Kummin velvollisuuksista, mitä tekisitte?
Meillä on ilmiriita kummilapsen äidin kanssa, koska hänestä en vietä tarpeeksi aikaa kummilapsen kanssa. Kummiksi pyytäessä hän sanoi että toivoo lapselle aikaa ja aikuista ystävää. Sopi minulle.
Nyt tilanne on kuitenkin muuttunut niin, että meillä on vauva, joka on todella huono nukkumaan ja vatsavaivainen. En kertakaikkiaan jaksa mitään muutenkaan tehdä, saati olla vauvan JA leikki-ikäisen täystuhon kanssa. Kummilapsen äiti on järkkymätön mielipiteessään, olen luvannut niin olen luvannut. Hän ei armoa tunne eikä tilanteeseen ole poikkeusta. Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Tekisi mieli sanoa, että irtisanouden kummeudesta ja kehoittaa valitsemaan tilalleni paremman kummin. Syyttelyt alkavat viedä jo tosissaan vähiä voimavarojani.
Kommentit (26)
Nämä ovat sitä ihmistyyppiä, että mitä nopeammin välit etääntyvät, sitä parempi. Ja jos katkeavat, niin ei huonosti käy silloinkaan.
En ole kummilastani nähnyt kuin kastella.
Äiti on hullu. Tässä vaiheessa riittää pieni lahjapaketti kerran vuodessa. kummin velvollisuudet oikeastaan alkavat vasta murrosiässä, kun pitää hengellisestä kasvatuksesta huolehtia.
En suostunut kummiksi eikä ole mitään ongelmia.
5/5 varsin hyvä.