Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupan "pakkaustaso"

Vierailija
29.06.2011 |

Saako lapsi kiivetä siihen pakkaustasolle auttamaan ostosten pakkaamisessa kasseihin? Aamulehdessä yleisönosastossa eilen joku paheksui sitä, että lasten annetaan kiivetä siihen päätyyn ja nyt tänään parikin vanhempaa oli vastannut, ettei siinä voi olla mitään pahaa, että lapsi nousee siihen tasolle ja auttaa ostosten pakkaamisessa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat lapset voivat rikkoa tason tai jos useampi on yhtäaikaa. Ei ole suunniteltu monien kymmenien kilojen kuormalle noita tasoja, parikymmentä kiloa toki menee kun ostoksetkin voi sen painaa.

Vierailija
2/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakkaustaso, ei kiipeilyteline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein huvitti kun joku kauhisteli kuinka nykyvanhemmat eivät pidä lapsiaan kurissa kaupassa vaan lapset jopa nousevat sille pakkaustasolle. Aivan naurettava valittamisen aihe. Lapset tekevät kaupassa paljon pahemiakin asioita.

Monissa kaupoissa on erityisesti siihen tasolle nousminen kielletty (kieltomerkki), silloin en anna lasten siihen kiivetä. Muuten annan pienemmämmän kiivetä tasolle, koska se on ainoa keino pitää häntä jatkuvan valvonnan alla tavaroita pakatessa. Lapsi pysyy siinä myös tyytyväisenä, eikä huuda kuin hyeena tai juoksentele ympäriinsä. Isompi osaa seistä vieressä ilman vahtimistakin.

Vierailija
4/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai levittäytyykö ne kersat myös siihen tiskin TOISELLE pakkaustasolle sen toisella puolella omia ostoksiaan pakkaavan edellisen tai seuraavan asiakkaan tielle.

Lisäksi on sitten se, että monesti siinä tasolla keikkuvia kakaria katsellessa pelottaa ihan suunnattomasti - niin paljon, että oma toiminta huomattavasti häirintyy - että nyt se justiinsa putoaa siitä ja lyö päänsä lattiaan. On meinaan melkoista heiluntaa välillä.

Vierailija
5/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette varmaan huomanneet miten ne tasot on vinoon vääntyneet lähes joka kaupassa. miettikääpä miksi.eivät oikein ne ostokset enää pysy siinä. itse olen kieltänyt lapsiani ja perustellut kiellon, pienempi on rattaissa tai ostoskärryissä pakkaamisen ajan.

Vierailija
6/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää monta kertaa kun itse olet pakkaamassa tai omat ostokset on menemässä hihnalla ja jonkun kakara näplää MUN ostoksia, siitä tasolta kun ylettyy.

Miksei lapsi voi istua ja odottaa kärryissä?

Vierailija
7/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseäni ärsyttää myös, kun jonkun muksu siinä polvilleen istuu ja klähmii jokaisen tuotteen- myös ne, jotka eivät ole hänen perheensä ostoksia!

Vierailija
8/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vanhempi välillä esim. sanoo, että älä koske niihin, ne ovat tuon toisen ihmisen ostoksia, niin siitä vaan.

Mutta se taas on ikävää kun pakkaat omia ostoksia ja vieressä lapsi tarttuukin yhtäkkiä johonkin tavaraan, eikä päästä irti, vaikka pyytää.

Vierailija
9/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä tasoilla, mutta yksivuotiaasta saakka ovat hienosti pakanneet ostoksia kassiin sillä aikaa kun minä maksan

Vierailija
10/10 |
29.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei lapsi voi istua ja odottaa kärryissä?

Kumpikaan lapsistamme ei ole suostunut istumaan kärryissä jos häntä ei koko ajan pidetä siinä kiinni. Toinen kerran tippuikin kärryistä (onneksi vain ostosten päälle) kun olin valitsemassa tomaatteja. Joskus yritimme sitoa lapsia kiinni kärryihin vyöllä, mutta sitä muut ihmiset kommentoivat inhottavaan sävyyn.