onko joku ottanut sen "naisten syöpävakuutuksen"?
Kommentit (40)
Ite otin KÄYTTÖLUOTON ASIAKKAANA SYÖPÄVAKUUTUKSEN V. 2009 JA LASKUT MENI SUORAAN KÄYTTÖLUOTON TILILTÄ. DIAGNOOSI TULI RINTASYÖVÄSTÄ 14.12.12. JA LEIKKAUS OLI 9.1.13. 29.1.13 TULI TILILLE 17.000€ JA SIITÄ ON ILOA PITKÄKSI AIKAA, KÄVI MITEN KÄVI. VAKUUTUSTA OLIN MAKSANUT N.250€/VUOSI. KANNATTAA OTTAA VAIKKA ASIA SAATTAA TUNTUA, ETTÄ EIHÄN MULLE VOI NIIN KÄYDÄ. AINASKIN SE ETU, ETTÄ PYSTYY SAIRASTAMAAN, VAIKKA VAKITUINEN TYÖ ONKIN, MUTTA JOSSAIN VAIHEESSA PALKKAA PIENENEE...
eli suosittelen kaikille, ihan varmuuden vuoksi.
joka kolmas sairastuu syöpään :(
sai rahaa sairastuttuaan 11000euroa. Oli varaa ostaa hyvä peruukki ja matkustaa lepolomalle rankkojen hoitojen jälkeen.
ei minusta ainakaan ollut huijausta.
minulle ei voi tulla kohdunkaulasyöpää ja rintasyöpäriski on olematon, ei ole suvussa, olen hoikka,en tupakoi,en käytä alkoholia,liikun runsaasti syönterveellisesti,rinnat ovat tooooosi pienet, joten riskit ovat todella vähäiset.
No tietystikin riski hieman kasvaa jos alan käyttämään hormonikorvaushoitoa, mutta sen mukana saatu riski on pienempi kuin se että jos tupakoisin.En tarvitse hkh:toon keltarauhashormonia.
mutta hyvällä ystävälläni on yleinen syöpävakuutus, josta saa kertakorvauksen jos sairastuu.
Ystäväni sairastui 37-vuotiaana rintasyöpään, ja kyllä se vakuutuskorvaus tarpeeseen tuli. Vaikka julkisella hoidot eivät maksa mansikoita, olisi asuntolainan kanssa tehnyt todella tiukkaa 10 kuukauden sairaslomalla.
Ystäväni parani, ja meinasi jo irtisanoa vakuutuksen, mutta kertoivat että korvaus maksetaan uudelleen jos joskus sairastuu eri syöpään.
Ja kuinka ollakaan, jo vuoden kuluttua hänellä todettiin ERI rintasyöpä. Ei siis uusiutunut tai levinnyt vaan kokonaan eri kasvaintyyppiä. Ja hän sai taas korvauksen.
onhan meillä hyvät hoitomahdollisuudet mut kuka elää kelan sairaspäivärahalla sairasloman ajan. jos on mahdollisuus saada diagnoosikorvausta 15000€ ja leikkauskorvausta 2000e. kuitenkin 15 naista saa päivässä diagnoosin ja ei ne siihen pysty varautuun. Sossuko maksaa lainanlyhennykset ja lasten harrastukset? Itellä on ja on ainakin arki turvattu ja hintakin oli vielä alle 7€ kuussa kun oon alle 30v. Suosittelen kaikille lämpimästi. Ei oo iso summa laittaa hyvään tarkoitukseen.
onhan meillä hyvät hoitomahdollisuudet mut kuka elää kelan sairaspäivärahalla sairasloman ajan. jos on mahdollisuus saada diagnoosikorvausta 15000€ ja leikkauskorvausta 2000e. kuitenkin 15 naista saa päivässä diagnoosin ja ei ne siihen pysty varautuun. Sossuko maksaa lainanlyhennykset ja lasten harrastukset? Itellä on ja on ainakin arki turvattu ja hintakin oli vielä alle 7€ kuussa kun oon alle 30v. Suosittelen kaikille lämpimästi. Ei oo iso summa laittaa hyvään tarkoitukseen.
Suosittelen lämpimämmin kääntymään oman vakuutusyhtiön puoleen sairaskuluvakuutuksen merkeissä, tapaturmavakuutuskin on hyvä olla ja henkivakuutus. Yleensä kulut kohtuulliset kun muutkin vakuutukset samassa yhtiössä.
Itelle soitettiin keväällä ja pelkkää hyvää oon kuullut ja sen takia sen otinkin. :) suvussa paljon syöpää ollut niin sen takia tiedän paljon ja oon ottanut paljon selville. ja on mulla oma sairaskuluvakuutus mut sepä ei oo ristiriidassa tän vakuutusken kanssa, eli saan sieltä rahaa ja tuolta jos näin mullekkin käy. mitä luulen et käy.
Ajattelin etten minä voi sairastua syöpään kun elämä on kohdellut tarpeeksi kaltoin jo muutenkin.
Pari vuotta myöhemmin sairastuin syöpään.
Olin sitä ennen jäänyt sekä työttömäksi, että yksinhuoltajaksi.
Omat hälytyskelloni alkoivat soimaan, kun vakuutuksesta ei saanut mitään tietoja tutkittavaksi ennakkoon vaan olisi pitänyt tehdä soppari ja sitten olisi saanut sopimusehdot.
En ottanut vakuutusta.
Onneksi olin sentään ottanut työttömyysturvavakuutuksen. En muista tarkkaa korvaussummaa mutta oli todella hyvä. Maksettiin kuukausittain vuoden ajan.
Oli mummorahassa n. reilun parin tonnin luokkaa/ kk eli n. 390 €/ kk. Sitä maksettiin riippumatta ansisidonnaisesta yms.
Ajattelin etten minä voi sairastua syöpään kun elämä on kohdellut tarpeeksi kaltoin jo muutenkin.
Pari vuotta myöhemmin sairastuin syöpään.
Olin sitä ennen jäänyt sekä työttömäksi, että yksinhuoltajaksi.
Kun itelle soitettiin ja otin vakuutuksen niin mulle tehtiin virallinen terveysselvitys puhelimessa.yhtä pätevä suullinen on kuin kirjallinen. sain vakuutusehdot ihan postissa ja sopimuspaperin. vielä en oo joutunut käyttään vakuutusta mutta turvaksi se mulla on. :)
on jos ei sopimusehtoihin saa etukäteen tutustua.
En laita nimeäni mihinkään sopimukseen ennen kuin olen ehdot lukenut.
en ole sairastanut joten ei voi tietää
joka leikkii keskustelijaa, just just...vanha keino.
kannattaako,vai onko ihan huijaushomma?
ja otin siihen sen laajennuksen, joka katta muutkin syövät..
vajaa vuosi sairastuin syöpään :(
sain leikkauksesta korvauksen, sekä kertakorvauksena sen korvauksen jonka tason olin ottanut
eli kannatti !
auttoi tosi paljon sairaalamaksujen ja lapsenhoidon järjestelyissä, ja palkanmenetyksiä
eli olin onnellinen siitä , et tuli otettua se vakuutus
eli suosittelen kaikille, ihan varmuuden vuoksi.
joka kolmas sairastuu syöpään :(
1) Tyyppi puhelimessa luki tekstiä vaan jostain paperista eikä osannut vastata kysymyksiini.
2) Sanoivat lähettäneensä postia aiheesta pari viikkoa aiemmin, en ollut saanut sitä.
3) Halusivat puhelimessa sos.turvatunnukseni loppuosan, en halunnut antaa sitä.
4) Vakuutusyhtiön nimi oli täysin tuntematon, vaikka kuulemma maailmanlaajuinen ja jo 90v. vanha ja Suomessakin toiminut 20v.
Jäi siis epäilyttävä kuva koko jutusta. Tosin 6e/kk ei olisi ollut paljon, mutta silti...
Ei jollakin 20 000e tee yhtään mitään, jos sitä nyt edes maksettaisiin. Noin pikkusella summalla voi pyyhkiä p*****ä.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2013 klo 12:55"]minulle ei voi tulla kohdunkaulasyöpää ja rintasyöpäriski on olematon, ei ole suvussa, olen hoikka,en tupakoi,en käytä alkoholia,liikun runsaasti syönterveellisesti,rinnat ovat tooooosi pienet, joten riskit ovat todella vähäiset.
Suvussani ei ole rintasyöpää, äitini on hoikka, hän ei tupakoi tai käytä alkoholia, liikkuu kohtalaisesti ja syö terveellisesti ja rinnat on toooosi pienet. Silti äitini sairasti rintasyövän alle 60 vuotiaana!
Auringonvalosta saatava D-vitamiini vähentää naisten vaaraa sairastua rintasyöpään. Tutkimukseen osallistui 3 100 naista, jotka sairastuivat rintasyöpään vuosina 2003-2004 sekä 3 500 tervettä verrokkia. Kun naisia verrattiin toisiinsa sen perusteella, kuinka paljon he viettivät aikaa auringossa, runsas aurinkoaltistus liittyi selvästi pienempään rintasyöpäriskiin.
Verrattuna alle 6 tuntia viikoittain auringossa viettäneisiin yli 21 tuntia aurinkoa viikoittain saaneiden sairastumisriski oli noin puolet pienempi. Yhteydet pysyivät ennallaan riippumatta ruokavaliosta, liikunnasta tai vaihdevuosista. Tulokset julkaistiin American Journal of Epidemiology -lehdessä.
D-vitamiinia muodostuu ihossa auringonvalon (UVB-säteilyn) vaikutuksesta. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen, kylmä tai sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia. Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16. Aurinkorasvat estävät lähes kokonaan D-vitamiinin muodostuksen ihossa. Aurinkoa tulisi ottaa vähintään käsivarsiin ja jalkoihin.
""Tämän vuoden 2010 heinäkuussa julkaistun meta-analyysin mukaan runsas D-vitamiinin saanti pienentää rintasyövän riskiä. Tässä kiinalaisten tekemässä meta-analyysissä eniten D-vitamiinia saaneiden naisten väestön osalla (viidennes) oli 45 % pienempi riski saada rintasyöpä kuin vähiten D-vitamiinia saaneilla.""
http://www.pronutritionist.net/rintasyopa-ja-ruokavalio-onko-niilla-sel…
""Maailmanlaajuisesti 1,3 miljoonaa naista ja noin 13 000 miestä sairastuu vuosittain rintasyöpään. Se on naisten yleisin syöpätauti. Viime vuosikymmeninä hoidon tulokset ovat parantuneet huimasti, mutta silti joka neljäs potilas kuolee tähän tautiin. Ongelmana on, että "parantuneidenkin" potilaiden elimistössä lymyää syöpäsoluja. Suosittelen kaikille syöpäpotilaille tukihoidoksi ravintolisiä, joista kerron tässä katsauksessa.""
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=131
""D-vitamiinin puute on erittäin yleistä Suomessa. Monien kroonisten sairauksien syntymekanismissa D-vitamiinin puutteella on merkittävämpi osa kuin aiemmin on tiedetty. Lähes kaikissa elimistömme soluissa on D-vitamiinireseptoreita. Yleisimpiä syöpiä, autoimmuunitauteja, infektioita sekä sydän- ja verisuonisairauksia esiintyy enemmän niillä, joilla on D-vitamiinin puutos. On varsin ilmeistä, että näiden tautien kasautuminen ja viimeaikainen lisääntyminen Suomessa liittyy yleistyneeseen D-vitamiinin puutokseen. Voidaan myös todeta, että Suomessa ei olisi terveydenhuollon rahoituskriisiä jos D-vitamiinisuositukset neuvoloissa olisivat ajanmukaiset ja elintarvikkeiden D-vitaminointi olisi riittävällä tasolla tai jos väestön yleinen tietoisuus D-vitamiinin puutteen vaikutuksista ja tarvittavasta korvaushoidosta olisi edes kolesterolitietämyksen tasoa.""
http://www.dvitamiini.com/yksityiskohtaisesti.html
D-vitamiini ja rintasyöpä:
http://vitamindwiki.com/tiki-browse_categories.php?parentId=42&sort_mod…
Euroopan Unionin elintarviketurvallisuuselin EFSA nosti D-vitamiinin turvallisena päiväannoksena pidetyn nuorten (11–17 v) ja aikuisten rajan 50 mikrogrammasta (µg) 100 µg:aan. Huippuvarovainen EFSA päätyi tähän tulokseen käytyään läpi uudet D-vitamiinitutkimukset. Vauvojen rajana on nyt 25 ja 1–10-vuotiaiden rajana 50 µg päivässä.
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247
Lausunnossa mainitaan, että edes 250 µg päiväannoksella ei löydetty mitään haittavaikutuksia.
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm