Tytölle ekat rintsikat
suosittele, millaiset on hyvät? En muista ollenkaan millaisia itse pidin aluksi ja kai ne on 20 vuodessa kehittyneetkin :) Ei toppiehdotuksia, niitä on jo.
Kommentit (51)
Mulla alkoi murrosikä jo 10vuotiaana ja rintsikat ostin saman ikäsenä ku kasvo niin nopeesti mut kullakin ne kasvaa ja jos ei niin kannattaa mennä lääkärille
Monista tavallisista ketjuliikkeistä löytyy pieniäkin kokoja 65AA ja 65A, 70AA, joistakin myös 65B. Esimerkiksi Lindex, Seppälä, KappAhl. Näitä pieniä kokoja käyttää monet muutkin kuin teini-ikäiset, pienikokoiset ja hoikat aikuiset naiset jotka tarvitsevat pienen koon. Toivottavasti pieniä kokoja on jatkossakin saatavilla tavallisissa kaupoissa eikä vain erikoisliikkeissä.
Aina kannattaa mitata ympärys rinnan alta ja etsiä sopivaa kokoa ympärysmitan perusteella, ei pelkän kupin kirjaimen perusteella. Kupin kirjain merkkaa vain rinnan ympärysmitan ja rinnan alta mitatun ympärysmitan erotusta, eli sama kuppikoko isommalla ympärysmitalla on tilavuudeltaan paljon suurempi.
- Eri malleja kannattaa sovitella ja huomioida myös eri materiaalit. Eri valmistajien liivit voivat olla keskenään erilaisia istuvuudeltaan ja mitoitukseltaan, vaikka olisi sama kokomerkintä eli kannattaa sovittaa.
- Pieniä ympärysmittoja 60 ja 65 on vaikeampi löytää, mutta monissa nuorille suunnatuissa mallistoissa on saatavilla ainakin mittaa 65, joissakin myös 60. Esimerkiksi Lindex, Seppälä (Link-mallisto), KappAhl, Calvin Klein, NewLook (teens, saatavilla netistä - ei myymälää Suomessa). H&M ei myy ympärsmittaa 65, pienin saatavilla oleva koko on 70A.
- Pieniä kokoja on tarjolla soft mallia ilman kaaritukia, t-paitarintaliivejä joissa kaarituet ja balconette mallia ainakin. Myös toppeja löytyy ja toppeja jotka rinnan kohdalta kevyesti topattuja, jolloin niistä ei näy nännit vaaleassa ja ohuessa paidassa läpi. Lindex ja Seppälä myyvät tavallisten mustien ja valkoisten liivien lisäksi värikkäitä liivejä, neon-värejä, pastellisävyjä, kuvioita, kimalteita ja printtejä. Prismassa oli myös 65A kokoa Finnwearin värikkäitä liivejä.
Kappahlista saa kivoja puuvilla toppi-rintsikoita. On eri malleja ja värejä. Meillä 14 v. Tykkää pitää niitä. Naisten s on hyvä koko tuon ikäiselle.
Stockmannin lastenosastolta saa myös pieniä rintaliiivejä, muotoonprässättyjä t-paitaliivejä, balconetteliivejä jne. Rintaliivejä on kokoja 65AA ja 65A, merkki Sanetta.
H&M, KappAhl, Lindex, Seppälä yms myyvät myös kaarituettomia toppiliivejä, senttikokoja löytyy lasten- ja nuortenosastolta.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2011 klo 23:07"]että ruotsalainen naistentautien klinikan proffa on varmaan joku pedofiili, kun puuttuu rintaliivien käyttöön, joopa joo.
No, ei se tunnu olevan ainoa, joka on samaa mieltä:
"Voivatko liivit olla terveysuhka?
Sidney Ross Singerin ja Soma Grismaijerin tutkimuksessa löydettiin yhteys rintaliivien ja rintasyövän väliltä. Tutkimuksessa havaittiin muun muassa 113-kertaisesti kohonnut rintasyöpäriski niillä naisilla, jotka käyttävät liivejä 24 tuntia päivässä verrattuina naisiin, jotka käyttivät liivejä alle 12 tuntia.
Tutkijoiden mukaan rintaliivit aiheuttavat rintaan painetta, joka estää lymfanesteiden kierron aiheuttaen näin myrkkyjen ja muun kuona-aineen jäämisen rintaan. Liian pienet liivit eivät ainakaan auta asiaa, joten muista hankkia oikean kokoiset alusvaatteet! Monet naiset käyttävät tietämättään vääränkokoisia rintaliivejä.
Ilman ne roikkuvat?
Moni nainen käyttää rintaliivejä, koska tuntee tarvitsevansa tukea. Tohtori Susan M. Love paljastaa kirjassaan Dr. Susan Love's Breast Book, Tohtori Susan Loven rintakirja, ettei liivien käytölle ole mitään lääketieteellistä syytä. Rinnat eivät siis ala tavoitella polvia, jos liiveistä luovutaan. Erään tutkimuksen mukaan liivit jopa lisäävät roikkumisen riskiä, sillä rinnoista löytyvät sidekudokset löystyvät, kun niitä ei tarvita - liivithän hoitavat niiden tehtävän.
Myös huonosti istuvat liivit voivat muuttaa rinnan muotoa, jos niitä käytetään vuosikausia. Ei myöskään tule unohtaa normaalia, iän mukanaan tuomaa roikkumista: aikuisen rintojen ei kuulukaan nöpöttää terhakkaasti pystyssä, vaikka media voi toisinaan näin väittää. Painovoima alkaa vaikuttaa - ennemmin tai myöhemmin.
– Yleinen harhaluulo on, että rintaliivit vahvistaisivat rintoja ja estäisivät niitä roikkumasta. Rinnat roikkuvat, koska suuri osa niistä on rasvakudosta. Mitkään liivit eivät muuta sitä, tohtori Love sanoo."
http://www.mtv3.fi/helmi/kauneus/artikkeli.shtml/2010/05/1029779/miksi-kayttaisin-rintaliiveja
En minä ainakaan aio ostaa tyttärilleni mitään kolmiolappuja kummempaa kovin aikaisin, mikäli tää pitäiskin paikkansa.
t.määvaan
[/quote] no ei kai ne rintsikat niin kauheeta oo...kohta varmaan vaatteetkin on terveys riski ; )
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät suurenna rintoja, vaan tukevat niitä ja estävät nänníen näkymisen.
Ja tuo #ruotsalaisproffan" juttu on jonkun pedofiilin kirjoittama, joten ei kannata uskoa. Kyllä tytöt itse tietävät, milloin haluavat ekat rintsikat ja millaiset.
Juuri näin oon ite teini ja muutenhan voisin käyttää toppeja, mutta kun todella monissa paidoissa nännit näkyy läpi pakosta niin tartteen oikeesti topatut liivit. Jotkut väittävät että mun ikäiset käyttävät topattuja rintsikoita vaan, että rinnat näyttäisivät suuremmille, mutta niitä oikeasti tarttee nuoretkin
T: 13 v tyttö
Muistan kun jo ihan nuorena nännit oli tosi arat vaikkei vielä tissit olleet kasvaneetkaan eli joku tukeva toppi jo ihan nuorille hyvä jos samaa vaivaa. Mielellään kevyesti topattu niin mukavampi eikä näy kehittyminen ulkopuolisille. Ihmettelen jos alle 70 ympärykselle ei myydä. Itse olen 100kg ja käytän 75 ympärystä.