Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nyt tajuan miksi erotaan :-(

Vierailija
26.06.2011 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 14 vuotta ja viime vuodet mies on muuttunut hirviöksi: tunteettomaksi, kylmäksi, puhuu halveksivasti minusta muille ja tietty myös mulle ja kaikin tavoin VIHAA mua. Olen kaikkeni yrittänyt suhteen eteen, mutta nyt näyttää loppu olevan väistämätön tosiasia. En vaan kestä enää! Tuntuu että sekoan. Olen ihan normaali nainen, käyn töissä, lapsia meillä on 3kpl, olen ihan pidetty ihminen jne. MIKSI mies inhoaa mua??? EN KÄSITÄ :-(((((Olen niin surullinen ja voimaton. Voisin itkeä vaan koko ajan tätä surkeaa tilannetta. Todella ahdistavaa. En ole pettänyt tms. Olen yrittänyt löytää syitä itsestäni mutta en keksi mitään.

Mitä mieltä olette tilanteesta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on mitään muuta syytä kuin kyllästyminen. Onhan 14 vuotta todella pitkä aika olla yhden ihmisen kanssa ja siksi mies varmaan käyttäytyy noin.

Vierailija
2/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei saa sitä isovanhemmille jatkuvasti hoitoon, ei jää omaa humputteluaikaa kun lapsi on jalassa kiviriippana.

On kätevämpää erota ja lapsi kulkee kahden kodin väliä. Saat näin joka toisen viikon vapaaksi ja voit elää kuin sinkkuelämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittää nyt kaikkensa että SINÄ ottaisit eron jottei hänen itse tarvitsisi sitä tehdä. Eli ottaa vastuuta.

Vierailija
4/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin pitää kasassa jos toinen ihminen on muuttunut kylmäksi ja epäkunnioittavaksi. En pystyisi olemaan ihmisen kanssa yhdessä joka haukkuisi ja nolaisi mua :/ Lapsia käy sääliksi.. Onkohan miehelläsi joku ikäkriisi ja haluaa vapaaksi?

Vierailija
5/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä tuli vetämätön vässykkä, joka käytti aikansa tietokoneella pelailuun ja perheessämme jäi kaikki lasten kasvatukseen ja kodin arkeen liittyvien asioiden hoitaminen yksin mun harteille. Viimeinen pisara maljassa oli kun teini joutui putkaan, eikä se ollut miehen mielestä mitään. Hän halusi niin kovasti olla teinille kiva kaveri-isä ettei pystynyt pistämään lapselle mitään rajoja. En vaan enää jaksanut kantaa yksin ihan kaikkia asioita ja vielä kuuntelemaan miehen jurnutusta, joten pistin miehen kävelemään.

Eron jälkeen perheemme on kuin uudestisyntynyt: jaksan työn jälkeen kotihommat paljon paremmin kun lapsetkin auttavat, raha-asiatkin hoituvat ja teinin kuripito-ongelmat katosivat sillä ovenavauksella kun mies lähti.

Mies toki tapaa lapsia ihan säännöllisesti, mutta sekin on alkanut viime aikoina rapautua, koska häntä ei jaksa kuulemma komentaa lapsia. Minä taas en enää jaksa kuunnella sitä, mitä mies ei jaksa tehdä. :=)

Vierailija
6/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hän vain on kyllästynyt huomattuaan elämän olevankin tasaista ja tylsää ja purkaa sen suhun. Inhottava tilanne :( Sattuu pelkkä ajatuskin, että oma rakas mieheni muuttuisi tuollaiseksi hirviöksi :(

Vierailija
7/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loistava äiti lapsillesi, teet enemmän kun sun tarvisi tehdä. Kaiken kaikkiaan olet tosi hyvä tyyppi ja pärjäät mainiosti ilman miestäsi. Sulla on työ ja loistava organisointikyky joilla kyllä saat arjen pyörimään yksin. Et sinä tarvitse miestä kotiin dissaamaan ja saamaan sun olon kurjaksi.

Eli usko itseesi, olet vahva ja pystyt kyllä seisomaan omilla jaloillasi jos niin päätät. Laita sen mies kuriin; älä selittele sille mitään (siis yhtään mitään, oli sitten kyse jostain sen typerästä, ainaisesta huomautuksesta tai ihan mistä vaan loukkaavasta sanasta). Muutu kylmän viileäksi miestä kohtaan ja vastaa sille että vaihda jo levyä, et sä muuta keksi sanottavaa, no niin olenkin sellainen ja sellainen, get over it.

Jos mies on ylimielinen ja ikävä sinua kohtaan, se varmaan johtuu siitä että vuosien saatossa asetelma on vaan luisunut siihen suuntaan että sinusta on tullut altavastaava. Muuta koko paletti, suhtaudu miehen kommentteihin hermostumatta, tulematta surulliseksi tai ainakaan älä näytä sitä ollenkaan. Näytä sille että kommentit valuu kuin vesi hanhen selästä. Mies kyllä huomaa pian että sinusta ei saakaan otetta ja ehkä teidä keskinäinen suhde muuttuu kun vanhat käytösmallit eivät toimikaan enää.

Sanon tämän siksi että meillä (12v suhde takana) oli vuosi sitten samanlaista, mutta tiesin etten voi muuttaa miehen käytöstä joten muutin omaa. Joka sitten muutti miehen käytöstä. Nyt on kivan tassapuolinen suhde ja mies on pehmennyt hurjasti ja tulee nykyään asioissa jopa vastaan. En olekaan enää se syntipukki kaikkeen ja ikävä ihminen.

Ensiapuna siis koeta tuota itsevarmuutta huokuvaa viileyttä toistellen sitä "keksi jotain uutta sanottavaa, tiedän tuon jo"-juttua. Ehkä se auttaa teilläkin. Jos ei niin sitten on varmaan parempi erota.

Äläkä kysele tai odottele miehesi suostumusta vaikkapa pitsan hakuun tai ihan mihin banaaliin hommaan vaan. Tee itse, syö itse, anuti itse. Meillä mies koetti hallita myös noin että mitä vaan halusin niin mies ei tietenkään halunnut.

Vierailija
8/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt olla kylmän viileä ja mies jotenkin hermostuu siitä entisestään, välttelen häntä nykyään ja lomakin vietetään erillään. Emme vaan pysty puhumaan koska mies sanoo että "ihan sama mitä teet" "erotaan vaan jos haluat, kyllä mä lapsista huolehdin". Eli itse haluaa erota muttei kehtaa sitä ehdottaa...

ap

Vierailija
9/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei saa sitä isovanhemmille jatkuvasti hoitoon, ei jää omaa humputteluaikaa kun lapsi on jalassa kiviriippana.

On kätevämpää erota ja lapsi kulkee kahden kodin väliä. Saat näin joka toisen viikon vapaaksi ja voit elää kuin sinkkuelämää.

Vierailija
10/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menette naimisiin. Käykää säännöllisesti avioliittoleireillä tai -viikonlopuissa. Lukekaa parisuhdeoppaita ja toteuttakaa niiden ohjeita myös käytännössä. Viljelkää kehuja arjessa. Jos katkeruus pääsee myrkyttämään suhdettanne, siitä on vaikea irrottautua. Mahdollista sekin vielä silti on. Teidänkään tilanteenne ap ei ole vielä toivoton.

Vierailija
11/11 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisi,että miehellä on uusi nainen. Pystyn paikallistamaan miehen kylmenemisen siihen kuukauteen, kun tämä toinen nainen tuli samalle työpaikalle hänen kanssaan.

Ja minä luin avioliittokirjoja, toimin niiden mukaan käytännössä, annoin palautetta kaiken tieteen ja taiteen sääntöjen mukaan jne. jne. jne.

Sain miehen yhden kerran avioliittoleirille, mutta hän ei suostunut toista kertaa. Hän ei suostunut pariterapiaankaan. Toista ei voi pakottaa. Eikä auta, vaikka itse tekisi mitä.

En vieläkään tiedä, mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin.

kun menette naimisiin. Käykää säännöllisesti avioliittoleireillä tai -viikonlopuissa. Lukekaa parisuhdeoppaita ja toteuttakaa niiden ohjeita myös käytännössä. Viljelkää kehuja arjessa. Jos katkeruus pääsee myrkyttämään suhdettanne, siitä on vaikea irrottautua. Mahdollista sekin vielä silti on. Teidänkään tilanteenne ap ei ole vielä toivoton.