Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masennuksesta--->valoon?

Vierailija
27.06.2011 |

Kauan kestänyt? Itse sairastanut 3v vakavaa masennusta ja yksi psykoosi. Nyt tänäin taas oli lääkäri ja lääkkeitä vaihdettiin ja kokeillaan uusia. Ongelmana väsyminen,motivaation puute ja jaksamattomuus. Mikään ei oikein jaksa kiinnostaa enään. =(

Ryhmäterapiaan pääsen 6kk mutta en saanut kela hakemusta edes yksilöterapiaan. Olen pettynyt. =(

MInulla ongelmat nimenomaan ihmissuhteissa ja myös sitten etsin koko ajan itseäni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kestänyt? Itse sairastanut 3v vakavaa masennusta ja yksi psykoosi. Nyt tänäin taas oli lääkäri ja lääkkeitä vaihdettiin ja kokeillaan uusia. Ongelmana väsyminen,motivaation puute ja jaksamattomuus. Mikään ei oikein jaksa kiinnostaa enään. =( Ryhmäterapiaan pääsen 6kk mutta en saanut kela hakemusta edes yksilöterapiaan. Olen pettynyt. =( MInulla ongelmat nimenomaan ihmissuhteissa ja myös sitten etsin koko ajan itseäni.

Yleensä se yksilöterapia on mieluisampi, ainakin minulle oli. :)

Minultakin Kela hylkäsi terapian, mutta Valviralta sen sain. Kävi 2 vuotta yksilöterapiassa, 2x viikossa. Sitä ennen olin käynyt noin vuoden verran psyk.polilla.

Lääkkeitä käytin viitisen vuotta. Nyt olen ilman.

Vierailija
2/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on seitsemättä vuotta masennusdiagnoosi, mutten ole enää yhtä masentunut kuin alussa, eli diagnoosini olisi ehkä nyt keskivaikea eikä vaikea, jolloin en edes puhunut kellekään mitään. Terapiassa olen ollut koko ajan, en samalla terapeutilla kylläkään ja minäkin uskon, että yksilöterapiasta olisi enemmän hyötyä lääkkeiden lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on seitsemättä vuotta masennusdiagnoosi, mutten ole enää yhtä masentunut kuin alussa, eli diagnoosini olisi ehkä nyt keskivaikea eikä vaikea, jolloin en edes puhunut kellekään mitään. Terapiassa olen ollut koko ajan, en samalla terapeutilla kylläkään ja minäkin uskon, että yksilöterapiasta olisi enemmän hyötyä lääkkeiden lisäksi.

ja neljä vuotta kestänyt väsymykseni poistui kun aloitin tyroksiinin lievään kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Vierailija
4/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksynä ja oli ihan ok. =(

NYtkin töiden jälkeen tulin sohvalle nukkumaan ja silmät ei meinaa pysyä auki..

Olen psyk.polilla ollut hoidossa alkuvuodesta asti. Lääkäri oli sitä mieltä että kokeillaan ensin ryhmäterapiaa ja sen jälkeen sitten mietitään yksilöterapiaa. Ei ole kuulemma resursseja heillä muuhun. Niin ja sen kela-korvauslapun kirjoittaminenhan on vaikeaa? =) Muuten ihan ok lääkäri, varmaan itse joku asperger tai vastaava.

Harmittaa vaan kun ei pääse yksilöterapiaan. En tiedä miten kohta on varaakaan jos ei töissä voi käydä. Työnantajakin painostaa tekemään työt hyvin. Kun menin sairasloman jälkeen töihin niin 1kk ja saan sähköpostiin painostusviestin. Tosi motivoivaa kun koko ajan teen parhaani..

Ei ole kivaa olla masentunut ja vielä ilman terapiaa.

ap

Vierailija
5/5 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime syksynä ja oli ihan ok. =(

NYtkin töiden jälkeen tulin sohvalle nukkumaan ja silmät ei meinaa pysyä auki..

Olen psyk.polilla ollut hoidossa alkuvuodesta asti. Lääkäri oli sitä mieltä että kokeillaan ensin ryhmäterapiaa ja sen jälkeen sitten mietitään yksilöterapiaa. Ei ole kuulemma resursseja heillä muuhun. Niin ja sen kela-korvauslapun kirjoittaminenhan on vaikeaa? =) Muuten ihan ok lääkäri, varmaan itse joku asperger tai vastaava.

Harmittaa vaan kun ei pääse yksilöterapiaan. En tiedä miten kohta on varaakaan jos ei töissä voi käydä. Työnantajakin painostaa tekemään työt hyvin. Kun menin sairasloman jälkeen töihin niin 1kk ja saan sähköpostiin painostusviestin. Tosi motivoivaa kun koko ajan teen parhaani..

Ei ole kivaa olla masentunut ja vielä ilman terapiaa.

ap

minullakin ne arvot "ok", siis kun Suomessa raja-arvot on paljon korkeammat kuin muissa maissa. Esim. mulla oli alimmillaan tsh joku 3 ja ylimmilläänkin 5,1, ja vasta ties kuinka monennelta lääkäriltä sain vängättyä kokeilulääkkeen joka sitten auttoikin fyysiseen väsymykseen. Jos kykenet töihin niin et ole vielä surkeassa kunnossa, varmaan terapiasta olisi apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme