Esimies/asiantuntijatehtävissä olevat; paljonko teette lomalla töitä?
Mies valittaa jos luen maileja, pomo valittaa jos en osallistu puhelinneuvotteluihin.....Teki niin tai näin niin edessä on kauhea kaaos kun töihin paluu edessä. Ulkomaalaiselle pomolle 4 viikon loma on järkytys; mies haluaa että perhe on yhdessä lomalla 4 viikkoa putkeen. Lomastressiä pukkaa :(
Kommentit (29)
Itse en vastaa asiakkaille tai muille. Ainoastaan lähin työkaverini voi laittaa viestiä, mikäli tulee jotain kysyttävää. Pomoni ei ota lomalla yhteyttä, mikä on todella hyvä asia.
En aio tehdä yhtään. Meillä on sijaisjärjestely, joka toivottavasti toimii..
En enää nykyään yhtään, alaiset ja sijaiset tekevät loman aikana työni. Ennen, pienemmissä esimiestehtävissä tein kyllä lomallakin töitä. Nykyään ylemmässä johtotehtävässä ollessa olen jakanut loma-aikani työt ja vastuut muille. Muuten ei jaksa. T. 19 vuotta esimiestehtävissä
Viime kesänä tein 3 10h työpäivää :)
Kollegat oli joustaneet omalla lomallaan ja lähtiessä sanoin pomolle päivämäärät jolloin olen reissussa, että muutoin voin joustaa ja tulihan se soitto.
Meilit katson kerran päivässä, forwardoin eteenpäin jos tarvitsee ja kollegoiden puheluihin vastaan kotinurkilla. Mulla on kiva työ ja kivat työkaverit, ei pilaa lomaa jos johonkin asiaan jotain joutuu kommentoimaan.
No, tänä vuonna ei ole yhtä paskamaista asiakasta ja projektia yhtä pahasti kesken kuin viime kesänä, luulisin että loma on lomaa kunhan parin viikon päästä alkaa.
Normaalisti työaikana myös iltaisin ja viikonloppuisin ja joululomalla ja muilla lomilla. Kesäloman yritän pyhittää itselleni ja perheelle, mutta kas kummaa heti ensimmäisen lomapäivän aamuna tuli töistä tekstiviesti, joka poiki useampia soittoja.
Nyt on lomaa takana kolme viikkoa ja alan vähitellen rentoutua. Tosin mietin myös sitä, että enää viikko lomaa jäljellä. Täytyy kohta katsoa meilit ja soittaa kollegalle.
Sano sille ulkomaalaiselle pomolle, että meillä Suomessa loma tarkoittaa lomaa.
27; kuinka monta tuntia viikossa teet keskimäärin töitä ? ( siis normaaliaikaan, ei lomalla) Odotetaanko teillä kaikilta töiden tekemistä lomilla?
Entinen pomo oli koko ajan lomalla tavoitettavissa 24/7, kävi konttorilla harva se päivä, oli kone auki chatin ja sähköpostin päässä mihin aikaan tahansa. Kaikki me alaiset hätistettiin se aina tiehensä kun tuli konttorille. Eihän tuollainen mitään lomaa ole, mutta minkä työnarkkari itselleen voi. :(
Työnantajani on ulkomaalainen firma, lomani on suomalainen 4 vko. En ole sen aikana tavoitettavissa edes hätätilanteissa, lähin kollega Tanskassa saa hoitaa mahdolliset ongelmat. Olen kertonut esimiehelle, että Suomessa loma on oikeasti loma ja jos hän haluaa minun tekevän töitä, maksaa hän palkan loma ajalta ja jokaisesta tehdystä tunnista tuplapalkan siihen päälle.