Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuukupit, tamponit ja kestositeet kiellettäisiin niin miten se vaikuttaisi elämänlaatuusi?

Vierailija
26.06.2011 |

Saisit siis käyttää vain siteitä.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisin vähintää 1 vrk kuukaudessa pöntöllä non stop.

Loput 8 päivää sitten kärsisin vaippaihottumasta.

Olisin tosi tosi tosi kärttyinen ja v-mäinen akka.

Normaalisti käytän tamponia ja kestosidettä, silloin olen vaan tosi kärttyinen ja v-mäinen akka.

Kun ei ole menkkoja olen vain v-mäinen akka.

Vierailija
2/49 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo ehtinyt tottua siihen, ettei kuukautistenkaan aikana alapää haudo hiostavassa siteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutinasta:-/. Sieniä käytän normaalisti, niitä ei kyllä tuossa muistettu kieltää;-).

Vierailija
4/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkivuotoa lukuunottamatta en ole ikinä käyttänyt kertakäyttösiteitä nuorena tyttönä käytin tampooneja. Sitten vanhempana aloin käyttää kuukuppia. Nykyään käytän hormonikierukan kanssa kestopikkuhousunsuojia/-siteitä. Toiveena on, että kuukautiset jäävät pian pois.

Vierailija
5/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuisin vähintää 1 vrk kuukaudessa pöntöllä non stop. Loput 8 päivää sitten kärsisin vaippaihottumasta. Olisin tosi tosi tosi kärttyinen ja v-mäinen akka. Normaalisti käytän tamponia ja kestosidettä, silloin olen vaan tosi kärttyinen ja v-mäinen akka. Kun ei ole menkkoja olen vain v-mäinen akka.

Mulla on aika niukat menkat kierukan takia, joten siteillä pärjäisin ihan hyvin. Ilman ehkäisyä valun kuin mikäkin Niagara. Joutuisin istumaan pöntöllä 2 päivää/kk ja pari päivää juoksisin tunnin välein vessassa vaihtamassa siteen. Kai se muu aika menisi ihan ok.

Kai siteen merkin saa valita? Joistakin tulee kamalaa vaippaihottumaa.

Vierailija
6/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään, mutta kun lopetan hormonikierukan käytön, se olisi elämänlaatua huonontava asia, jos ei enää voisi kuukuppia käyttää.

Vierailija
7/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ymmärrä kysymyksenasettelua - lasketaanko tässä kertakäyttösiteet mukaan vai ei..? Aika harva kuitenkaan kestositeitä käyttää.

Olen käyttänyt tamponeja kohta 20 vuotta, ja en todellakaan haluaisi vaihtaa niitä haiseviin ja hautoviin siteisiin, joita käyttäessä jokainen "plumpsahdus" jää siihen iholle pyörimään.

Toki nuo ovat varmaan ihan ok, jos pääsee vessaan vartin välein sen rätin vaihtamaan.

Joskus olen noita joutunut kokeilemaan (kun en ole muistanut tamponeja ostaa ja kaappiin jemmatut, lehtien mukana tulleet ilmaisnäytteet ovat olleet ainoa vaihtoehto)ja en ole kuin voinut ihmetellä, miten jotkut kulkevat moinen hautova muovihässäkkä pöksyissään useamman päivän kuussa.

Ja kyllä, kuukautiseni ovat melko runsaat, mutta tamponejakin löytyy monenlaisia.

Vierailija
8/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töistä sairaslomalla. Esim. noin kolme päivää putkeen olisin yöt hereillä vaihtamassa siteitä. Tai jos ne voi olla jättikokoisia kuin taaperon vaipat, niin sitten voisi käydä yöksikin.

Vierailija
9/49 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy kyllä sanoa että paluu siteisiin ottaisi päähän rankasti... Niin mahtavan helppoa ja huoletonta "kupittelu" on!! Mulla siis runsaat kuukautiset ja hiukan poikkeava anatomia, jonka takia siteet pitää kohdistaa pikkuhousuihin niin, ettei niiden liimaukset ole tehokkaimmillaan, jolloin ohivuotoja tulee herkästi. Muutenkin ällöttävää kun koko alapää "ui" veressä... Kuppi pitää vuodon vain sisällä ja ah miten ihanaa!! Tamponeja en saakaan käyttää kohtutulehdusriskin vuoksi.

Vierailija
10/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime päivinä joutunut käyttään kestositeitä kupin seurana ja sekin on tuntunut hiostavalta. Kertakäyttöisiin en ole koskenut yli neljään vuoteen (paitsi hätätilanteessa yhteen, onneksi olin humalassa) ja niiden hiostavuutta ja epämukavuutta en halua edes muistella. Repivät nivuset haavoille ja olo on niin paskainen etten varmaankaan voisi harrastaa edes seksiä, josta tykkään kovasti menkkojen aikaan.

Vierailija
11/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei hormonikierukan takia ole kuukautisia. Tämä on niin valtavan paljon elämänlaatuani parantanut muutos että tekisi mieli saarnata kaikille hormonikierukan puolesta. :)

Vierailija
12/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukan ansiosta ei enää Niagara-viikkoja, ei tampooneja, ei siteitä ym, ym.

Vierailija
13/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huononisi ihan järkyttävästi. Hyvästi raikas tunne alapäässä, enää en voisi myöskään nukkua alasti tai uida hetken mielijohteesta hellepäivänä. Pitäisi olla menkkojen aikaan aina jokin käsilaukku mukana vaihtositeen takia, nyt voin lähteä vain kotiavain taskussa pidemmäksikin aikaa ulos.

Ja alla olevalle, ei kiitos kierukalle. Ne langat tökkii liian pahasti, ei onnistu seksi jos kierukkaa käyttää joten käytän mieluummin muuta ehkäisyä. Kohdunpoistokin kelpaisi mutta sitä tuskin annetaan mukavuussyistä.

kun ei hormonikierukan takia ole kuukautisia. Tämä on niin valtavan paljon elämänlaatuani parantanut muutos että tekisi mieli saarnata kaikille hormonikierukan puolesta. :)

Vierailija
14/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällöä. niin ällöä.

Vierailija
15/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi palata siteisiin niin se olisi ihan hirveää! Alapää reagoi jo pelkkiin pikkuhousunsuojiin negatiivisesti eli voin vain kuvitella, mitä se olisi siteiden kanssa. En myöskään pidä siitä yhtään, että siteen kanssa on todella epävarma olo ja se, että alapää on ihan likainen verestä ja hikoilee siteen kanssa jne! Koskaan en siteisiin/tamppooneihin palaa, jos ei ihan pakko jostain syystä ole.

Vierailija
16/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjään yleensä pelkillä pikkuhousunsuojilla, joskus saattaa olla, että tarvitsen ensimmäisenä vuotopäivänä siteen päivällä, yöllä riittää silloinkin pikkuhousunsuoja.

Ilman Nuvaringia tulisi kyllä hätä :)

Vierailija
17/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko niitä pyytää vaikka terveyskeskuksessa lyhentämään? Onhan se nyt sääli jos noin pajon ongelmia koituu siitä että alunperin kierukan asentanut ihminen on vahingossa jättänyt piuhat liian pitkiksi.

Vierailija
18/49 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi miten lyhyet, niin ne tuntuu. Minulla on muutenkin ongelmallinen emätin, esim. tamponia en ole koskaan pystynyt käyttämään sillä se painaa ikävästi, onneksi kuukuppi ei tunnu.

Ehkäisyrengastakin olen käyttänyt, senkään ei pitäisi seksin aikana tuntua. Ja paskanmarjat sanon minä, sattuu ihan vietävästi jos renkaan jättää sisään seksin ajaksi.

Muutenkin pitää miehen varoa työntöjään, vähänkään lujemmat työnnöt "pohjaan asti" sattuvat aika paljon siihen kohdunnapukkaan.

voisiko niitä pyytää vaikka terveyskeskuksessa lyhentämään? Onhan se nyt sääli jos noin pajon ongelmia koituu siitä että alunperin kierukan asentanut ihminen on vahingossa jättänyt piuhat liian pitkiksi.

Vierailija
19/49 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tartte siteitä, kun kohtu on poistettu :)

Elämänlaatu on leikkauksen jälkeen huomattavasti parantunut, seksi myös.

Vierailija
20/49 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän siteitä muutenkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi