Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla isätön lapsi? Suomessa syntyy 5000 lasta joita kukaan ei tunnusta

Vierailija
27.06.2011 |

kautta äiti ei halua selvittää.Tiedän yhden lääkärin joka muhinoi varatun perheen isän kanssa ja sai tytön joka täyttää vuosia syksyllä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rasittaa nuo ihmeen veronmaksajien valitukset. Niistä lapsista voi kasvaa presidenttejä tai mitä vaan ja maksavat itse aikanaan veronsa. Meillä on hyvä ja reilu systeemi Suomessa, missä heikkoa autetaan ja monesti heikot pääsevät takaisin jaloilleen ja voivat taas itse maksaa veroja. Muuta Amerikkaan missä et pääse edes lääkäriin ilman vakuutusta (paitsi ilmaisklinikalle - ne onkin kivoja paikkoja :)) ja ole siellä iloinen. Sitten vaat lasket sen varaan ettei itselle koskaan käy huonosti. Eiköhän valtion varoja käytetä suomessa vähän tyhmempiinkin asioihin kuin elatustukeen. Voi ihmisen pyhä yksinkertaisuus ja mustavalkoisuus!

Vierailija
42/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jonkinsortin uraohjus ja heräsin lapsentekoon turhan myöhään. Parisuhteet menivät pieleen yksi toisensa jälkeen, mulla oli aika tiukat vaatimukset miehelle. Päätin sit, että teen lapsen yksin ja niin minä tein. Lapsen isä on satunnainen baarituttavuus, jolta en ole vaatinut enkä tule koskaan vaatimaankaan mitään. En itse asiassa edes tiedä, oliko tyyppi varattu silloin tai missä menee nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä suomessa jää isättömäksi äidin vastustuksesta johtuen isättömäksi kaksi lasta.

-> Lasten oikeuksien tuki ry (www.lotry.fi)

Itse tiedän ainakin tällaisen lähteen...

ei oma lapsensa kiinnosta?

Veikkaan että enemmistö isättömistä on just näitä renttuja joita ei omat lapset vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
44/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia yksin hoidoilla.

Vierailija
45/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tapaavat jonkun, josta pitävät todella paljon ja sitten jotain kautta paljastuukin, että ovat lähisukua?

Älkääkä sanoko, että olen katsonut liikaa saippuasarjoja. En ole...

Olen ollut "rakastunut" serkkupuoleeni.

Okei, tuollainen suhdehan ei olisi mitenkään laiton käsittääkseni, mutta ajatus oli aika hirveä...

Kiva, ettei kenellekään kerrottu, ettei kaikilla "sedillä ja tädeillä" olekaan sama isä. No, en kyllä olisi varmaan tuota tajunnut, vaikka tietoinen olisin ollutkin. Ei sitä kuitenkaan mitään sukututkimusta tullut tehtyä poikaystäville, että ei se kai nyt kenenkään vika ollut. Hyvä, että selvisi kuitenkin ennenkuin mitään tapahtui.

Suomi on kuitenkin melko pieni maa...

Vierailija
46/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestyä exäänsä tässä asiassa, jos tietää että hän on saanut lapsen vähän sen jälkeen kun suhteemme on loppunut?

Hän ei sano tietenkään että minä olen isä, mutta minulla on epäilykseni ja tunnen kyllä velvollisuutta selvittää asianlaidan?

Ihan vain lapsen edun kannalta, jos nyt satunkin olemaan oikea lapsen isä?

Puheväleissä olen exäni kanssa, en viitsisi kuitenkaan häiriköidä liikaa, jos olenkin väärässä?

Harmittaa vain, jos lapsi ei saa tietää kuka on hänen oikea isänsä :(

Vierailija
47/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v on papereissa isätön ja olen vastustanut isyyden selvittämistä aikoinaan. Tyttö on tavannut isäänsä syntymästään lähtien n. kerran viikossa, joskus useammin, joskus harvemmin. Ei siis käytännössä ole isätön, vaikka papereissa niin lukeekin.

Tyttö sai alkunsa yhden yön jutusta, eikä isä ole tunnustanut lastaan koska ei ole siihen valmis syystä tai toisesta. En näe mitään syytä pakottaa/painostaa miestä isyyden tunnustukseen, koska olemme hyvissä väleissä ja tyttö ja isä tapaavat säännöllisesti. Sosiaalisesti mies on tunnustanut isyytensä, esim kaksi hänen ystäväänsä ovat lapsen kummeina.

Mies on maksanut elareita ja omasta ehdotuksestaan jopa mahdollisti minun hoitovapaalle jäännin. Kela ei ole siis maksanut penniäkään elatusapua.

Vierailija
48/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestyä exäänsä tässä asiassa, jos tietää että hän on saanut lapsen vähän sen jälkeen kun suhteemme on loppunut?

Hän ei sano tietenkään että minä olen isä, mutta minulla on epäilykseni ja tunnen kyllä velvollisuutta selvittää asianlaidan?

Ihan vain lapsen edun kannalta, jos nyt satunkin olemaan oikea lapsen isä?

Puheväleissä olen exäni kanssa, en viitsisi kuitenkaan häiriköidä liikaa, jos olenkin väärässä?

Harmittaa vain, jos lapsi ei saa tietää kuka on hänen oikea isänsä :(

joka antaa mahdollisuuden selvittää oletko isä, vaikka äiti sitä vastustaisikin. Ota yhteyttä paikkakuntasi lastenvalvojaan ja kysy miten menetellään. Aikaa tämän selvittämiseen on 2v.

Vierailija
49/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai alkunsa parisuhteessa ja oli suunniteltu ja odotettu. Raskausaikana selvisi, että lapsen isä on vaikeasti alkoholisoitunut, aggressiivinen ja muutenkin moniongelmainen. Tilanne tuli minulle yllätyksenä, meidän seurusteluaikana miehellä oli ns. hyvä kausi. Mies onnistui salamaan minulta lääkityksensä ja miehen lähipiiri miehen sairauden ja ongelmat.

Nyt lapsi on 10 vuotias ja nähnyt isäänsä viimeksi kaksi vuotta sitten. Miehellä ollut siis kaksi vuotta kestänyt putki päällä (on ihan deekiksellä). Lapsi tutustui isäänsä 6 vuotiaana ja ehti tavata häntä kahden vuoden ajan kunnes isällä taas hirtti kiinni.

Tilanne on vaikea meille kaikille mutta olen edelleen sitä mieltä että tein oikean ratkaisun kun kielsin isyyden selvittäsen.

Vierailija
50/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen lapsen äiti ja rakastavan miehen aviovaimo. En osaa kuvitella, että minulla olisi isätön lapsi. Silti, elämä olisi voinut mennä ihan toisinkin, olisin voinut ajautua suhteeseen väärään miehen kanssa jne.

Kyllä elämä on usein onnenkauppaa, emmekä aina voi ennustaa tulevaa. Antakaa paljon rakkautta isättömille lapsillenne (kuten varmaan teettekin) ja olkaa heistä onnellisia (kuten varmaan olettekin). Ja muut lopettakaa verohurskastelu ja muu ihmettely.

Vierailija
51/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykysin tuntuu olevan tapana tehdä lapset ensin, vahinkojahan ne kaikki on... ja sitten naimisiin

Vierailija
52/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä miehesi kanssa. Vain täysi saasta ei tunnusta omaa lastaan :(

Sairas ihminen joka tekee näin!!Psykopaatit onkin älykkäitä mutta tunnekylmiä,mieheni käyttää sanaa saastainen!

Miehellä EI OLE OIKEUTTA olla tunnustamatta lasta jos äiti vaatii isyyden selvittämisen!! MUTTA naiselle on oikeus estää isän selvittäminen...

Joten isättömät lapset ovat isättömiä vain ja ainoastaan naisten takia.

miten nainen voi pakottaa miehen tunnustamaan lapsensa? jos mies ei vaan tunnusta tai edes asu samalla paikkakunnalla/samassa maassa, kuinka se on naisen syy että mies ei tunnusta vaikka olisi kuinka velvollisuus ja pakko?

Vierailija
53/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei vaan tunnusta tai edes asu samalla paikkakunnalla/samassa maassa, kuinka se on naisen syy että mies ei tunnusta vaikka olisi kuinka velvollisuus ja pakko?

Suomesta ainakin vaikka poliisit hakee DNA-testiin äidin ilmoittamat isäehdokkaat.

Vierailija
54/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies ei vaan tunnusta tai edes asu samalla paikkakunnalla/samassa maassa, kuinka se on naisen syy että mies ei tunnusta vaikka olisi kuinka velvollisuus ja pakko?

Suomesta ainakin vaikka poliisit hakee DNA-testiin äidin ilmoittamat isäehdokkaat.

Kuten exä haettiin.

Päätti seitsemän vuoden suhteen lähtemällä toisen naisen mukana toiselle paikkakunnalle ja jättämällä minut yksin viimeisilläni raskaana (oli täysin suunniteltu lapsi).

Poliisi haki lopulta exän työpaikaltaan verikokeeseen...

Vierailija
55/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parinkymmenen vuoden takaa, sai lapsen niin että ei kertonut lapsesta isälle ollenkaan, eikä kertonut kenellekään lapsen isän henkilöllisyyttä tai mitään, ja sanoi sillon kun lapsi oli muutaman vuoden vanha, että ei aio kertoa lapsellekaan mitään isästään. En tiedä miten kävi kun en ole tavannut heitä enää vuosiin, ihmetellyt olen vain itsekseni että miten voi tehdä noin.

Vierailija
56/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä miehesi kanssa. Vain täysi saasta ei tunnusta omaa lastaan :(

Sairas ihminen joka tekee näin!!Psykopaatit onkin älykkäitä mutta tunnekylmiä,mieheni käyttää sanaa saastainen!

Miehellä EI OLE OIKEUTTA olla tunnustamatta lasta jos äiti vaatii isyyden selvittämisen!! MUTTA naiselle on oikeus estää isän selvittäminen...

Joten isättömät lapset ovat isättömiä vain ja ainoastaan naisten takia.

tunnustaa lapsen. Ja silloin lastenvalvoja ryhtyy toimeen isyyden selvittämiseksi, vaikka äiti vastustaisikin. Lapsen oikeus isään menee äidin oikeuksien yli. Eli ei ne naisen oikeudet ihan niin suuret ole kuin luulet, aika paljon se isäkin voi tehdä, jos haluaa.

Vierailija
57/62 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse "isätön". Muille ihmisille aina ollut iso ongelma, itselle ei.

Biologinen mt-ongelmainen ja pedofiliaan taipuvainen isäni ei koskaan suostunut tunnustamaan, eikä sitä myöten isyystestiinkään, vaikka äitini sitä vaati. Elatusmaksut valtiolta. Tavannut olen ja tiedän hänet, mutta muutamien kokemusten perusteella olisin mielummin ollut tapaamatta.

Vierailija
58/62 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😴

Vierailija
59/62 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nää liity somalien yh tukijuttuihin. 10 lasta ja tukia tuhansia enemmän kun leikittää. Näitä leikkejä.

nainen on yh mut muksui vaan tulee.

Vierailija
60/62 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan yh tuen voi lakkauttaa.

Izzlamin ihmemaista tulleet suurin osa yh

koska me tienataan tällä.

hahah