Oliko mielestänne paljon?
Ostin tänään alesta lapselleni vaatteita 200 eurolla, onko se paljon?
Kommentit (3)
Mulla on kolme lasta ja heidän vaatetukseen menee vuodessa yhteensä jotain 50 euroa. Selittyy sillä, että vaatteita tarvitaan loppujen lopuksi aika vähän ja jos ne sukupuolittamatta kierrätää vanhimmalta nuorimmalle ja ne alun perinkin on ostettu erittäin hintatietoisesti valikoiden kirppareilta, niin ei niihin mene juuri mitään/lapsi.
Riippuu tietysti mitä kaikkea sait hankittua tuolla summalla.
Itse hankin kolmen lapseni sisä- ja kesävaatteet pääsääntöisesti alennusmyynneistä. Pääasiassa urheiluliikkeistä, Benettonilta ja Stockmannilta. Alusvaatteita myöten. Jonkin verran Haloselta tai erikoisliikkeistä, jotka myyvät mm. Elleä ja Gantia myös lapsille. En kierrätä sisävaatteita lasten kesken. Myyn ne eteenpäin niiden jäätyä pieniksi.
Ulkovaatteita en jaksa ennakoida seuraavalle kaudelle alennusmyynneistä. "Kakkoskausivaatteet" säästän usein vanhemmalta lapselta, jos ovat hyväkuntoisia. Ajanhengen mukaiset "ykkösulkoiluvaatteet" hankin uutena.
Yhteensä hankin alennuksista lapsilleni vaatteita noin 1200 eurolla vuodessa. Harvemmin ostan luottomerkeiltäni ilman, että alennus olisi vähintään -40%:a. Kesä- ja sisävaatteiden lisäksi ulkoiluvaatteet ja kengät maksavat yhteensä noin 300-400 euroa/lapsi. Netistä en ole koskaan tilannut mitään vaatetukseen liittyviä juttuja. Yhteensä vaatteisiin kuluu noin 2300 euroa vuodessa, joista suunnilleen kolmanneksen saan takaisin myymällä pieniksi jääneet vaatteet.
Aika moni meistä varmaan hankkii vaatteet rahapussilleen sopivista kohteista. En itsekään raaski maksaa normaalihintaa suosikkimerkeiltäni kuin äärimmäisen harvoin. Varsinkaan lapsille, koska kasvavat niin nopeasti ulos niistä.
mielestäni. Oli pakko kuitenkin kysyä, kun joskus sitä tulee itse sokeaksi kulutukselleen.