olen löytänyt pari kauppaa jossa myydään Suomalaista lakritsia - jos alkaa tekeen mieli. Kävin just IKEAssa ostamassa glögit jouluks.
Mä oon ihan innoissani siitä että jossain vaiheessa muutetaan takaisin Suomeen. Yksi asia mikä mua kyllä hirvittää on kylmät talvet ja jurot äijät. Oho, tulikin kaks asiaa!
Ja tosiaan, Kaliforniassa se lämpö riippuu ihan siitä että missäpäin Kaliforniaa sattuu olemaan. Meillä on tällä hetkellä +23 (ja on siis 4 iltapäivällä.) Ja kyllä täällä voi pärjätä ilman autoakin. Meidän asuinalueella on hyvät pyörätiet. Osa lähikoulun lapsistakin kulkee pyörällä kouluun.
kuten aika monelle muulle kaliforniassa. nyt asutte sitten Lausteella?? ;)
Kylla, tuli Nokialta potkut, mutta samalla vuoden palkka pakettina ja miehelle tullut jo 3 tyotarjoustakin.. Nyt matkustetaan koko perheen voimin, ennen kuin miehen palkan tulo lakkaa tammikuussa ja joutuu taas menemaan toihin. Ulkona muuten aikas natti ilma. Santa Ana puhallellut pari pv ja sellaista +30c lampoa. Kivasti oleskeltu altaalla ja nautiskeltu :) AP p.s En koskaan asuisi Lausteella.. hyh hyh
Eihan taalla ilkea kenellekaan sanoa etta on Suomessa syntynyt jos vaikka tuntevat teidat.
Tuollaista rehvastelua en ole kuullut pahimmaltakaan amerikkalaiselta nousukkaalta ja niitakin on harvassa.
Yleensa se on niin etta mita enemman omistaa sen vahemman siita puhutaan.
kun talvi tulossa ja on niin pimeää. etupihalle just kaivettu kamala kuoppa joidenkin kaapeleiden vetoa varten ja on vain mutaa ja likaa :(
Me ollaan asuttu USA:ssa 18v, itärannikolla. Ihan se on tavallista arkea täälläkin. Työtä ja vapaa-aikaa. Lapset koulussa, isoimmat jo muuttaneet omilleen.
Suomessa on mukava lomailla, mutta en sinne sen kummemmin kaipaa, vanhempia tietty on ikävä.
Tykkään asua täällä, ilmasto on mulle lempeämpi, en pidä kylmästä talvesta. Silti meillä on 4 vuodenaikaa.
Onneksi on riittänyt töitä, se on iso asia.
Ei meillä mennyt Suomessakaan huonosti, en valita. Tänne ollaan vaan jääty, syystä tai toisesta.
Yleinen ilmapiiri on USA:ssa iloisempi, se on paljon se. Kun lomaillaan Suomessa, ahdistuu kun on tottunut toisenlaiseen, kai se oli normaalia kun itse siellä asui, ei vaan ole enää.
ja kyllä ap valehtelee
tai sitten on provo.
Varmaan unohti mainita että kalifornialla ei ole rahaa, lapsia ei voi laittaa julkiseen kouluun koska ne ovat niin huonoja. Yksityiseen ne on laitettava ja se maksaa tuhansia
ja nautimme! Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna. Harrastamme tennista ja surffausta. Kateellinen?
sellaisista asioista jotka ovat ihan jokapaivaisia. Ja varmasti on vahan liioitellutkin, ei tavallisessa omakotitalossa puutarhuria tarvita, riittaa kun kaydaan nurmikko leikkaamassa kerran viikossa niinkuin meillakin.
ja kyllä ap valehtelee tai sitten on provo. Varmaan unohti mainita että kalifornialla ei ole rahaa, lapsia ei voi laittaa julkiseen kouluun koska ne ovat niin huonoja. Yksityiseen ne on laitettava ja se maksaa tuhansia
en ole ap, mutta asun kaliforniassa. meidan alueellamme on erinomainen koulu ja kaikki lapset menevat julkiseen opinahjoon.
taidat itse olla provo tai et ole kaliforniaa nahnytkaan.
ja nautimme! Meilla on hienot autot, iso omakotitalo uima-altaalla, kotiapulainen ja puutarhuri. Ihanaa ja monipuolista ruokaa helposti saatavilla (kaikkea etnista mita kuvitella saattaa). Palkat 3-4x suomeen verrattuna. Harrastamme tennista ja surffausta. Kateellinen?
sellaisista asioista jotka ovat ihan jokapaivaisia. Ja varmasti on vahan liioitellutkin, ei tavallisessa omakotitalossa puutarhuria tarvita, riittaa kun kaydaan nurmikko leikkaamassa kerran viikossa niinkuin meillakin.
kaydaan nurmikko leikkaamassa?
kukahan sen leikkaa? ettei vain olisi puutarhuri?
Vastaukset eivät ole a) USA b) Dollari
Tuliko yllätyksenä?