Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LTO:t, miksi minulla on aina sellainen tunne, että päiväkodin hoitajat kaunistelevat totuutta?

Vierailija
31.10.2005 |

Kun kysyn, kuinka päivä on mennyt? Aina vastaus on " ihan hyvin" ja jotain ehkä ylimääräistä posketkipeänä-tarinaa.

Eivätkö tiedä, kuinka lapseni päivä on mennyt, eivätkö he muista vai onko mennyt ihan päin helvettiä kaikki, eivätkä vain halua vanhemmille sitä kertoa???

Arvostaisin niin paljon enemmän sitä, että sanotaan suoraan. Kyllä minä 4 vuotta kotiäitinä ollut tiedän, että ei lasten kanssa jokainen päivä ole suurta juhlaa vaan...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullistavaa olisi tapahtunut!

Vierailija
2/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai näin ainakin luulen. Ensimmäiset pari kuukautta lapsi söi ja nukkui kuin unelma. Tykkäsi toisten kanssa touhuta ja kikatteli vaan päivät pitkät. Sittemmin on tullut huonojakin päiviä: roikkumista hoitajassa, nukkumattomuutta jne. Enimmäkseen kuitenkin ihan hyviä juttuja.

Mä veikkaan, että aluksi pph halusi rohkaista meitä vanhempia ja kertoi vaan iloisia. Nykyään rehellinen. Ainakin luulisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on 20 lasta ryhmässä ja nähnyt lapsia vain muutaman päivän, ei luonnollisesti voi muistaa miten kenelläkin on mennyt. Itse yritän välttää " ihan hyvin on mennyt" -sanontaa ja jos tunnen lapset hyvin, koitan aina sanoa jonkun yhden kivan asian päivästä tai sitten tietysti jos on ollut huono päivä, niin rehellisesti kerron siitä.

Vierailija
4/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että suurin osa vanhemmista toivoisi myös ihan vaan rehellistä kommenttia.

Jos ei muista tai tiedä kuinka päivä on mennyt, ei tarvitse alkaa keksimään mitään. Arvostan suoraa puhetta ja rehellisyyttä. Myöskin " ai kun nuo teidän lapset on niiiiiiiin ihania" -kommentit on ällöjä. Jotenkin läpinäkyviä.

Mutta, teette raskasta ja hyvää työtä, kiitos teille siitä!

Vierailija
5/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen hakemaan lapsia hoitaja kaivaa lapun taskusta ja tarkistaa sieltä aina tiedot siitä, että sanoo oikein kunkin lapsen kohdalla miten on syöty jne. Jos joku vain purrut tai lapseni on töninyt muita, siitä kyllä meillä sanotaan heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme