Eteläinen Myllypuro?
Minkälaista seutua?
Olisi aikomus muuttaa Helsinkiin, mutta kovin vähän tunnen kaupunkia.
Nyt tuonne eteläiseen Myllypuroon on rakenteilla aso-asuntoja.
Minulla on kaksi lasta, joten lapsiystävällinen alue tietty on hakusessa. Onkohan tuolla esim. koulu lähellä? Ja millainen koulu?
Kommentit (13)
Ei kyllä kakkosen kertoman mukaan vaikuta kovin hyvältä alueelta...
Oisko kellään tuoreempaa kokemusta?
Entäs Kalasatama tai Omenamäki? Näihinkin tulee uusia aso-asuntoja...
Joku kohta kysyy, niin järjestysnumero on olemassa. Hankittu jo kauan aikaa sitten.
Asumme lähellä uutta Myllykylän asuinaluetta. Omistusasunnossa kylläkin. Viihdytään hyvin. Rauhallista ja vehreää. Hyvät ulkoilumaastot heti kun astuu ovesta ulos. Leikkipuisto vieressä.
Uusi ostarikin siisti jossa hyvät palvelut (mm isohko S-market).
Olen myös ymmärtänyt, että kouluissa paljon ulkomaalaisia. Omaa kokemusta ei ole koska oma lapsi käy koulua Puotilassa. Päiväkoditkin lähellä.
Itse käytän julkisia päivittäin sekä bussia että metroa eikä bussissa ole ikinä ollut mitään häiriköintiä tai epämiellyttäviä tyyppejä.
Itse asiassa ollaan muuttamassa pois, ei koska emme tykkäisi alueesta vaan koska pojalle tulisi parempi koulumatka. Ollaan molemmat sekä mieheni että minä asuneet pienenä/nuorena Myllypurossa eikä tästä alueesta ole ollut mitään pahaa sanottavaa.
Entäs Kalasatama tai Omenamäki? Näihinkin tulee uusia aso-asuntoja...
Kalasatama ja Omenamäki ovat ainakin täysin erilaisia alueita. Kalasatama on rakenteilla oleva kantakaupunkialue, tiedossa siis vuosien ja vuosien rakennustyömaa. Omenamäki on Vuosaaressa, puurakentamisalue Uutelan kanavan ja Vuosaaren kartanon vieressä. Lähiöasumista siis.
Tajusimme kuitenkin ettei se ehkä ihan riitä viihtymiseen, että naapurit ovat siistejä- bussimatkalla tuli nähtyä yhtä sun toista, ostari oli järkytys ja metroasema suorastaan kamala. Leipäjono, neulanvaihtopiste ja sossu ovat kaikki Myllypurossa!
ps. Lapsesi käy samaa koulua näiden ongelmakortteleiden lasten kanssa tulevaisuudessa. Haluatko sitä, oikeasti?
http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/projektit/24346.html
Ja valitettavasti sinne omalle alueelle ei voi eristäytyä. Täytyy edelleen viedä lapset jonnekin hoitoon, käydä kaupassa jne. Mieluummin jollain siistimmällä alueella kuin slummissa.
Mä olen ollut teini, kun asuttiin Myllypurossa. Samalla bussipysäkilläkin jäin pois, vaikka muutettiin sinne "paremmalle puolelle". Kyllä mä oon pariin kertaan juossu jotain hörhöä karkuun bussista kun on lähteny seuraamaan, lääppiny bussissa yms. Ja mulla oli kyllä kaveripiirini aikaisin kotiintuloaika, eikä ne hörhöt muutenkaan kelloa katso.
Tykkäsin kyllä Hallainvuoresta. Se oli kiva paikka, jos ei tarviis kun hypätä autoon pihasta ja nousta pois kyydistä jossain muualla...
Varmaan aika monella alueella on niitä hyviä ja huonoja kortteleita, mutta tällein noin 15 kertaa muuttaneena voin sanoa, että Itäkeskuksen ohella toi Myllypuro on ollu kyllä kaikkein levottominta seutua asua.
Onko eteläinen Myllypuro sitä kohtaa, jossa paljastui se ympäristörike, eli vanhat talot purettiin, kun alla oleva vanha kaatopaikka päästi myrkkyjä, talot purettiin, ihmisiltä lunastettiin kodit nimellisellä korvauksella.
No, kai ne myrkyt saatiin sitten puhdistettua.
Myllypuro on kyllä kohentunut viime aikoina, toivottavasti uuden ostarin liikkeisiin riittää asiakkaita. Ympäristö on kaunis, vanhemmat alueet mukavan väljästi rakennettu ja ulkoilumahdollisuudet hyvät, luonto on kaunista.
Metroasemalla kyllä näkee surullisia ihmiskohtaloita joka kerta, työasioissa kun noin kerran pari kuukaudessa sitä kautta kuljen, mutta Helsingissä ei voi sellaiselta välttyä oikein missään. Kuten ei mt-potilailtakaan nyt kun suurin osa mielisairaaloista on lakkautettu ja potilaat keskuudessamme. Kouluista en osaa sanoa mitään. Uusi ja uljas, suuri terveysasema on rakenteilla metroaseman tuntumaan, Itäkeskuksen terveysasemakin muuttaa siihen, eli palvelu lähellä, vaikka terveysasemien lukumäärä tulee lähivuosina pienentymään nykyisestä radikaalisti.
Kalasatamasta tulee tiivis, urbaani alue, korkeita taloja ym.varmaan aika vastakohta metsälähiöille.
Täytyy vielä punnita ja harkita noita alueita.
Jokainen kommentti on kullanarvoinen kun on muuttamassa johonkin kaupunkiin, mistä sitten pitää umpimähkään valita jonkinlainen alue, jonne muuttaisi. Ei ole kiva parin kk:n asumisen jälkeen huomata, että alue on ihan karsea.
Oma auto kyllä on, että ei olla julkisten varassa.
Täytyy vielä punnita ja harkita noita alueita.
Jokainen kommentti on kullanarvoinen kun on muuttamassa johonkin kaupunkiin, mistä sitten pitää umpimähkään valita jonkinlainen alue, jonne muuttaisi. Ei ole kiva parin kk:n asumisen jälkeen huomata, että alue on ihan karsea.
Oma auto kyllä on, että ei olla julkisten varassa.
ap
Jos sulla on (pieni) asumisoikeusnumero, niin odota hetki ja hae aso-asuntoa Haagasta, osoitteeseen Kuusamakuja rakennetaan 57 asuntoa.
Viereen tulee kaupungin vuokratalo + nyt siinä jo on parikin nuorisoasuintaloa, mutta kun kaikki muu on keskiluokkaista omistusasuntoa, niin eipä nuo Haagaa pilaa.
Kouluja on valittavaksi asti, juna menee n. 10 min keskustaa ja asemalle pari sataa metriä. Bussit kulkee joka suuntaa ja usein. Pari pikkukauppaa on kävelyetäisyydellä ja maan suurin Prisma Kannelmäessä (autolla tai bussilla kilometri).
Uusi päiväkoti rakennetaan ihan naapuriin, muitakin on kilometrin säteellä useita, myös vuoropäiväkoti.
Vastapäätä näitä asoja rakennetaan pari hitas-kohdetta, joista toinen oli jo myynnissä ATT:n sivuilla, ks. As Oy Lehtokuusama.
Lisäksi rakenteilla on liikuntapuisto, valmistuu 10/2012, täysimittainen fudiskenttä tekonurmella ja muita liikuntapaikkoja, löytyy netistä Laajasuon liikuntapuistona. Tämä tulee siis aivan ason viereen.
Mausteena vielä vastapäätä Rhodopuisto, upea kaupunkipuisto keskellä Haagaa.
Tervetuloa tänne, me emme muuta ikinä pois.
Täytyypä tutustua alueeseen netissä ja tarkkailla tuota aso-kohdetta :)
Ap
Myllypuron koulut on tunnettu siitä, että siellä on prosentuaalisesti paljon maahanmuuttajia. Ja aika levoton meininki. Alakoulu ja yläkoulu löytyy.
Itse olen asunut Myllypurossa kaupungin vuokratalossa (aivan järkyttävä meininki, syrjäytyneitä, mamuja, juoppoja talo täynnä...) ja Länsi-Myllypurossa Hallainvuoren alueella (ehkä kilsan matka edellisestä paikasta, ihanan rauhallista, metsä vieressä, paljon lapsiperheitä). Bussin asiakkaista näkyy se, että reitin varrella on mt-potilaiden joku hoitokoti ja neulanvaihtopiste. Ehkä asuinalueista riippuu juurikin missä korttelissa asuu, mikä on meno.
Koulussa me käytiin keskustassa.
Tästä tosin on noin 10 vuotta aikaa, joten on voinut meno muuttuakin. Vanha ostari on jo purettu, se uusi keskusta on tulee varmaan ihan viihtyisäksi.