Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entinen ikisinkku uudessa tilanteessa - miehelle ruokaa?

Vierailija
01.07.2011 |

Voi apua, nyt alkaa ideat loppumaan. Elämääni on vihdoin tullut mies, mutta minulla alkaa olla ongelmia ruokkia tuota körilästä :).

Itse olin vuosia sinkkuna. Pidän ruuanlaitosta, ja pieniruokaisena naisena olen tottunut tekemään ruokia raaka-aineissa tai valmistusvaiheiden monimutkaisuudessa säästelemättä. Nyt kun talouteeni on on tullut mies, olenkin aivan ihmeissäni ruuanlaiton suhteen.

Mies syö saman verran yhdessä illassa kuin minä kolmessa-neljässä päivässä. Salaatti- /kasvispainotteiset näpertelyruokani eivät riitä miehen nälkään (vaikka mies kovasti kehuu ruokiani) ja toisaalta näin isojen annoskokojen tekeminenkin kestää huomattavasti kauemmin. Tuntuu, että kaikki illat menevät ruokaa laittaessa!

Listatkaa hyviä, helppoja, terveellisiä (ja mielellään edullisiakin) ruokia, joilla miehen saa helposti täyteen, sillä omat ideat on nyt käytetty moneen kertaan. Näpertelyruokia voin sitten tarjota viikonloppuisin :). Mies pitää terveellisestä ja monipuolisesta ruuasta, myös kasviksista -ja jopa niistä salaateista.

Ja ei, mies ei ole pyytänyt minua laittamaan ruokaa, eikä oleta että ruokkisin hänet. Minä pidän ruuanlaitosta, omat ideat on nyt vain käytetty :).

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kustannuksiin ja siihen, että jostakusta on kiva laittaa toiselle ruokaa...

Mä hoidan meidän suhteess ruuanlaiton n. 90 % ajasta, mutta mies hoitaa sitten muita juttuja. Meillä on vastuualueet sen mukaan, mitä itse tykätään tehdä ja mikä luonnistuu. Mua ei todella haittaa se, että hoidan keittiöhommat, koska oon hyvä niissä. Mies sitten hoitaa esim. lämmityksen ja siihen liittyvät asiat.

Ihanaa ap, kun hemmottelet miestä ruualla! Musta on ainakin mahtavaa laittaa ruokaa muille, pelkästään itselleen kokkaamiseen ehdin jo kyllästyä.

Vierailija
22/24 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ruuat yhdelle =)

Se, että ruuat maksasivatkin tuplaten entiseen verrattuna ei olisi yllätys. Mutta ap:n urheileva mies syö enemmän kuin tuplanten sen mitä pieniruokainen ap. Ja SE oli yllätys tai ainakaan se ei lakkaa hämmästyttämästä minua :D!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen pitkää huomasin maksavani itse paitsi asumisesta, myös ruokakustannuksista, pyykinpesusta jne.

Varo vaan ettei käy samalla tavalla kun opetat liian hyvälle.

Vierailija
24/24 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai hyvien vinkkien lisäksi hieman huvittavankin sivujuonteen :). AP kiittää ja kumartaa hyvistä vinkeistä!

Kiitokset myös varoittelijoille ja päivittelijöille! Ja toivottaa hyvää kesää kaikille, erityisesti sinulle #7. Sinä ymmärsit kuvion kirkkaasti :).

Ja nyt ap lähtee ruokkimaan ja hoitamaan isoruokaista könsikästään, josta on ilmeisesti yhtäkkiä tullut (tai ainakin siitä vielä tulee) "suomalainen mies":