Teettekö kotitöitä lasten nukkuessa päiväunia?
Mä lorvin netissä tai luen kirjaa/lehtiä kahvin kera.
Kommentit (7)
joten en tee. Ne 20 minuutin torkut, mitä vauva harrastaa, menee ihan perustoimiin: vessassa käymiseen, omaan syömiseen ja sellaiseen.
Kyllä mä pyrin lykkäämään pyykit koneeseen jos vain ehdin, ennen kuin vauva herää. Ei sitten tarvi raahata sitteriä kodinhoitohuoneeseen sen minuutin homman takia, jos saan pyykkikoneen käyntiin vauvan nukkuessa.
Tiskikoneen tyhjennys on todella haastavaa, kun se pitää tehdä kilpaa konttaavan vauvan kanssa. Puutarhahommia olen kans tehnyt, kun ne on vain kivoja ja nautin, kun saa tehdä rauhassa.
Mutta jotain pyykkijuttuja ja tiskikonejuttuja voin tehdä, että saan rauhassa laittaa. Useimmiten pyhitän päiväuniajan 1-2h ihan itselleni + isommille sisaruksille.
Jos oikeen pitkät unet ja mulle tulee tylsää niin saatan tehdä. Mutta siis periaate on, että tuo aika on mun omaa aikaa :)
Joskus lorvailen, joskus teen hikihatussa hommia niinkuin tänään. Tein oikein listan ennen nukutushommia, että muistaisin tehdä kaiken..
mutta yleensä lorvailen=nukun itsekkin unet tai olen netissä, katson teeveetä ja luen.
Nyt kun lapsi on oppinut konttimaan ja kiipeilemään, niin joskus on helpompaa uhrata se vähäinen oma aika siihen imuroimiseen, tiskaamiseen ja lattioiden pesuun.
Eli n. tunnin verran kotitöitä ja tunnin verran lorvimista.