Anopista....
Kun täällä aina haukutaan anoppia, on pakko kertoa että minun anoppi on tosi mukava ja avullinen.
Nyt kun päiväkodit on kiinni, anoppi ja appi tuli eilen meille. Hakivat lapset päiväkodista ja laittoi meille päivällisen valmiiksi. Sain eilen tulla kotiin rauhassa ja valmiiseen ruokapöytään.
Tänään heräsin kahvin tuoksuun ja aamukahvit oli valmiina kun tulin alakertaan. Sain juoda aamukahvit rauhassa kun anoppi auttoi lapsia aamutouhuissa. He jäi hoitamaan lapsia tämän päivän ja lähtevät vasta illalla kotio päin ! Hyvällä tuulella lähdin töihin kun lapset kikattivat ja oli niin tyytyväisiä kun sai jäädä kotiin.
Ihana anoppi joka vielä eilen toi tuliaiseksi mansikoita, oli vielä ehtinyt sivoamaan ne valmiiksi.
Parempaa Anoppia ei voi olla !!
Auttaa toisinaa lapsenhoidossa pyydettäessä ja toisinaan tarjoutuu auttamaan pyytämättäkin. Hän on eläkkeellä ja luonteeltaan touhukas. Työpäivän jälkeen kun palaan kotiin niin koti on siivottu ja ruoka on valmiina. Ihan luksusta! Joku tietysti voisi tuonkin ottaa minun taloudenpitooni puuttumisena ja arvosteluna, mutta minua tuollainen ei todellakaan häiritse. Hänen luona ollessaan teen minäkin jotain keittiöhommia ja olen siivonnutkin anoppilassa. Maksamme anopille pientä korvausta, vaikka joka kerta kyllä sanoo että ei tarvitse maksaa. On niin iso apu, että halutaan kuitenkin korvata edes bensarahat.
Onnekas olen kun on tuollainen anoppi.