Te jotka tienaatte alle 2000t kuussa ja asutte vuokralla, paljon jää rahaan menojen jälkeen?
Itse saan nettona 1750e kuussa käteen (tuohon laskettu lapsilisä ja elari) ja asun vuokralla. En omista autoa eikä lainoja ole. Rahaa jää vuokra,ruoka + muiden laskujen jälkeen kateen n.700e säästöön/törsättäväksi :) Mielestäni ihan kivasti:) Voimme matkustella,shoppailla,käydä elokuvissa tms tms ja säästääkkin.ELÄÄ.
Kommentit (4)
Ja köyhistelyähän tämä on jatkuvasti. Oikeasti. Mummolamatkat ja harrastus rahareikiä ja ainoat ilot.
noin 1400 euroa. Vuokran ja laskujen jälkeen käyttöön jäi noin 300 euroa. No tuohon päälle tuli vielä lapsilisä. Aika tarkan markan aikoja sitä joutui elämään. Ei tullut juuri mitään ylimääräistä osteltua. Harrastuksestani en kuitenkaan halunnut luopua, jotain iloista tekemistä piti kuitenkin olla, se raha säästyi sitten jostain muualta.
Muuten sitä kyllä pärjäsi, mutta jokusen kuukauden välein tuli aina laskuja enemmän kuin tarpeeksi, niin silloin meni aikamoiseksi kitkuttamiseksi. Mutta hengissä selvittiin :)
Nyt kun on isommat tulot, niin ei sitä tunnu juuri silti mitään jäävän :)
Vuokra 530€, asumistuen jälkeen maksan itse n. 300€. Silti joka kuukausi shoppailen, syön ulkona, käyn leffassa, risteilyllä yms. Toisaalta en myöskään aja autoa eikä lainoja ole, sähkölaskukin on pieni ja vesi kuuluu vuokraan. Vaikka ostan paljon, olen tarkka hinnoista ja vaikka itse sanonkin, niin olen aika ammattimainen tarjousbongari :D myös kirppikset on ihan must ja suosin halpismerkkejä.
Eli kivasti elelen :)