mies meni liian pitkälle. Pakko erota. Miten toimin?
Olen aivan turta ja järkyttynyt. en osaa ajatella. Mitä mä käytännössä teen? En pysty laskea pärjätäänkö lasten kanssa taloudellisesti. Aivot ei toimi.
Kommentit (22)
Oletko mennyt koskaan itseesi - itsetutkiskelu saattaisi auttaa jatkon suunnittelussa.
Jos oletkin se pirttihirmu jokinorsu, jonka ei pidäkään mennä naimisiin, niin toimi sen mukaisesti: varasta mieheltäsi ensin kaikki mitä voit ja sitten kun olet kupannut ja imenyt hänet kuiviin, niin kuuntele seuraava levy:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=Dh6l1JShPFQ" alt="http://www.youtube.com/watch?v=Dh6l1JShPFQ">http://www.youtube.com/watch?v=Dh6l1JShPFQ</a>
Ap:lle: Kyllä sä pärjäät! Ei kusipäisen valehtelijan kanssa voi elää. Ja todellakin: varmistat joka ikisen mahdollisen pennosen itsellesi ja lspsillesi.
kaikesta mahdollisesta ja nyt luin keskustelun jonka käynyt jonkun chatissa tapaamansa naisen kanssa (minulle väitti etteivät ole enää tekemisissä, mutta se oli valhe). Keskustelu koski minua ja minun ja miehen suhdetta, lähinnä minua. Olen siis niin loukkaantunut, miten voi mieheni olla niin epäkunnioittava minua kohtaan. Olen kirjoituksesta päätellen ihan kamala. ja näitä salaisia ystäviä löytyy ilmeisesti enmmänkin.
pärjäät kyllä usko pois.Ota yhteys oikeusaputoimistoon ne auttaa.
ja hyvä, että sulla rohkeutta ja kanttia lähteä.
Ikävä kyllä, tommosia mielipuolisia miehiä lienee. itsekin yhden tuntenut, oli ihan psyko, huijas ja pimitti rahaa vaimolta, yritti pettää vaimoan kavereiden kanssa ja hautoi kaikkea kamalaa.
Paljon paremmin voit, kun jätät sen ukkos, ei rahalla tai toimeentulolla ole siinä suhteessa mitään merkitystä. Saat kuitenkin elareita ja erossa osasi yms. Hyvä lakimies/asianajaja ainakin must, tuommosen psykon kanssa ku erotaan...
ja käy lapset sääliksi. Mistä mä saan uskallusta ja voimia tarpeeksi? Minulla vuorotyö, miten ihmeessä selviän lasten kanssa kun ei turvaverkkoa.
Etköhän saa lapset päiväkotiin, joka auki myös öisin?
Voimia!!
Printtaat netistä avioerokaavakkeen. Molempien nimi paperiin tai vain sinunkin nimi riittää. Viet sen itse käräjäoikeuteen tiskille. Lasku tulee perässä.
Ilmoitus tulee postissa harkinta-ajasta.
Jos teillä on yhteinen talo, mieti haluatko jäädä siihen vai mitä talolle tapahtuu. Mies voi lunastaa sut ulos jos rahaa löytyy tai sitten vain torppa myyntiin. Jos et kestä asua miehen kanssa enää saman katon alla, sovi hänen kanssaa lainan maksuista ja muista taloon liittyvistä maksuista. Puolet niistä kuitenkin on sinun, olette yhteisvastuullisia niistä. Kaupungille vuokra-asuntohakemus vetämään, yleensä toimii nopeasti jos avioero ja pieniä lapsia.
Voit aina ostaa myöhemmin oman asunnon, vuokrakämppä vain alkuun niin pääset arjesta kiinni.
Varaa aika lastenvalvojalle jos lapsien näkeminen tuottaa pään vaivaa. He kertovat eri vaihtoehtoja, mutta eivät tyrkytä mitään. Esim. viikko/viikko, 3pv/4pv, joka toinen vkloppu. Tästä teidän pitää puhua kuitenkin ensin.
Aluksi kaikki näyttää tosi sekavalta, mutta asia kerrallaan eteenpäin. Perheneuvonta tms paikat auttavat myös. Ja ainahan (harkinta-ajan) voit muuttaa mieltäsi vaikka avioeropaperin laittaisitkin huomenna menemään.
Laitat lapset vuorohoitoon, tai sitten odotat vielä jonkun aikaa ja järjestelet elämääsi siihen malliin, että eroavat vasta sitten kun lapsesi eivät tarvitse hoitoa tai kun sinulla on turvaverkkoa.
Ei sinun tuollaisen asian takia tarvitse tehdä hätiköityä päätöstä, vaan järjestele asiat rauhallisesti pitemmällä ajalla.
Haluaako hän oikeasti erota, vai onko vain suuttumuksestaan tai kommunikoinnin puutteesta hommaillut näitä juttujaan?
Mä en eroaisi ikinä, jos suhteen voisi mitenkään korjata näin jälkikäteen ajatellen. Erosin vähän samoista syistä, mutta en koskaan enää pystynyt suhteeseen muiden kanssa ja kaipuu elää.
Suosittelisin vakavaa keskustelua ja pariterapiaa. Älä nyt heti mene eroamaan vaikka oletkin loukkaantunut ja hyvinkin syystä.
(((((Voimahalaus)))))
Aina, aina ilmestyy jostain joku valhe lisää. Yleensä joku nettideittityyppinen juttu. -ap
elämäntilanteesi vuoksi, jos et sitten ole kesälomalla juuri nyt. Muutama päiväkin riittää että saat käytännön asiat eteenpäin.
Jos ei ole turvaverkostoja, niin hyödynnä julkista sektoria, sieltä saat apua.
Koita jaksaa, usko tai älä, ero tulee olemaan jälkikäteen tarkasteltuna elämäsi paras päätös. Ei tuollaisessa tilanteessa kannata jatkaa.
Tsemppiä ap!!!
T. kerran psykopaatti- ja huijarimiehestä eronnut (tosin olin tuolloin lapseton)
saamaan äiti lapsineen vuokrakämpän,vaikka on omistusomakotitalo, miehen kanssa....tai siis saako siihen jotain avustusta...vai pitääkö talo myydä ensin????
Toivottavasti mun ei tartte ikinä enää erota. Erosin edellisestä miehestä 16 vuotta sitten ja jäin opiskelijana kahden lapsen kanssa keskenään. Mies ei ekan vuoden aikana ottanu lapsia kertaakaan luokseen, mutta mehän selvittiin kyllä. Rahallisestikin oli tiukkaa.
Nyt kaikki ok ja nykyinen liitto on todella hyvä :) Toivottavasti loppu elämän ajan.
Toivottelen onnea sinun elämääsi.
siirrä rahat yhteiseltä tililtä itsellesi!
saamaan äiti lapsineen vuokrakämpän,vaikka on omistusomakotitalo, miehen kanssa....tai siis saako siihen jotain avustusta...vai pitääkö talo myydä ensin????
Avustuhakemuksessa on perhesuhteita selventävän pykälän kohdalla ruutu, jonka perässä lukee jotakin sen suuntaista, että eron taustalla on välirikko. Tähän ruutuun rasti, ja asumistukea saa muistaakseni ainakin 3 kk. Myös sosiaalitoimistosta voidaan myöntää harkinnanvaraista avustusta esim. erotilanteen kohdalla, jos ja kun tilanne on tosi hankala ja on tarpeellista.
Ja vinkkinä: jos et tiedä mitä muuta tekisit, ota yhteys sosiaalitoimistoon ja pyydä apua. Kysy, onko mahdollista päästä ensikotiin lasten kanssa - siellä on ammattilaishenkilökuntaa, jotka osaavat auttaa eteenpäin. Muista kertoa, että tilanne on jatkunut vuosia tällaisena, ja että olet todella pihalla etkä tiedä mistä muualta saisit apua juuri nyt heti. Haluat päästä jaloillesi ja aloittaa elämän alusta lasten kanssa, mutta kaipaat siihen tukea.
ja hillitse itsesi.
Tee tarkat suunnitelmat, ennenkuin puhut miehelle mitään.
Voimia jatkoon ?
Jos haistaa sinun hakevan eroa, niin voi tehdä elämäsi hankalaksi. Hanki edes tieto kaikesta asioista ensin. Hätäkassa ja käteistä, lasten passit ym.
Oletko suurituloinen? Jos et, niin ota yhteyttä oikeusaputoimistoon. Saat edullista lakineuvontaa. Täysin varaton ei tarvitse olla. Seuraavaksi soitat lastenvalvojalle ja kyselet huoltajuudesta, tapaamisista jne kaikki ne kysymykset, joita sinulla on.
Ihan ensimmäiseksi ota yhteyttä johonkin terapeuttiin, psykologiin, psykiatriin tai vaikkapa seurakunnan diakoniin tai pappiin. Pääasia on että saat puhua asiasi ja tunteesi selviksi. jos asut isommassa keskuksessa niin ota yhteyttä esim seurakuntien perheasiainkeskukseen sieltä voi saada tietääkseni apua parisuhteen ongelmiin, vaikka olisi yksin selvittämässä päätään eropäätöksen suhteen.
Soita ystävälle/kaverille.
vaikka nyt tuntuu sumuiselta ja ahdistavalta, niin asiat muuttuvat paremmiksi. Varaudu kuitenkin siihen, että ero aiheuttaa häpeää, ahdistusta ja surua. jos käyt kaikki tunteet lävitse, niin sinusta tulee lopulta paljon onnellisempi ihminen kuin mitä nyt, kun olet ollut petollisen ihmisen kanssa.
kaikkea hyvää sinulle!
ja hillitse itsesi.
Tee tarkat suunnitelmat, ennenkuin puhut miehelle mitään.
Voimia jatkoon ?
Oletko mennyt koskaan itseesi - itsetutkiskelu saattaisi auttaa jatkon suunnittelussa.
Jos oletkin se pirttihirmu jokinorsu, jonka ei pidäkään mennä naimisiin, niin toimi sen mukaisesti: varasta mieheltäsi ensin kaikki mitä voit ja sitten kun olet kupannut ja imenyt hänet kuiviin, niin kuuntele seuraava levy: