Onko ok että tuleva 2.luokkalainen on yksin kotona 3-4t?
Kommentit (8)
kuinka ihmeessä järjestätte "hoidon" tai hoitajan 1.-tai 2.-luokkalaiselle, jos koulupäivä on lyhyt esim 4-5h ja teidän työpäivänne on 8-9h? Kai tuon ikäisten jo kuuluisikin pärjätä yksin muutama tunti?
kaverinsa ja/tai isoveljen kanssa, yksinkin mahdollisesti. Ei halunnut enää mennä puistoon.
Ekaluokkalaisia niin paljon, että kaikki tokat ei mahtunut. MEillä tyttö sillai ihan reipas ja varmasti pärjää, ja eikä tässä tilanteessa nyt muuta vaihtoehtoa ole! Tai no joo, palstamammathan irtisanoutuvat työstään että lapsen ei tarvis olla yksin, mutta mä oon vaan tavallinen äiti niin pakko käydä töissä...
MIelellään olis se paikka otettu, mutta minkäs teet. Toivon että kaikki alkaa syksyllä sujua hienosti, vaikka yksin joutuu olla.
Oma tuleva tokaluokkalaiseni kertoi itse haluavansa tulla syksystä alkaen yksin kotiin. Uskon, että hän tulee pärjäämään ihan hyvin.
ei halunut enää ip-kerhoon. Pojan kukaan kaverikaan ei mene. Paikka olisi varmasti irronnut, mutta en minä väkisin lasta sinne laita. Pahimpia tulee varmaankin olemaan sellaiset päivät, jolloin koulu loppuu klo 12, mutta sellaisia ei toivottavasti tule kuin max yksi. Muuten olemme tässä suunnitelleet, että kavereiden vanhempien kanssa sopisimme vuoropäivistä, jolloin kaveriporukka menee kunkin luokse viettämään iltapäivää. Eli silloin ei tarvitsisi yksin olla. Luulen myös, että lapseni haluaakin olla välillä yksin kotosalla, joten ihan joka päivälle ei mitään ohjelmaa tarvitsisi järjestääkään.
meni koulun jälkeen nuokkarille (iltapäivät pikkukoululaisia varten), kirjastoon, silloin tällöin elokuviin, joskus ihan vaan yksin kotiin, toisinaan jäi kavereiden kanssa koulun pihalle.
Mulla loppui työt puol kolmen - puol neljän maissa (osa-aikatyö), joten ei mitään tuntikausien odotteluja. Ihan tykkäs kun sai itse päättää mitä milloinkin tekee. Ilmoitti toki mulle.
Tuleva 2-luokkalaiseni on kotona 9 ja 11-v sisarusten kanssa korkeintaan kaupassa käyntini ajan.
Naapurissa sen ikäinen oli päivät yksin viime kesänä.