Viettäisittekö yön Helsingin lentokentällä 11-vuoitaan kanssa? Eli lento
saapuu Helsinkiin klo 1.00. Ei liene järkeä mennä hotelliin ja aamulla takaisin kentälle (lento Ouluun.) Kellään kokemuksia yöstä kentällä?
Kommentit (24)
en ole ollut koskaa yötä kentällä, mutta hiljaistahan siellä on. Jossain loungessa voisi ajatella nukkuvansa...
Monelta lähtee eka lento Ouluun? Kuudelta? ei siinä kunnolla hotelliinkaan ehdi nukkumaan?
Onko mahdollista matkustaa toisena ajankohtana?
Toisaalta tuon ikäiselle voi olla jännääkin olla kentällä yöllä, mutta siellä ei taida juuri mikään paikka olla auki, joten tylsäksi käy ja varmaan vaikea saada nukuttua.
jos paluulentoa helsinkiin ei ole vara valita, niin ottaisin oulun lennon sen verran myöhään, että saa kunnon unet ja aamiaisen hotellissa. Ouluun kuitenkin menee kone tunnin välein.
eihän tuossa jää kuin noin 5 tuntia aikaa, ottakaa kone mukaan niin voitte olla netissä.
Myisin sen 11-vuotiaalle "seikkailuna". Nukuttais se mikä nukuttais ja muuten vaikka juteltais tai jotain. Turha olis mennä hotelliin kun sinne pääseminenkin jo vie aikaa ja yö jäisi kuitenkin lyhyeksi.
niin aikaa kuluu kuitenkin jonkin verran itse hotelliin siirtymiseen matkatavaroiden kanssa, huoneen luovutukseen, kenties suihkussa käynti yms. Aamulla pitää riittävän ajoissa herätä jne.
on varsin hiljaista yöllä joten varmasti yöpyisin siellä jopa nuoremmankin lapsen kanssa. Itse olen 10v nukkunut yöni ruotsinlaivalla aulan lattialla ja ihan hauskaahan se oli!
eikö sen oulun lennon voi ottaa ihan siihen aikaan kun haluaa? Tunnin välein tosiaan menee lento. Eihän sitä ole pakko ottaa seiskaksi aamulla.
Jos taas on oltava Oulussa jo varhain, niin eikö voisi alunperin lähteä vähän aiemmin?
Kukin tietysti tavallaan, mutta mä en kovin helpolla tekisi tuollaista järjestelyä.
Maksaisin mieluummin noin 100 euroa siitä hyvästä, että pääsen muutamaksi tunniksi hotelliin lentokentän viereen omaan huoneeseen ja sänkyyn. Jos mahdollista, ottaisin sen Oulun lennon sen verran myöhään, että ehtisen syödä rauhassa aamiaisen hotellista.
Jos lento tulee klo 1:00, on sen jälkeen varmasti jo tosi väsyksissä. Ei olisi mitenkään kiva ajatus siinä vaiheessa jäädä moneksi tunniksi kentälle. Erityisesti silloin, jos lento on ollut pitkä (esim. Amerikasta tai Aasiasta).
Paljon matkustanut
Vai niillä kovilla tuoleillako ajattelitte nuokkua? Aika persehommaa, vaikka olisi aikuinenkin (kokemusta on).
Menisin lentokenttähotelliin ja myöhäsemmällä koneella Ouluun.
On kokemusta Lontoon kentällä nukkumisesta, penkeillä mennen tullen 8-15h, kuuden lapsen kanssa, ihan hyvin meni! ;)
Joten loppujen lopuksi ette joudu kentalla ehka kauan odottamaan. Kylla niilla kovilla penkeilla onnistuu vahan huilatakin. Jossain terminaalissa oli lepotuolitkin. Nukutte sitten Oulussa.
vai rahansäästöä.
Itse en edes miettisi kentällä yöpymistä. Sen verran ihanaa on päästä lennon jälkeen pehmeään petiin nukkumaan, vaikka sitten aamuyöstä. En kotonakaan mene nukkumaan puoli yhdeksän uutisten jälkeen ja silti arvostan niitä unia jotka nukun sängyssä ja aamusuihkua ja puhtaita vaatteita jne.
helsinki-vantaalla on siis pohjakerroksessa pieni hotelli Glo, ei mene yhtään aikaa hukkaan, eikä tarvitse mennä edes terminaalista ulos. Vieressäkin on hotelli, hotelli Hilton, ei siihenkään kävele kuin 2 min
Menisin ehdottomasti vaikka yksinkin hotelliin, saati sitten lapsen kanssa.
kai tuo onnistuu mutta mitään järkeä siinä ei ole... Hotelli maksaa 100 verran ja sillä saa kunnon yö unet + aamupalan.
Sämpylä ja kahvi kahdelle lentokentällä maksaa helposti 20 ekee, joten hotellille ei jää kauheesti hintaa.
Loppujen lopuksi kait kyse on siitä kuinka paljon arvostaa mukavuutta...