Neuvoksi annettiin: Lakatkaa yrittämästä sitä vauvaa niin sitten se sieltä tulee!
Ai niinku miten pitää lakata yrittämästä? Ei tajuu!!!!
Kommentit (26)
sekä miettimästä ruokavalioita, pikkujoulujen viinin juontia yms..
Maailman PASKIN neuvo silloin kun se vauva on kaikki, mitä mielessä pyörii ja tylsintä siinä on se, et SE TOIMII!!!
Nimim. kokemusta on
nim. itse monta kertaa saanut saman neuvon
Jos hedelmällisyydessänne on jotakin vikaa, tuo on vittumaisin ja inhottavin asia, jota ihmiset jostakin syystä eivät osaa olla hokematta. Putket eivät sillä aukea, eivätkä siittiöt ilmesty tyhjästä, että niiden omistaja on ajattelematta vauvoja.
" ME yritettiin lasta 5 vuotta, käytiin hoidoissa, eik ämitään tapahtunut. No sitten mä päätin että olkoon, ja yllätys yllätys, 2 kk:n päästä olin raskaana."
Tiedän tapauksia itsekin.
alkoi polttaa tupakkaa jne, ja kas, heti tuli raskaaksi.
Itse aikanaan lapsettomuudesta vuosia kärsineenä tiedän, että miten tuo kommentti voi satuttaa. Kun on joutunut ramppaamaan monissa kivuliaissa kokeissa, toimenpiteissä jne ja toivoo lasta, ei se sieltä " ilmesty" vaikka kuinka lakkaisit lasta ajattelemasta, jos se edes olisi jotenkin mahdollista.
Lapsettomuus on useimmiten ihan biologisista syistä johtuvaa, joten näillä hyvää tarkoittavilla neuvoilla voi loukata ihmisiä, jotka joutuvat tekemään jo nyt kaikkensa, ollakseen ajattelematta lasta joka ainut sekunti.
Minulle ehdoteltiin myös kaikenlaisia " nosta jalat ylös yhdynnän jälkeen" ja " älä ajattele asiaa, niin tulet raskaaksi" -juttuja...Ehkä nämä toimii ihmisillä, joilla ei ole biologista syytä lapsettomuuteen, mutta en itse menisi moisia ehdottelemaan, jos en tiedä, mistä on kysymys.
Eikä muutenkaan jaella mitään neuvoja. Mutta silloin jos mitään vikaa ei ole, niin asiasta stressamisen lopettaminen voi auttaa. Tällä mun kaverilla oli yksi keskenmeno takana joten tiedossa oli että raskaaksi tuleminen on mahdollista.
voi tietenkin olla kyse siitä että relaaminen asian suhteen on vaikuttanut positiivisesti, tai sitten on kyseessä vaan sattuma. Jos hedelmällisyys on jostain syystä alentunut, niin raskaaksitulo saattaa kestää, ja sitten yhtenä päivänä se vaan tapahtuu.
Jos oikein muistan, niin jos ei ole vuoden yrittämisen jälkeen tullut raskaaksi, niin todennäköisyys alkaa jo laskea, ja jos kuluu kolme vuotta niin sitten se todennäköisyys luomuraskauteen laskee jo hyvin merkittävästi.
Vakavastakin aiheesta voi vitsailla. Noh, olen ennenkin kuullut, että minulla on vähän kummallinen huumorintaju. ;-)
13.
Söin clomeja ja mittailin kuumeita, eikä mitään raskauden alkuakaan. Lopetin clomit ja mittailut ja sitten kun sain ajan laparoskopiaan, huomasinkin olevani raskaana. Serkkuni alkoi odottaa heti, kun oli saanut adoptiovauvan. Jos ei mitään ihme vikaa ole, niin vika voi silloin tosiaan olla korvien välissä ja liiassa yrittämisessä. Fiilispohjalta vain rakastelemaan, niin VOI tärpätä.
Esim. meillä kaksi ekaa lasta on koeputkihedelmöityksellä... Yritettiin ja yritettiin, syytä ei löytynyt mutta ei vain normaalisti tärpännyt...
No kakkosen jälkeen ei taaskaan käytetty ehkäisyä, mutta toisaalta en kovasti toivonutkaan tärppiä koska oli raskasta. Sit meni muutama vuosi ja alettiin jo yrittääkin ja laskin päiviä ja tarkkailin ovislimoja... Ei tärpännyt, vaikka ovulaatiokin oli ja ajoitimme kaikki oikein.
Sitten tässä keväällä tuli sellainen tunne, että nyt saa riittää! Kalentereita en seurannut enää, viiniä join kuten tavallista jne. Sitten just siinä kuussa kun tärppäs niin oli esikoisen kanssa sairaalakeikka enkä ollut edes kotona juuri ovulaation aikoihin... Kerran harrastimme seksiä joskus kierron alkupuolella, sitten ei viikkoihin mitään. Kun tuli kummallisia oireita, en uskonut, että olisi raskaudesta johtuvaa! En millään, koska oli ollut niin hiljaista makkarin puolella, ja lisäksi se ainut kerta oli niin alussa kiertoa etten voinut uskoa että siitä tulisi vauva... Kun minulla on vielä pitkä kiertokin eli jotain 30-35 luokkaa.
Mutta niin vain olin raskaana! Ja testasin tosi myöhässä, vasta rv. 7 koska en voinut asiaa uskoa ja viimeiseen saakka luulin oireiden johtuvan muusta. Huh huh. IHmeellistä on tämä elämä!!
t. vauva tulossa lopputalvesta.
sillä tavoin me ei oltais ikinä saatu lasta.
2 vuotta tuloksetonta yritystä. Luovutettiin. Alettiin vaan elää muuten. Hankittiin jo adoptiotietoa ja kas! Paksuna!
:-)) Heh joo ei ole salaista suhdetta vaikka joskus itsekin asiaa mietin, että oonkohan mä unissani käynyt jossain vieraissa:DD. Mutta kai se vain on niin, että miehen simpat ovat sitten toden totta eläneet sen viikon (tai ylikin) odottamassa sitä ovista. Onhan tuollaisista usein lukenutkin, mutten olisi uskonut omalle kohdalleni. Ja että ukolla on noin sitkeät veijarit:-).
20
Ei vain, olen vaan niin monta kertaa kuullut näitä juttuja siitä kuinka adoptioperheeseen on tullut yllätysraskaus. Ilmeisesi näissä jutuissa on jotain perää, mutta minua ärsyttää joskus se kun näitä tarinoita kerrotaan kannustavina juttuina tyyliin " niin teillekin varmaan käy!" Kuitenkin lapsettomuuden syyt ovat niin yksilöllisiä ja monimutkaisia.
Eli molempia raskauksia " yritettiin" yli vuosi ei yrittämällä, eli en laskenut kiertopäiviä ja elin ihan normaalisti (viiniä ja saunakaljaa otin jne.)
Sitten kun kyllästyin odottamaan niin hain ovistikut apteekista ja tähdättiin yhdyntöjä oviksen aikoihin.
Eka raskaus tärppäsi ensimmäisestä tikutuskierrosta ja toinen toisesta tikutuskierrosta. Eli meillä se rakastelun suunnittelu ainakin kannatti!
Niin se, että lopettaa asiasta stressamisen, voi auttaa. Jos elimistö on stressitilassa, nainen ei tule raskaaksi niin helposti. Ei tietenkään toimi kaikilla ja joku tulee hirveässä stressissäkin raskaaksi. Mutta monelle on ollut apua.
Ymmärrän pointin, joskus psyyke vaikuttaa niin kovasti että liika stressi raskaaksitulosta itseasiassa hankaloittaa sitä. Mielestäni kuitenkin vauvaa yrittäessä olisi parempi tietää faktat hedelmöittymisestä; ei ole mikään ihme olla vaikka kaksi vuotta ilman ehkäisyä, satunnaisesti seksiä harrastaen ja tulematta raskaaksi jos ei asioista tiedä mitään. Vaikka siihen ehkäisynä EI SAAkaan luottaa, niin käytännössä kuukaudessa on kuitenkuin vain yksi päivä milloin voi tulla raskaaksi ja yli 20 muuta jolloin ei tule.
nussitte vaan ku tekee mieli ja sillee..